Gå til innhold

Butterflies and hurricanes

Auri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så sliten og lei av å ha vondt nå. Føttene mine dreper meg; de er IKKE bedre i det hele tatt, derimot har det nå spredd seg til HELE foten. Det var ille når det bare va hælen, men nå er det langs hele fotsålen som man tråkker ned på, + tærne... Neglene på hendene mine er ille, den ene er helt ødelagt... Og nå begynner det å spre seg mer på hendene.

Jeg orker ikke mer snart. Det gjør vondt HELE tiden. Alltid. Det slutter ikke. Jeg kan ikke jobbe, jeg kan ikke trene, noen dager kommer jeg meg ikke på do uten hjelp, for jeg greier ikke gå. Jeg vil bare gråte hele tiden. Jeg våkner på natta av at det gjør vondt. Akkurat nå sprenger det i føttene, selv om jeg bare sitter pent og pyntelig i sofaen. Noen dager kjennes det ut som om jeg går rundt på en spikermatte, som er smurt inn i kløende, sviende syre, selv om jeg har på meg 3 par myke, tjukke sokker inne i Emu-skoene mine.

Jeg orker ikke mer. Denne forbanna psoriasisen ødelegger livet mitt. Og det er ikke en dritt jeg kan gjøre for å fikse det. For tablettene som kan hjelpe meg, får jeg ikke. De er nemlig fosteskadelige, så hudlegen min vil ikke gi dem til fruktbare unge kvinner. Nevermind at Star går på medisiner for leddgikten som også er fosterskadelige, så vi kan ikke få barn på noen år selv om vi hadde hatt lyst. Neida.

JEG GREIER IKKE MER NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Du må få deg en annen hudlege, det er alt jeg sier. Du har i det minste rett på en konsultasjon fra en uavhengig lege.

Det er jo ikke okei at du skal gå rundt å ha vondt hele tida, og dama må jo skjønne at når du sier du ikke vil ha barn på et par år, så skal hun handle etter det?

Og uansett, la oss si at Star ikke gikk på leddgiktmedisin, og at hun dama ikke gir deg den fotmedisinen. Og så blir dere gravide, med vilje eller uvilje, åssen skal du greie å ta vare på babyen når alt gjør vondt hele tida? Det hadde sikkert gått an, men det er jo like uaktuelt som å gå rundt å ha vondt hele tida bare fordi du skal ha muligheten til å få barn de neste fire åra lissom..

Altså, det høres jo bare teit ut uansett hvilken vei du snur på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til en annen hudlege!

Hun kan ikke nekte deg behandling fordi hun har fått det for seg at dere skal ha barn innen de neste tre årene! Dette er helt på trynet, du kan ikke ha det sånn her.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med Kevlar og Scaramouche her, hun kan ikke nekte deg behandling når det invalidiserer deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

I dag gråt jeg faktisk litt når jeg tenkte på hvor vondt du må ha det. Gikk nedover mot skolen og hadde en stein i skoen, og begynte å tenke på hvor sliten jeg hadde vørt om jeg var som deg og hadde vondt hele tida, selv når foten ikke belastes. Uff, jeg synes så synd på deg, pusen min :(

Kom deg til en annen lege. Plis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudlegen min er mann, ikke dame :P Tingen er at for å få en annen hudlege, så må jeg først vente 1-2 måneder på å få time hos fastlegen min for henvisning, og så x antall måneder for å komme inn hos den nye legen...

Nei vi hadde jo ikke hatt sjangs til å ta oss av en unge så lenge jeg er så sjuk jeg er, Jeg har prøvd å bruke det som argument. Jeg har sagt at det er ikke sikkert at jeg KAN få barn engang, pga PCOS. Jeg har sagt at vi vil ikke ha barn på MINST 4-5 år uansett. Ingenting av dette BURDE vært nødvendig for meg å si. Han må opplyse meg om den komplikasjonen, jeg vet det, men når jeg da sier "Ok, det er greit for meg", så burde han bare gitt meg det.

Har time neste mandag, og da skal Sondre være med. Jeg går ikke ut fra kontoret hans igjen før jeg har en resept i hånda.

I natt har jeg igjen liggi søvnløs halve natta, og grått fordi det svir og klør og gjør vondt :/ Jeg kan ikke vekke Sondre (har ikke samvittighet til å la han også ligge våken halve natta, en av oss må fungere i hverdagen), men i natt var heldigvis pusene i trøstemodus, så det var litt fint.

Er så glad i dere alle sammen :hug: Er godt å kunne klage ut her og vite at dere er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Vel, jeg tror uansett jeg hadde bestilt time hos fastlegen, for om du nå får tablettene du trenger etter masse klaging, så må du kanskje igjennom det samme igjen og igjen og igjen. Sånne leger gir seg liksom ikke med å lage problemer, og da er det like greit å sette igang bytting først som sist!

Flott at Sondre blir med deg, og helt enig at du ikke skal gi deg før du får det du trenger!

Tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: jeg kommer til å true med å anmelde ham for diskriminering om han er mer vanskelig... For det koker jo ned til at han nekter meg behandling pga. at jeg er kvinne. Hadde jeg vært mann, hadde jeg fått de tablettene uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir ordentlig forbanna på dine vegne. Makan til overkjøring av en lege. Er det lov å si typisk mannfolk? ;)

Håper det ordner seg for deg når du er hos legen neste gang, og for all del, sjekk om du kan få byttet fastlege. Det skal jo ikke være sånn at du må kjempe i evigheter for å få en behandling du har krav på og virkelig trenger.

:klemmer: Og sorry at jeg er litt fraværende om dagen, skal prøve å være litt mer aktiv inne her igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det Enigma, jeg er ganske fraværende selv :klemmer:

Er ikke fastlegen min dette, men hudlegen. Fastlegen min er en fantastisk lege, hudlegen not so much >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyspunktet i dag er at den fine isblå KitchenAid-maskinen min kom i posten i dag, og står nå og lyser opp kjøkkenet :hjerte: Gud, så lenge jeg har hatt lyst på den maskinen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅÅÅÅÅ, DRITTLEGEFAENIHELVETESTEMØKKAMANNJÆVELSKAPKUKSUGENDENEDRIGELILLESLIMÅLSKIT.

Eh, ja, jeg måtte bare få det ut. Enig med alle andre, bare at de er flinke og gir deg løsninger og siden jeg ikke hadde noen andre løsninger så eh, tenkte jeg at jeg skulle verbalt missbruke legen din litt for deg istedet.

Sender deg filtre og en stor klem i posten i morgen, noe mer jeg skal sende med?

(grattis med feeeet kjøkkenmaskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en morsom random ting. Yay, overraskelse :hjerte:

----

Sitter alene hjemme og ser på Burlesque-filmen. Ble SÅ inspirert. Fant youtube-klipp hvor man kan lære koregrafiene. Ut på gulvet, én hoftevrikk, og så... "faen, jeg kan såvidt gå, så selvfølgelig kan jeg ikke danse..." Det var deprimerende.

Så jeg får se videoen hundre og ørten ganger i håp om at føttene mine blir bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg!

Den hudlegen høres ganske enkelt ut som en idiot!!! Håper det hjelper å ha med seg S. Nekt å gå derfra før du har fått resepten. Du kan ikke ha det sånn. :hug:

Grattis med verdens fineste kjøkkenmaskin! *litt misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...