Gå til innhold

7 åringen min har så vondt i magen


nickless

Anbefalte innlegg

Jenta mi har ikke hatt avføring i dag - er noe usikker på om hun hadde det i går , hun husker ikke sier hun. Nå er magen vond (har vært hos lege å tatt blod og urin prøve , de var ok )Hva annet en grove kornprodukter og svisker kan få fart på magen igjen? Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sviskejuice er mer efektivt enn svisker

Linfrø hjelper

Lakris er lakserende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye vondt i magen da jeg var liten på grunn av angst. Og fordi jeg hadde for lite fiber i kosten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips. Tror hun får i seg ok med fiber , vi bruker ikke loff eller halvfint brød annet en til helgefrokosten. Har tenkt om det kan være noe på skole eller sfo hun bekymrer seg for , hun har hatt vondt i magen hyppigere siste mnd ( 3 gangen nå) Men også jeg , min far ,min søster og hennes sønn er periodevis plaget med magen ,så det kan jo være at dette er noe hun har arvet som viser seg nå...jeg hadde ikke problemer med min mage før ca 16 års alder. Sviskejuice i morgen! Er Biola eller activia bra? Har ikke merket store forskjellen på meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest yoghurt hjelp mot treg mage, så Biola eller Activia kan nok fungere. For meg hjelp det også å drikke te, så om ho likar det, kan de jo forsøke.

Og om ikkje noko anna hjelp, så finst det jo avføringsmiddel. Ubehagelege saker, men betre enn å gå i dagesvis med forstoppelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk jeg opp med en varmeflaske for litt siden,da kom ho ned etter 5 min å BÆSJET :danse: sover nå søtt... Håper ikke dette blir ett problem fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

Nabovenninnen her har ei seks år gammel jente som fikk veldig magevondt og mammaen tenkte som deg. Hun sutret såpass at det ble legevakt og de gav da avføringsmiddel og tips om miniklyster. En mnds tid senere skjedde det samme og de brukte miniklyster og (beklager detaljene) sitat barnets mor:

"Jeg tror ikke engang faren hennes har lagt en så solid kabel!"

Vel og merke det ble brukt "akutt". Forebyggende er vel bedre enn noe annet. De fant ut at denne jenta ikke drakk nok, rett og slett. Hun var aldri tørst og kunne drikke et glass melk om morgenen, ett om lunsj, kanskje et halv glass saft til middagen og ellers i full vigør..

Endret av Tirkes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden hører ikke hjemme på Mat og drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over er det viktig å få i seg nok væske i løpet av en dag. Ellers er linfrø lagt i vann bra, samme med sviske lagt i litt vann. Tørkede linfrø også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har laktoseintoleranse hvis hun har mye vondt i magen? Jeg var veldig plaget med magevondt til jeg bytta til laktoseredusert melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å drikke mye vann hver dag, for tarmen trenger væske for å få fortgang i systemet...

Ellers kan det hende hun reagerer på hvete, gluten, melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...