Gå til innhold

Skolebrød eller skolebolle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det spørs om det er et skolebrød eller en skolebolle det.. :) Sier skolebrød til skolebrød og skolebolle til skolebolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolebrød er vel avlange, og skoleboller er.. boller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skolebolle. :)

Har aldri hørt noen si skolebrød. Det er jo faktisk en bolle, ikke et brød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg sier skolebrød til de runde. De avlange vet jeg ikke hva jeg kaller, for jeg kan ikke huske å ha hatt noe med dem å gjøre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Det spørs om det er et skolebrød eller en skolebolle det.. :) Sier skolebrød til skolebrød og skolebolle til skolebolle.

Kan du opplyse oss som tydeligvis er uvitende om hva de ulike er for noe? Gjerne med illustrasjoner.

Jeg trodde det var to ulike ord for samme bakverk, men at det selvsagt heter skolebrød i virkelighetens verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skolebrød (evt. til nød "Purke" om jeg er i riktig område)

Sier egentlig purke som det heter der jeg kommer fra på sørlandet.

Purker som selges på bakeriene i min hjemby er avlange. Skal jeg gi dem et navn som andre utenom sørlendinger forstår, sier jeg skolebrød. Hvis det samme bakverket er rundt, sier jeg skolebolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter altfor mange timer bak et kasseapparat kan jeg i alle fall si at det ligger inne som skolebrød i varelistene hos Norgesgruppen, har aldri sett det bli kalt noe annet andre steder heller, uten at det kanskje betyr så veldig mye :gjeiper: Jeg har alltid sagt skolebrød, det gjør også alle andre jeg vet om. (De avlange heter av en eller annen grunn hvetestang, fuglene vet hvorfor).

Endret av pandagutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...