Gå til innhold

Utslett to uker etter bruk av hårfjerningskrem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For fem uker siden brukte jeg Veet hårfjerningskrem på leggene. To uker senere fikk jeg utslett rett etter at jeg kom fra solarium. Hadde ikke brukt noen produkter på leggene, heller ikke fuktighetskrem. Etter det har jeg ikke tatt solarium.

Utslettet begynte på leggene og etter noen dagen var leggene dekket av masse små røde prikker. Det klødde ikke. Kan det ha vært hårfjerningskremen?

Jeg har aldri reagert før men nå vet jeg ikke om jeg tør å bruke det mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

Brukte du noe peeling og/eller fuktighetskrem før solingen?

Små røde prikker får på leggene om jeg har klødd på dem i søvne.

Men Josefine har rett, de fleste produkter har allergitester der de anbfaler deg å legge littegrann på tynn hud (som underarmen) og ta bort etter virketiden og se etter 48 timer om der er noen reaksjon. Noen har 24 timer.

(Irriterer meg at hårfarger og blekemiddel til hjemmebruk har anbefalt sånne tester. Som om blekemiddelet holder seg brukbart i 48 timer ståendes åpent og ferdigblanda på vasken. "Brukes umiddelbart etter blanding". Jau takk for den.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også allergi vises rett etterpå og ikke venter i to uker før utbrudd. Takk for svar. Da skal jeg ta en runde på badet etterpå, men vet ikke om jeg bør ta et lite område. Allergi kan utvikles og jeg ble litt nervøs etter utslettet som jeg hadde i nesten to uker før det forsvant. Ille å se ut som en med meslinger på sommeren i varmen, men jeg tar sjansen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Høres så rart ut.. De fleste allergiske reaksjoner har ikke bare utseende, det klør eller svir litt gjerne, hovner litt opp, eller hudområdet kjennes varmt å ta på for den det gjelder.

Jeg er allerisk mot virkestoffer i endel flytende såper/shampoer osv, når jeg bruker noe jeg er allergisk mot så "gløder" det området som lider noen nød og er rødt og hissig. En sjelden gang klør det.

Når du sa røde pirkker tenkte jeg atopisk eksem, men det skal da klø? *klør seg i hodet*

Men siden du gikk med det så lenge ville jeg skyndet meg til legen om der skjer igjen. Kan jo være noe veldig enkelt å endre på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være soleksem også! Det får jeg nemlig av sol, og spesielt solarium!

Det klør noe inne i granskævven da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte du noe peeling og/eller fuktighetskrem før solingen?

Små røde prikker får på leggene om jeg har klødd på dem i søvne.

Men Josefine har rett, de fleste produkter har allergitester der de anbfaler deg å legge littegrann på tynn hud (som underarmen) og ta bort etter virketiden og se etter 48 timer om der er noen reaksjon. Noen har 24 timer.

(Irriterer meg at hårfarger og blekemiddel til hjemmebruk har anbefalt sånne tester. Som om blekemiddelet holder seg brukbart i 48 timer ståendes åpent og ferdigblanda på vasken. "Brukes umiddelbart etter blanding". Jau takk for den.)

Jeg brukte ikke peeling før solingen og ikke noen andre produkter. Når utbruddet kom var jeg på besøk og det ble brukt skyllemiddel med parfyme på buksene jeg hadde til vask.

Men jeg er litt nervøs når Veet hårfjerningskrem er så effektiv og virker nesten som sterk avløpsrenser og lurer litt på hva som er i produktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg brukte ikke peeling før solingen og ikke noen andre produkter. Når utbruddet kom var jeg på besøk og det ble brukt skyllemiddel med parfyme på buksene jeg hadde til vask.

Men jeg er litt nervøs når Veet hårfjerningskrem er så effektiv og virker nesten som sterk avløpsrenser og lurer litt på hva som er i produktet...

Det samme har jeg tenkt om Otrivin Mentol. Jeg er sikker på det er plumbo i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke bare tørr a? Jeg kan få nupper hvis jeg er tørr!

Hmm the mystery of the red-dot legs! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke plaget av tørr hud på leggene. Men det kan være solariet. Det klødde ikke men prikkene kom litt ut av huden og lignet litt på nupper som kan komme etter intimbarbering.

De spredde seg på en merkelig måte og begynte på anklene før de etter noen dager rakk helt opp til knærne. Lekkert...

Skjer det igjen bestiller jeg en tur til Svalbard i sommer. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg har brukt Veet hårfjerningskrem et par ganger og det er det verste jeg kan ha på huden min! Det prikker og klør, leggene blir varme og fulle av røde prikker. Dette skjer med en gang og varer kanskje et døgn. At du skulle reagere på dette etter to uker, syns jeg høres merkelig ut.

Leste lenger opp her at det var noen som foreslo at det kunne være soleksem, og det var det første jeg tenkte på også. Men siden det ikke klør, tror jeg nok ikke at det var det likevel. Merkelig! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...