straamann Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Fint skrevet Luckyme, jeg er veldig enig i det du sier her. Det begynner å stå klart for meg at min aggresjon mot Espen egentlig er en måte for meg å løse opp i barndommens problemer på. Hvis jeg klarer å få omverdenen til å se at Espen er en dust, har jeg på en måte løst min indre konflikt med min far. Det er nok ikke tilstrekkelig å bare fnyse av Espens oppførsel, jeg må virkelig forstå mine egne reaksjoner og derigjennom forstå ham før jeg kan slå meg til ro med "mine indre troll". Jeg setter stor pris på innspill fra dere på denne tråden, alle sammen. jeg blir imidlertid litt irritert på dem som skriver at "problemet ligger hos meg", uten å forklare nærmere hva de mener. Da føler jeg meg misforstått, og at dere tar Espens parti. Luckyme holder seg i sitt site innlegg til saken og forklarer mekanismene bak. Å plassere skyld, at hele problemet ligger hos meg eller espen er ikke fruktbart, og heller ikke det jeg er ute etter. Jeg ser at enkelte kan ha oppfattet det slik, men det er nok en misforståelse som har oppstått som et resultat av min måte å uttrykke meg på skriftlig. Håper vi kan legge den skyldplasseringen bak oss nå. Lettvinte råd om å "bare ignorere Espen" kan dere holde for dere selv, hadde det vært så enkelt hadde jeg gjort det for lenge siden. Espen er for meg et symbol på noe mer dyptliggende, og jeg ber dere ha respekt for det når dere svarer meg. Endret 17. juli 2011 av straamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckyme Skrevet 17. juli 2011 #82 Del Skrevet 17. juli 2011 En stor klapp på skulderen til deg. Det høres ut som du nettopp har begynt på en ny sti av selvforståelse. Det kan bli en lang og slitsom vei, men når det løsner vil du sitte igjen med en enorm stolthet og lettelse. Lykke til på veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå