Gå til innhold

Blør på Cerazette, noen som kan anbefale annen prevansjon?


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann!

Jeg begynte da på Loette i desember ifjort, gikk tre og en halv pakke før jeg gav opp! Alt var jo et helvette, og jeg fikk depresjoner og hele pakken, småblødde også en del. Så gikk jeg en måned, eller noe sånn, uten noe prevensjon og det var deeeeeeeilig! Herregud! Jeg var meg selv, endelig! Men jeg hater kondom, da kjæresten min har problemer med å komme, og det bare er ekkelt og stress i tilegg... jeg snakket med helsesøster og hun anbefalte cerazette siden det kunne virke som jeg ikke tålte østrogenet som er i de vanlige pillene. Jeg begynte på cerazette for ca en mnd og to uker siden eller noe, i begynnelsen var alt bra, og jeg tok den hver dag kl 11.45, så en dag tok jeg den kl 21.00 om kvelden og da om morningen begynte helvette faens småblødningen :kjefte: ... men den varte bare tre dager da heldigvis,men så var det en dag jeg tok pillen en time for tidelig(men vet ikke om det var det som utgjørte det)... og da fikk jeg småblødninger igjen, og har hatt de i en uke nå... men humøret er helt ok på cerazette, hvertfall i forhold til loette, men jeg er driver å må ha noe å spise heeeeele tiden. veldig irriterendes.

Jeg håper ikke dette varer, men viss.... kan noen anbefale noen merker, jeg veeeet det er individuelt, men! Og gjerne andre prevensjonsmetoder også, men jeg har litt problemer med at jeg er ganske så redd for å få vondt, og tørr derfor ikke bruke p stav, tenker at d gjør vondt å ta inn... og etterpå.. etc...

Håper noen kan komme med råd... :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd p-plaster? Legen min sa at det ofte gir færre bivirkninger, siden det er en mye jevnere tilførsel av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har tenkt tanken :-) Noen som har erfaring med det? Er i det minste ikke noe man putter inn her og der... men, detter ikke mange av de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem som deg på Cerazette, og da jeg etter hvert hadde blødd i strekk i to måneder (!) bestemte jeg meg for å prøve Mercilon p-piller. De har fungert veldig bra på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har tenkt tanken :-) Noen som har erfaring med det? Er i det minste ikke noe man putter inn her og der... men, detter ikke mange av de av?

Jeg brukte p-plaster i tre år og var i utgangspunktet kjempefornøyd, opplevde aldri at de falt av. Jeg hadde fortsatt gått på dem hadde det ikke vært for at jeg utviklet allergi mot limet og begynte å få utslett og blemmer der plasteret hadde vært festet. Nå går jeg på Mercilon, har hatt et par måneder med småblødninger innimellom, men da har jeg gjerne slurvet litt med pillene i tiden før. Opplevde aldri det med plasteret, litt vanskeligere å slurve med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå? Så bra! Men har du hatt noe humørsvigninger på cerazette(eller tidligere piller?) eller merciolon? hvor lenge har du gått på mercilon :) ?

Syns jo det er bra at cerazette er de mest "snille" pillene, men jeg syns det er teit viss jeg skal få blødninger om jeg tar de 15 min forseint liksom!... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte p-plaster i tre år og var i utgangspunktet kjempefornøyd, opplevde aldri at de falt av. Jeg hadde fortsatt gått på dem hadde det ikke vært for at jeg utviklet allergi mot limet og begynte å få utslett og blemmer der plasteret hadde vært festet. Nå går jeg på Mercilon, har hatt et par måneder med småblødninger innimellom, men da har jeg gjerne slurvet litt med pillene i tiden før. Opplevde aldri det med plasteret, litt vanskeligere å slurve med det :)

Høres altså ut som om kanskje plaster og mercilon kan være noe å prøve??... noen andre som har erfaringer med disse?? :-)

Kjipt du fikk utseltt da, spesielt når de funket så fint for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Men det jeg lurer på. Får man mensen på cerazette, isåfall... kanskje denne blødningen er mensen? Men man har jo ikke opphold mellom tabelettene, og er jo ingen sukkerpiller, så... får man mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av piller så har jeg selv brukt Loette28, og var superfornøyd. Kan godt anbefale den!

Av annen prevansjon så er jeg strålende fornøyd med P-staven min. Utrolig mye billigere enn p-piller, og man slipper risikoen ved å glemme pillen, + at den varer i 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som beskrevet i første innlegg tåler jeg virkelig ikke Loette!! Funka ikke på meg! Men pstav, gjør ikke det vondt å ta inn?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva viss du tar pstaven ut etter et år, er du ikke beskyttet da eller holder den fortsatt i tre år ( tenker på barn, engang laaaaaaangt i fremtiden)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...