Gå til innhold

Bil nr 2 med plass til 2 bakovervendte seter, helst under 40 000?

Zoë Castillo

Anbefalte innlegg

Vi trenger en bil nr 2, som hovedsakelig skal brukes til og fra jobb og barnehage. Den første tida kommer vi til å ha to bakovervendte stoler, én babystol og en BeSafe Combi, men innen minstemann skal bytte fra babystol kommer størstemann til å bytte til framovervendt beltestol. Vi skal aldri sitte to voksne i denne bilen, og jeg tenker derfor at den ene stolen godt kan stå i framsetet.

MEN, hvilken? Kriterier (prioritert rekkefølge):

- plass til 2 bakovervendte stoler og 1 stk mann på 1,85 m

- mellom 20 000 og 40 000 kr

- lav forsikring

- driftsikker

- lavt forbruk

Bagasjeplass, utseende og fancy tilbehør er ikke av betydning.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Med det priskravet, ville jeg forsøkt å finne en bil som har nylig vært på EU-kontroll og hatt service og med litt høyere KM-stand enn folk flest kjøper bil til. Da kan man få en behagelig bil å kjøre. Man risikerer feil osv på eldre biler om de har kjørt nitti tusen eller hundreogtjuefemtusen.

Jeg ville kanskje valgt en Ford Mondeo eller Ford Focus sedan/stasjonsvogn fra sent 90-tall. Man får flere slike i priser fra 30-40, men mange har gått et stykke. Behagelig bil å kjøre og god plass i baksetet etter det jeg husker. 5-dørs.

Fordelen er at det ofte er veldig lett å få rimelige dekk på disee bilene (standardstørrelser) og bilene er/var populære, lett å få reservedeler uten at det koster blod.

Opel Astra og Opel Vectra fra samme årsmodeller er også greie med plass i.

Har ikke hatt noen stygge erfaringer med disse bilene.

Naboen kjøpte seg en honda accord , tror det var 2000 eller 2001 modell, sedan, for 35 000. Den hadde gått et stykke, men han er kjempefornøyd. Fikk sitte på i bilen der og baksetet hadde overaskende skikkelig god plass. Stort bagasjerom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...