Gå til innhold

Uvanlig å ha et bra sexliv og fremdeles være forelsket når en har vært lenge sammen?

Gjest Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Maria

Jeg virkelig ELSKER mannen min, vi er fremdeles forelsket og har et bra sexliv etter 8 år og 2 barn. Har aldri hatt tørkeperioder i sexlivet, heller ikke under svangerskap og mens jeg ammet..er rett og slett veldig tiltrukket av hverandre. Vi kan ikke ligge inntil hverandre i senga uten å få lyst på sex enda.. og jeg synes han blir bare kjekkere og kjekkere for hvert år:) Tar meg selv i å stirre på han ofte..

Når jeg snakker med venninner som er i samme livssituasjon som meg med 1-3 barn snakker de om mangel på sex og intimitet og at de savner og være single av og til. Mannen tar dem for gitt osv. Jeg sier ikke så mye, vil jo ikke gni inn hvor bra vi har det heller.

Er vi veldig heldige eller er det bare venninnene mine som er uheldige?

Vi er forresten veldig fokusert på at forholdet vårt skal være bra begge 2, og gjør en innsats for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Harriet

Å fremdeles være forelsket etter mange år er vel ikke helt vanlig. Glad i hverandre, men ikke forelsket som i starten, selvom jeg faktisk kan få den samme kriblingen til tider - selv etter over 20 års ekteskap.

Et forhold vil alltid gå i bølger - og at man har perioder med mindre sexlyst er ikke akkurat uvanlig. Både mann og kvinne har som regel perioder hvor lysten på sex er fjern og totalt fraværende. Vi har opplevd det mange ganger i løpet av vårt ekteskap, eks her var enkelte ganger med stress og søvnmangel pga jobb, barn sykdom osv, det skjedde også ved våre foreldres sykdom og død, nye jobber, eksamensstress osv ... Men det er ikke noe som har ødelagt ekteskapet, vi ser på det som ganske normalt. Og det viktigste er faktisk at man tar hensyn til hverandre når en eller begge opplever kriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria

Når jeg sier "sextørke" tenker jeg på mange uker/måneder uten sex, ikke at det kan gå 1-2 uker imellom i spesielle perioder som for eksempel ved eksamenstider, sykdom, mye jobbing osv. Men det har nesten aldri skjedd at vi har gått mer enn 1 uke uten sex (bortsett fra ukene etter fødslene da selvfølgelig).

Men så vet jeg jo ikke hvordan ting er etter 15, 20, 30 år.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så uvanlig å fortsatt ha det bra sammen, både emosjonelt og seksuelt, etter 8 år. Jeg har selv vært sammen med mannen i snart 8 år, og vi har det bedre enn noensinne og venter vårt andre barn. Har heller aldri hatt direkte sextørke, (med unntak av ukene etter fødselen) men har klart mindre sex nå enn da vi var nyforelsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det kan jo være sånn at de som har problemer snakker mer om det enn de som har det fint, og da virker det kanskje som om alle har problemer fordi ingen snakker om det motsatte.

På nettforum for eksempel er det jo langt flere innlegg som omhandler problemer enn om folk som er lykkelige, det er jo ofte frustrasjon som får en til å sette seg ned å skrive et innlegg eller klage til venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk ut i fra meg selv, og alle mine venninner er att sexliv og forelskelse dabber mye av etter man får barn. De kan sefølgelig fortsatt ha det bra sammen, men lite sex og ikke den forelskelsen lenger. Jeg har ihvertfall ikke en eneste venninne som har fantastisk sexliv og forelskelse etter å ha fått barn. Men kanskje det bare er mine venninner som har uflaks.

Selv er jeg jo skilt, så kan vel trygt sagt si att det var ikke eksisterende i mitt ekteskap etterhvert.

Men det har jo også gjort att jeg synes det å ta var på hverandre i ett forhold, passe på romantikken og ha ofte sex faktisk er veldig viktig.

Så håper jeg klarer å få til det med min nye partner. Greit vi har bare vært sammen i snart 1,5 år. Så nå er det jo lett. Men håper også den er lett etter mange år som samboere, og med mine barn og våres barn. Jeg skal ihvertfall kjempe for å beholde det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...)

Vi er forresten veldig fokusert på at forholdet vårt skal være bra begge 2, og gjør en innsats for det.

Dette vil nok ha mye å si for å opprettholde et godt og seksuelt forhold oppgjennom årene.

Jeg synes jeg hører og ser altfor mye slikt:

"det skal være perfekt hele tiden"

"hvis vi må jobbe for det, er det ikke bra nok"

"det er lettere å avslutte enn å prøve å fikse"

osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...