Gå til innhold

Burde jeg gi broren min økonomisk kompensasjon for dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har i fire mnd hatt planer om å gå fra hverandre. For ca 1-2 mnd siden byttet broren min ut vaskemaskin og sofa, noe som samboeren min kunne kjøpe av han. Broren min oppbevarte tingene i garasjen til mormoren vår. Så har ting endret seg og vi vil prøve å holde sammen pga barna våre. Jeg sendte en mld til broren min der jeg beklaget og takket for muligheten å få kjøpe det. Fikk et surt svar tilbake a la "Fint for dere. Men kjipt for meg som har hatt tingene stående. Men er vel bare sånn det er".

Jeg syns virkelig ikke det burde så være noe fra eller til for hans del om han legger ut sakene til salgs nå enn for en mnd siden. Mest sannsynlig måtte han uansett ha oppbevart det der de er, det skal godt gjøres å få solgt tingene akkurat samme dag som de nye kommer. Men siden han virket så snurt, lurer jeg på om det er sånn at jeg burde tilby noe for "tort og svie"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det synes jeg ikke.. Han har jo ikke hatt noen utlegg for dette siden de har stått hos mormoren deres! Jeg hadde heller bedt han på middag eller noe og gått litt stille i dørene og gitt han en unnskyldning for at det ble litt rotete og for at han måtte vente..:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble nok irritert av en eller annen grunn, økonomisk kompenasjon nei. Men si nå i alle fall unnskyld og ta med noe lite snacks eller noe... Finnes en mellomting

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes absolutt ikke det. Synes nå heller han kunne være litt glad på dine vegne...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Nei, det synes jeg ikke.. Han har jo ikke hatt noen utlegg for dette siden de har stått hos mormoren deres! Jeg hadde heller bedt han på middag eller noe og gått litt stille i dørene og gitt han en unnskyldning for at det ble litt rotete og for at han måtte vente..:)

Jeg sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ok, da dropper jeg noen kompensasjon hvertfall. Jeg misliker sterkt når noen er sur på meg, og hvertfall i tilfeller der jeg ikke kan se noen grunn. Altså, jeg kan kanskje se at det er kjedelig for han å måtte legge det ut for salg istedetfor å kunne selge til noen kjente - som jo er mye enklere. Men han kan da ikke bli sur på meg fordi jeg og samboeren skal prøve å holde sammen? Herlighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk det. Ha har kansje gått og ventet på penger fra deg/samboer, men har ikke villet mase da dere hadde ditt og styre med. Han har kansje hatt flere intreserte kjøpere, men har sagt nei, fordi han ville hjelpe deg/samboeren? g det eneste han får slengt i trynet er "vi er sammen igjen, og skal ikke ha tingene".

Han er sikker hur glad som helst for at dere er sammen igjen, men gud hjelpe meg; man trenger ikke være SÅÅ egoistisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

Du kan jo tilby deg å betale for annonnse på finn.no for han da?

Ellers støtter jeg å invitere han på en liten middag eller noe slikt, sånn at du får gitt en skikkelig unnskyldning.

Jeg vet selv hvor irriterende det er å skulle selge noe å holde det av til noen som ombestemmer seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig irriterende å holde av møbler til folk som skal kjøpe også kommer de ikke å henter og skriver en kort mld det det står at de trekker seg!

Kjøp møblene og selg dem du da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig irriterende å holde av møbler til folk som skal kjøpe også kommer de ikke å henter og skriver en kort mld det det står at de trekker seg!

Men hallo, det er snakk om søsteren som nettopp har klart å unngå samlivsbrudd. Han burde vært glad på hennes vegne. Kanskje du bare kan spørre om du skal hjelpe han med å selge tingen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva. Jeg betaler ikke flere tusen kroner for noe vi ikke trenger for at de skal stå i samme garasjen og jeg selge det videre. No way! Men jeg har fundert på om jeg skal gi han 500 kr. Betale for annonsen på finn er vel lik ingenting. De koster vel 40 kr eller noe slikt? Vi har ikke så veldig nært forhold, så det blir litt rart å be han på middag egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...