Gå til innhold

Hvilken by skal dere vies i ??

camie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Vi gifter oss i den byen hvor vi traff hverandre og bor i nå :) . Ingen av oss kommer herfra. Likevel føler vi at det er her vi har mest forbindelse til kirke og prest, og kunne ikke tenke oss noe annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roma :D

Wow! Heldiggriser! :-) Roma er verdens vakreste by! *kremt* Nå har jeg ikke vært i alle byer, emn du verden det er vakkert der!

Hilsen

Isiselin (Roma-elsker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi skal gifte oss i "min" kirke, Borgestad kirke. Den ligger i Skien kommune helt på grensa til Porsgrunn. En fantastisk flott kirke som har noen av de flotteste mosaikkvinduene i Norge. Kirken er den samme som jeg ble døpt og komfirmert i.

Gleder meg helt enormt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i København. Min samboer er halv dansk og vi ville gjerne

gifte oss i utlandet, så da var ikke valget vanskelig.

6 måneder og 9 dager igjen å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis i Nidarosdomen, den er jeg så glad i. Veldig høytidelig og alvorspreget, man føler en nærhet med det allmektige og historiske generasjoner der.. Jeg begynner alltid å tenke på alle de parene som i mange hundre år har avlagt ekteskapsløftet der, og hvordan livene deres ble sammen. De gikk nok i kirken hver søndag, og ved andre anledninger. Bryllup, og så dåp og begravelser om hverandre. Slitsomme liv, hvor troen hjalp dem til å akseptere hverdagen og ga dem håp om noe bedre etterpå. Jeg går ofte dit når jeg har behov for perspektiv i livet.

Jeg har ikke lyst til å gifte meg hjemme fordi jeg føler ikke noen knytning til den kirken, selv om jeg er døpt og konfirmert der. Den ligger laangt unna og jeg har aldri kjent storparten av menigheten. Jeg har oppdaget en knytning i senere tid da, bortsett fra at generasjonene før meg ligger begravet der; brudestolene i kirken var i sin tid en gave fra min tipptipp-oldefar! Kanskje jeg kan låne dem med til Nidarosdomen og få to ting på en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendelin: Vi vurderte og Borgestad-den er jo bare utroolig nydelig, men valgte Skien kirke, da jeg er døpt der, samt at musikken var/er så viktig for meg i en slik sammenheng.

SuperC: Stavern? Hvor har dere festen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...