Gå til innhold

Lanoungen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser flere legger ut bilder til lanoungen, ofte naken i badekar. Jeg hadde aldri lagt ut slike bilder, da jeg tenker at alle får se dem. Greit at man ikke viser alt på ungen, men det er vel alikevel nok for endel pedofile..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke tenke sånn, da blir det veldig vanskelig å leve et normalt liv.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ser flere legger ut bilder til lanoungen, ofte naken i badekar. Jeg hadde aldri lagt ut slike bilder, da jeg tenker at alle får se dem. Greit at man ikke viser alt på ungen, men det er vel alikevel nok for endel pedofile..

Er ikke bildene relativt anonyme, eller legger man inn navn på ungen og/eller foreldre?

Gjest Consensio
Skrevet

Nå er det ikke akkurat slik at de finner ut hvor ungen bor og reiser dit og driver med overgrep.

Pedofili er jo litt annerledes enn som så. De bruker gjerne lang tid på å "groome", bygge tillit, gjøre barnet trygg før de evnt utfører et overgrep.

Og hva så om noen sitter og ser på bildet og blir tent? Det kan jo skje med alle bilder man legger ut, uansett om det er voksne eller barn. Kanskje nabomannen blir skikkelig kåt når dine unger er ute i hagen også...man kan ikke styre tankene til andre mennesker, derfor burde man heller ikke slutte å leve i tilfelle noe skulle tenke slike tanker.

• Liker 6
Gjest WendyClear
Skrevet

Nå er det ikke akkurat slik at de finner ut hvor ungen bor og reiser dit og driver med overgrep.

Pedofili er jo litt annerledes enn som så. De bruker gjerne lang tid på å "groome", bygge tillit, gjøre barnet trygg før de evnt utfører et overgrep.

Og hva så om noen sitter og ser på bildet og blir tent? Det kan jo skje med alle bilder man legger ut, uansett om det er voksne eller barn. Kanskje nabomannen blir skikkelig kåt når dine unger er ute i hagen også...man kan ikke styre tankene til andre mennesker, derfor burde man heller ikke slutte å leve i tilfelle noe skulle tenke slike tanker.

Så alle pedofile har samme taktikk?

Men enig i det du sier, en kan ikke styre andres tanker. Er en redd for å legge ut bilder på nett, så ikke gjør det. Dessuten står fult navn på foreldre og barnets fornavn under bildene, så nei det er ikke relativt anonymt.

• Liker 3
Skrevet

Et raskt bildesøk på google ga meg mange bilder av halvnake/nakne unger.

Babyforum kan være steder de går, blogger. You name it.

Lano er bare et sted.

Gjest odisi73
Skrevet

Nettopp derfor legger jeg ikke ut bilder av barna på nett.

Vi voksne kan styre dette selv men det kan ikke barna.

Hvis de vil ut på nettet kan de gjøre det når de blir eldre,men når de er så små så er det jo foreldrene som tar avgjørelsene.

Jeg gidder ikke at syke griser skal sitte å bli horny på mine barn så dette kan vi styre hvis vi vil,og heller slutte å eksponere ungene våre for resten av verden før de er gamle nåkk til å bestemme det selv.

Husk at alt som blir lagt ut på nettet er der for alltid :sjenert:

Skrevet

Jeg gidder ikke at syke griser skal sitte å bli horny på mine barn så dette kan vi styre hvis vi vil,og heller slutte å eksponere ungene våre for resten av verden før de er gamle nåkk til å bestemme det selv.

Du får holde de inne til de er 18 da.

• Liker 3
Skrevet

Ja, og hvis nabomannen hadde stått og runka i hagen mens han ser på ungene dine, hva ville du gjort da? Ignorert det, for man kan jo ikke gjøre noe med hva folk tenker?

De fleste ville nok reagert negativt dersom de hadde tatt naboen sin i dette. Mange hadde nok også ringt politiet og gjort mye oppstyr ut av det. Samtidig legger de ut bilder av ungene halvnakne på nettet og skjønner ikke at dette er noe andre har tilgang til - også de ekle mennene som har lyst til å ha noen barn å runke til.

Jeg er enig i at man ikke kan slutte å leve pga slike ting, men samtidig bør man være kritisk til ting som skjer på nettet også, ikke bare ting som skjer in real life. Mange tenker seg ikke om overhode før de legger ut informasjon på internett. Stakkars ungene som vokser opp og finner bloggen moren skrev da han var liten - om hvordan han hadde bleieutslett og en gang gned bæsj i håret. Mange burde lære seg litt generelt nettvett når det kommer til barna sine.

Ellers er jeg enig med deg ;)

• Liker 3
Gjest Consensio
Skrevet

Vel, om han hadde stått og runket så man kunne se det, så handler det ikke om bare tanker lengre, men handling.

Hadde noen stått i hagen og runket, så ville jeg selvfølgelig anmeldt ham.

Hadde han derimot sittet inne og runket slik at ingen kunne se ham, ja da er det jo ikke så mye jeg får gjort med det.

• Liker 4
Gjest _Hufsa_
Skrevet

Å la være å legge ut nakenbilder/bilder av barna på nett er vel ikke det samme som å slutte å leve?

Litt nettvett er greit å ha. Ting man legger ut på nettet, blir der for evig. Og det er uansett kanskje ikke like kult for ungene når de vokser opp at moren har lagt ut bilder hist og pist av dem på nett, og da spesielt nakenbilder.

Jeg hadde iallefall ikke syns det hadde vært særlig stas om min mor hadde gjort det da jeg var baby.

• Liker 4
Gjest Consensio
Skrevet

Klart man skal ha nettvett, sa jo ikke noe annet.

Skrevet

Si ifra om noen veit om et Lano-ungen-filter for Facebook.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si ifra om noen veit om et Lano-ungen-filter for Facebook.

Vet ikke om akkurat det finnes, men du kan jo bruke adblock plus for firefox? Da kan du blokkere bilder, reklamebannere og slikt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av babyen min naken, ikke en gang bare skuldre. Det er lett å misbruke bilder. Synes det blir for dumt å komme med kommentarer som "Du får bure dem inne, da". Det er forskjell på å bruke litt vett når du legger ut bilder, og å bure dem inne.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke om akkurat det finnes, men du kan jo bruke adblock plus for firefox? Da kan du blokkere bilder, reklamebannere og slikt.

Det var mest en spøk :) Jeg bruker allerede AdBlock. Jeg er bare så lei alle småbarnsmødrene på Facebook som poster "stem på Chantelle Desiré/Maximillian Amadeus som Lano-ungen" ørten ganger om dagen, hele uka.

Ja, jeg veit jeg kan blokkere dem fra feed-en min.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også fryktelig lei av lano-ungen på facebook. Jeg vil jo ikke blokkere mine nærmeste venner heller, så det er et dillemma ;) Jeg blar rett forbi dette, men når det pågår i uker og måneder blir man jo lei. Men jeg syns ikke man med en gang skal tenke "enn hvis pedofile ser disse bildene" når man legger ut foto av søte småbarn med skum i håret :rodmer: I gamle dager var det jo ikke SÅ mye bedre, man sendte jo inn foto til en adresse, og hvem vet vel hvilke personer som så disse bildene? Dette med "nett-vett" har egentlig gått litt for langt - nå kan man ikke egentlig dele NOEN bilder, uten å bli pepret. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ikke ut bilder av babyen min naken, ikke en gang bare skuldre. Det er lett å misbruke bilder. Synes det blir for dumt å komme med kommentarer som "Du får bure dem inne, da". Det er forskjell på å bruke litt vett når du legger ut bilder, og å bure dem inne.

Husk på at det finnes pedofile som klipper og limer hodet på ungen din over på en annen, naken unge. Og så sitter og runker til det. Kanskje best å ikke la barnet ditt få vise seg offentlig før det blir atten? Burka er en god løsning. :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk på at det finnes pedofile som klipper og limer hodet på ungen din over på en annen, naken unge. Og så sitter og runker til det. Kanskje best å ikke la barnet ditt få vise seg offentlig før det blir atten? Burka er en god løsning. :)

Kjeller er en enda bedre løsning :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Det er mye lettere å misbruke bilder med en naken unge på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...