Gå til innhold

Strekkmerker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opp igjennom årene har jeg fått en del strekkmerker. Mest på innsiden av lårene og på baksiden av lårene. Lårene mine var betydelig større før, men jeg vokste og ble mye slankere, spesielt rundt lårene og leggene. Jeg syns det er skikkelig ubehagelig med disse strekkmerkene, de er så fæle å se på! Spesielt under en sexakt!

Jeg er 20 år og er helt normal. Noen som veit hvordan man kan bli kvitt de strekkmerkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym12345

Det vet jeg ikke. Det er sannsynligvis ingenting som hjelper mot strekkmerker vil jeg tro. Det finnes vel kansje kremer. Men tviler sterkt på at det hjelper. Ikke så mye å gjøre med det. Du får tatovere noe der du har strekkmerker da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Strekkmerker er permanente og kan ikke fjernes. Ingen kremer kan fjerne strekkmerker, men det er mange myter og løgner om det. Jeg har en hel masse av de! Det er sinnsykt frustrerende :( Tør aldri å vise meg i bikini f.eks. Med mindre du opererer vekk huden vil du desverre være nødt til å ha de resten av livet.

Hilsen en som HATER strekkmerkene sine :trist:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forebygge flere strekkermerker med fisk, omega3, mat med mye naturlig fett, som feks nøtter. Det oljer jo huden fra innsiden og gjør den mer elastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Trøst deg med at veldig veldig mange både kvinner og menn har strekkmerker og at de blekner i det minste med årene :) Jeg synes faktisk ikke strekkmerker ser så ille ut jeg :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan trøste deg med er at det er svært få som legger merke til andres strekkmerker. Og det er enda færre som tenker at det er stygt.

Tenk deg om, har du lagt merke til at noen har strekkmerker når de for eksempel går i skjørt eller shorts?

Sannsynligheten for at noen har lagt merke til dine er like liten som at du legger merke til deres... :)

Nesten alle kvinner, og mange menn har strekkmerker i en eller annen grad. De forsvinner aldri, og det eneste du kan gjøre er å godta din egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Michelle82

Strekkmerker forsvinnner ikke. De kan muligens famle med tiden.

Endret av Michelle82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende deg en liten trøst og det er at de aller fleste strekkmerker blir mindre og mindre synlige med tiden! Mine har nesten forsvunnet i løpet av de siste årene, og jeg har hatt MYE!

Ellers synes de mindre hvis du tar vare på huden din slik at den er fin ellers! Og de syns mindre på sommerbrun hud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! :) Jeg får vel bare omfavne mine kjære strekkmerker og godta at de er en del av meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...