Gå til innhold

Er det noen her som kjenner et IT-par?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I min omgagskrets er det er såkalt IT-par. Et par hvor bare alt stemmer. Hun er 7 1/2 år eldre enn ham med om du ikke visste det når du møtte dem ville du aldri gjettet det. Her er noen punkter som gjør de til IT:

- utrolig bra humor sammen

- når de kikker på hverandre så lyser det kjærlighet

- de skaper supergod stemning og er sosiale, inviterer folk hjem etc.

- et nydelig hjem hvor BEGGE bidrar til å holde det kjempepent, begge er opptatt av interiør

- de hadde det det fineste, mest avslappende og mest romantiske vinterbryllupet dere kan tenke dere, ikke det spor av hysteri bare koselig

- hun fikk kreft, han stod ved hennes side som ei påle, dette bant de bare enda mer sammen

- når du der de sammen så kjenner du at det bare stemmer

- like forbanna forelsket nå som da de møttes for 12 år siden

Noen som kjenner slike par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

I min omgagskrets er det er såkalt IT-par. Et par hvor bare alt stemmer. Hun er 7 1/2 år eldre enn ham med om du ikke visste det når du møtte dem ville du aldri gjettet det. Her er noen punkter som gjør de til IT:

- utrolig bra humor sammen

- når de kikker på hverandre så lyser det kjærlighet

- de skaper supergod stemning og er sosiale, inviterer folk hjem etc.

- et nydelig hjem hvor BEGGE bidrar til å holde det kjempepent, begge er opptatt av interiør

- de hadde det det fineste, mest avslappende og mest romantiske vinterbryllupet dere kan tenke dere, ikke det spor av hysteri bare koselig

- hun fikk kreft, han stod ved hennes side som ei påle, dette bant de bare enda mer sammen

- når du der de sammen så kjenner du at det bare stemmer

- like forbanna forelsket nå som da de møttes for 12 år siden

Noen som kjenner slike par?

Ja.. Ikke Men jeg tror aldri på at de har det så bra som fasaden viser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Ikke Men jeg tror aldri på at de har det så bra som fasaden viser.

Med fare for å virke selvgod, så tror jeg at jeg og mannen min blir sett på som et slikt par. Fasade er det siste vi tenker på, vi er oss selv 100% og har det kjempefint sammen, til tross for opp- og nedturer.

Er det så vanskelig å tro at noen er lykkelige uten at det skjuler seg noe grums under overflata?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Med fare for å virke selvgod, så tror jeg at jeg og mannen min blir sett på som et slikt par. Fasade er det siste vi tenker på, vi er oss selv 100% og har det kjempefint sammen, til tross for opp- og nedturer.

Er det så vanskelig å tro at noen er lykkelige uten at det skjuler seg noe grums under overflata?

Jeg har vanskelig for å tro at det fins par som bare har det bra sammen hele tiden uten nedturer men som bare har det perfekt heeeele tiden. Det var det jeg trodde ts mente.

Alle par har jo opp og nedturer. Kart det går an å være lykkelige sammen, men ingen er konstant lykkelig hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at det fins par som bare har det bra sammen hele tiden uten nedturer men som bare har det perfekt heeeele tiden. Det var det jeg trodde ts mente.

Alle par har jo opp og nedturer. Kart det går an å være lykkelige sammen, men ingen er konstant lykkelig hele tiden.

Vi har faktisk vært lykkelige sammen i 9 år til tross for opp- og nedturer i livet ellers.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Mange mennesker har den perfekte masken på seg når andre ser dem.

Betyr ikke at alt er flott og fint bak husets fire vegger.

Kjente en gang et slikt par. Mange år senere, hadde mistet kontakten med dem en god stund, fikk jeg høre fra kona i forholdet at de hadde skilt seg. Mannen hadde spilleavhengighet (hadde det også før jeg ble kjent med dem), hadde tømt sparekontoene, svindlet/stjålet til seg penger gjennom jobben, brukt sparekontoene som var forbeholdt barna.

De hadde jobbet i flere år med å få bukt på problemene, han hadde prøvd terapi, de hadde prøvd terapi sammen, hun hadde tatt kontroll over økonomien hjemme.

De måtte selge huset og flytte, dama har fått en psykisk knekk og klarer ikke jobbe lengre, mannen sitter bare på stamhjørnet (der hvor de har spillmaskiner og slikt) og røyker rullings, han har lagt på seg og ser sliten ut.

Ja, de var virkelig det perfekte paret...alle misunte dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange mennesker har den perfekte masken på seg når andre ser dem.

Betyr ikke at alt er flott og fint bak husets fire vegger.

Men noen ganger er det fint og flott både ute og hjemme. Går folk virkelig rundt og tror at alle som har det ekstra bra egentlig bare skjuler alt mulig tragisk som skjer hjemme?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan jo ha det slik ts skriver i hovedinnlegget SELV om man krangler og er uenige av og til. Det er jo en del av det å være sammen og føle kjærlighet ovenfor hverandre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg og mannen min blir nok også anset som et slikt par. Mange sier at de ønsker det samme som det vi har, og at de kjenner at det er godt å være sammen med oss og i hus med oss fordi de kjenner på kroppen at jeg og mannen er lykkelige sammen. Det er kalart at det vi viser til andre er ekte, og vi bryr oss heller ikke om fasade i og for seg.

Jeg tror ikke det folk tenker på er at par som er "det perfekte par" og det pare alle ønsker å være må nødt å ha grums under overflaten og at det de viser utad bare er en maske og en fasade. Jeg tror de tenker på det at når man treffes i sosiale settinger så er det kjekke situasjoner, hvor man er glad og ofte har overskudd. Når jeg treffer vennene mine er det i kjekke situasjoner, jeg koser meg mye og har gledet meg til å treffe dem etc. Vi treffer dem på fritiden, i ferier, i feiringer, i solveggen, på skitur etc. hvor vi selvsagt viser vår beste side. Vi krangler av og til hjemme, men dette viser jo ikke når vi treffer andre i settinger hvor det naturlig ikke er slik at man viser de sidene. På den måten kan man på en måte vise frem noe litt annet enn det som er den hele og fulle realiteten.

Jeg er også en person som snakke lite med andre om problemene jeg har i forholdet, fordi jeg ikke ønsker å utlevere min mann, hans meninger, det jeg mener han kan gjøre feil etc. Så naturlig nok vil jeg på den måten heller ikke gi et inttrykk av at vi kan ha det vanskelig og vi kan ha uenigheter vi også. De andre ser ikke at vi har hatt perioder med depresjoner, perioder hvor vi har måttet kjempe oss gjennom nedtrurer sammen etc.

Dette forandrer selvsagt ikke at det vi viser utad er en realitet, og at vi i stor grad har det slik også hjemme alene. Vi HAR et fantastisk forhold, vi er veldg forelsket selv etter 10 år sammen, vi er avslappet og har det godt sammen. Den delen forandrer seg ikke, og jeg kan forstå at mange ønsker å ha akkurat det vi har sammen, fordi jeg ser at vi har noe veldig spesiellt som er veldig skjelden. Men samtidig tenker jeg også at det er viktig at andre ikke samenligenr sitt forhold med det de ser utad hos oss, fordi de da samnelinger sin hverdag med det de ser hos oss på "fest". Den vi er utdad i de kjekke situasjonene, når vi storkoser oss sammen med hverande og vennene våre er ikke nødvendigvis de samme som vi er hver eneste dag når vi er hjemme, når jeg er premenstruell og han er sliten og ingen av oss vil ha sex på noen uker feks.

Et IT par kan vise sin sanne side, i de settingene man ser dem, men det er viktig å huske at man ikke kan sammenligne fritid, fest, sosiale samenkomster med det som er hverdagen. Jeg og mannen min er et spesiellt par også i hverdagen med en utrolig god kommunikasjon og en stor respekt for hverandre og et veldig godt sammarbeid, men andre får likevel ikke sett de barnslige kranglene og diskusjonene vi også kan ha ellers... Så IT-faktoren hadde nok blitt litt lavere om andre fikk se oss når vi lå slitne på sofaen og ingen av oss gadd å rydde eller lage middag og ting fløt rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine

Kjenner mange IT par. Kjærligheten mellom dem er IT enda, det ser man.

Men det var mange ting som gikk i mot dem da de var sammen..

Jeg synes uansett at hva som enn skjer, er disse to lovelovelove :D Alt stemmer.

Så da poengterer jeg: Man kan være IT selvom man går gjennom utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden menes med "IT"? Forkortelse for...?

IT – Informasjonsteknologi.

Gjennom de siste 20 årene har gjenstander og teknikker forbundet med IT-begrepet, fått en nærmest eksplosiv utbredelse i næringsliv og industri, utdanning og forskning, offentlig forvaltning og ikke minst, i private hjem.

Dette er altså par som jobber i databransjen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennom de siste 20 årene har gjenstander og teknikker forbundet med IT-begrepet, fått en nærmest eksplosiv utbredelse i næringsliv og industri, utdanning og forskning, offentlig forvaltning og ikke minst, i private hjem.

:skratte: :skratte: :skratte: :skratte:

Den var fin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden menes med "IT"? Forkortelse for...?

Det betyr vel det perfekte paret, både i forhold, hjem og jobb. De er populære. Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Jeg kjenner ikke selv noen IT-par, men tror så absolutt det er mulig å være det! Hvor kyniske er ikke vi, når vi mistenker at alle som virker lykkelige og fornøyde i forholdet sitt har det fælt på hjemmebasis? Tror det finnes eksempler på begge deler - både de som faktisk er genuint lykkelige i alle aspekter, og de som kun er lykkelige utad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heloise

Jeg tenkte på den typen IT med en gang selv så jeg ble litt forvirret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tenkte på den typen IT med en gang selv så jeg ble litt forvirret :fnise:

Fullt mulig det er sammenfall her, at nerdeparene har det finest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ser på fotballfrue og Lars Kristian som et sånt par. <3

Det er jo fotballfruen selv som gjør så godt hun kan på bloggen sin for å framstille dem sånn... :filer:

Men om det skulle være noen, så er det i det tilfellet der det er god grunn til å betvile at det er sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Fullt mulig det er sammenfall her, at nerdeparene har det finest.

Nerdepar har det ikke annerledes enn ikke-nerdepar! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...