Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke at jeg skal være sosial...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et problem som jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med.

Jeg og kjæresten min har kjent hverandre i snart 3 år, 1.5 av de har vi vært sammen.

I begynnelsen merket jeg ikke så mye til problemet som etterhvert dukket opp, men nå har det blitt helt ekstremt, og jeg begynner bli gal av alt.

Han liker rett og slett ikke at jeg er sosial med andre folk enn han.

Første året vi var sammen, var jeg ikke hjemme hos familien min på 1 år!

Han mente at om jeg dro hjem til familien min og gamle venner, var det et tegn på at jeg ikke orker være med han, og at han ikke betydde mest for meg.

Uansett hvor mange gang jeg prøvde forklare han at det ikke var tilfelle, ville han ikke høre noe av det.

Siden jeg heller ikke er fra stedet vi nå bor i, så kjenner jeg nesten ikke noe folk her.

Og jeg har derfor mange gang forklart han at jeg trenger å kunne dra hjem å se mine gamle venner.

Har også invitert han med hjem til hjemplassen min, men da sier han bare at han ikke orker dra å henge med venner av meg, som ikke er ordentlige venner og bare har andre intensjoner (pga studiet jeg studerte, er mange av mine venner av motsatt kjønn).

Verste er at han aldri har møtt mine venner engang, og likevel uttaler han seg negativ om de.

For et par mnd siden meldte vi oss inni en skyteklubb, for å ha en ny hobby sammen.

Men sist gang vi dro dit, måtte jeg dra han med. Når vi kom dit sa han til meg:"må du gå kledd sånn, alle de ekle grisene ser på deg". Ikke hadde jeg noe på tryne vågalt på meg heller, bare vanlig jeans og t-skjorte.

Og har blitt sånn hver gang vi skal ut, om så bare på butikken, at han klager på alt jeg har på meg. Alt er for vågalt, og han er dritt lei folk ser på meg.

Eneste gangene han ikke klager på klærne mine, er når jeg går i joggeklær liksom.

Nå som sommeren er her, har han t.o.m prøvd å nekte meg å dra og sole meg på badeplassene i nærområdet, fordi han mener det er upassende av meg å sole meg i bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest palle

han er herskesyk og har psykopatiske trekk. du har allerede begynt å legge deg under ham. velg selv om du vil fortsette med det, eller stikk nå. han forandrer seg nok aldri

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres kontrollerende og sjalu ut.. Sikker på at du ikke fortjener noe bedre enn denne væremåten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått opp med en gang om jeg var deg. Slike folk blir ikke bedre.

Gå nå mens du ennå kan sier jeg bare.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem som jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med.

Jeg og kjæresten min har kjent hverandre i snart 3 år, 1.5 av de har vi vært sammen.

I begynnelsen merket jeg ikke så mye til problemet som etterhvert dukket opp, men nå har det blitt helt ekstremt, og jeg begynner bli gal av alt.

Han liker rett og slett ikke at jeg er sosial med andre folk enn han.

Første året vi var sammen, var jeg ikke hjemme hos familien min på 1 år!

Han mente at om jeg dro hjem til familien min og gamle venner, var det et tegn på at jeg ikke orker være med han, og at han ikke betydde mest for meg.

Uansett hvor mange gang jeg prøvde forklare han at det ikke var tilfelle, ville han ikke høre noe av det.

Siden jeg heller ikke er fra stedet vi nå bor i, så kjenner jeg nesten ikke noe folk her.

Og jeg har derfor mange gang forklart han at jeg trenger å kunne dra hjem å se mine gamle venner.

Har også invitert han med hjem til hjemplassen min, men da sier han bare at han ikke orker dra å henge med venner av meg, som ikke er ordentlige venner og bare har andre intensjoner (pga studiet jeg studerte, er mange av mine venner av motsatt kjønn).

Verste er at han aldri har møtt mine venner engang, og likevel uttaler han seg negativ om de.

For et par mnd siden meldte vi oss inni en skyteklubb, for å ha en ny hobby sammen.

Men sist gang vi dro dit, måtte jeg dra han med. Når vi kom dit sa han til meg:"må du gå kledd sånn, alle de ekle grisene ser på deg". Ikke hadde jeg noe på tryne vågalt på meg heller, bare vanlig jeans og t-skjorte.

Og har blitt sånn hver gang vi skal ut, om så bare på butikken, at han klager på alt jeg har på meg. Alt er for vågalt, og han er dritt lei folk ser på meg.

Eneste gangene han ikke klager på klærne mine, er når jeg går i joggeklær liksom.

Nå som sommeren er her, har han t.o.m prøvd å nekte meg å dra og sole meg på badeplassene i nærområdet, fordi han mener det er upassende av meg å sole meg i bikini.

At du gidder sier jeg bare. Det der kommer ikke til å forandre seg. Kom deg unna!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ALT i meg skriker i protest her, men jeg kan ikke fortelle deg hva du bør gjøre desverre... Derimot kan jeg be deg TS om å lese ditt eget innlegg som om noen andre hadde skrevet det og spørre; hva ville ditt råd være???

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslim?

100% norsk.

Har derimot foreslått til han at han kanskje må finne seg en med burka, om dette ikke gir seg, men han har tatt det som en spøk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for en fyr du har funnet deg.

Jeg hadde gjort som alle andre har sagt, stukket ifra fyren raskt som faen.

Er noe alvorlig gale med et menneske når man oppfører seg slikt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv levd i et lignende forhold. Av en eller annen grunn og på et eller annet vis fikk den daværende kjæresten min meg til å tro at jeg hadde et dårlig forhold til mamma og pappa. Noe jeg på ingen måte og aldri har hatt. Messer man først med hodet til folk, så gjør man det gjerne skikkelig og. Det tok meg noen år faktisk å finne helt tilbake til meg selv, etter 2 år i et slikt forhold.

Gjør deg selv en veldig stor tjeneste, gå fra han så fort som råd. Han kommer neppe til å forandre seg.

Lykke til og :klemmer:

-fruBeist-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØP jente, LØØØØØØP!!!! Han kommer bare til å bli verre og verre, og får enda bedre grep på deg. LØØØØØP, vær så snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillekanin

Kom deg til helvete unna ASAP. Jeg var sammen med en sånn fyr i hele 5 år. Jeg hadde så elendig selvtillitt til slutt at jeg greide ingenting. Kom deg vekk!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste blir vel at han plasserer deg i kjelleren, og tar deg fram når minsteman trenger litt kos......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv levd i et lignende forhold. Av en eller annen grunn og på et eller annet vis fikk den daværende kjæresten min meg til å tro at jeg hadde et dårlig forhold til mamma og pappa. Noe jeg på ingen måte og aldri har hatt. Messer man først med hodet til folk, så gjør man det gjerne skikkelig og. Det tok meg noen år faktisk å finne helt tilbake til meg selv, etter 2 år i et slikt forhold.

Gjør deg selv en veldig stor tjeneste, gå fra han så fort som råd. Han kommer neppe til å forandre seg.

Lykke til og :klemmer:

-fruBeist-

Jeg merker også at jeg har blitt veldig forandret. Alltid blitt beskrevet som en veldig glad jente, men nå føler jeg meg sur og irritert nesten daglig. Blir jo krangel nesten hver gang man skal ut døra.

Føler meg som en 23 åring i en 70 år gammel dames kropp. Hesten har blitt min bestevenn liksom..

Vet bare ikke hva jeg skal gjøre, før vi ble sammen var vi gode venner, kunne snakke om alt, og han var virkelig en kjernekar.

Han visste nesten alt om meg, men i ettertid føler jeg at det har blitt brukt imot meg under diskusjoner osv.

Når jeg nevner at jeg ikke klarer slik oppførsel mer, sier han ting til meg som;" skal du gi oss opp bare sånn liksom. Er vi ikke mer for deg!" og mange gang sier han noe som;" du kommer ikke til å finne en som elsker deg like mye som jeg gjør" Og at han har ikke følt sånn for noen før.. Han vil kjøpe hus og få barn sammen osv osv. Prøver å si til han at jeg IKKE vil noe mer seriøst med han, om vi ikke har det ordentlig BRA sammen. Men selv om jeg har sagt dette en dag, så er det glemt dagen etter, også begynner hele rutinen om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreslår virkelig at du kommer deg vekk fra denne kjæresten din så fort som mulig. For meg høres det ut som om han er fryktelig kontrollerende og på grensen til aggressiv, og om du er for lenge med ham, og gir ham den makten han krever, vil det bare bygge opp under dette, og gjør du da noe han ikke tåler, kan det fort skje at han blir voldlig.

Nå sier jeg ikke at han er det, men det høres ut som om han KAN bli det. Så ja, mitt tips er å komme deg unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en psykopat i mine øyne. Slik han snakker til deg er ikke bra på noen måter.

"Mann" deg opp og gå ifra han. Jo før jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirjam

det der går jo ikke ann. du blir jo ikke lykkelig av en sånn mann! i et forhold trenger du en partner som gjør deg glad.. å ikke ødlegger deg. å det er jo tydeligvis det han driver med. be han gå til psykolog ellerno. om du skal forsette å være sammen med han. han har tydeligvis noen problemer han burde finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

100% norsk.

Har derimot foreslått til han at han kanskje må finne seg en med burka, om dette ikke gir seg, men han har tatt det som en spøk.

Han kan jo likevel være muslim selv om han er 100% norsk...

Uansett, jeg skjønner ikke hvorfor du lar deg kue. Du besøkte ikke familien din på ett år fordi han ikke likte det? Hva fikk deg til å synes at det var greit? Ble du ikke lei deg? Følte du ikke allerede da at noe var galt?

Beklager jente, men om du velger å bli i det forholdet så får du også regne med at han bestemmer over deg. Velger du å gå, så kan du bestemme over deg selv. Hva vil du? For han kommer ikke til å forandre seg, garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...