Gå til innhold

Tok mange paracet i fylla


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det veldig vanskelig i en periode. Mistet flere som sto meg nær på kort tid, og taklet det dårlig. Nylig ble jeg med venner på byen selv om jeg ikke var i psykisk form til det. Det endte opp med at jeg drakk meg forferdelig full, brøt sammen og dro hjem og kastet i meg paracet. Jeg vet ikke hvor mange jeg tok, tror det var rundt 8 stk à 250 mg. Jeg skjemmes veldig over dette, har ikke fortalt det til noen, ikke lege heller. Kan jeg ha skadet leveren min veldig? :tristbla: Har ikke merket noe i ettertid. Angrer veldig og vet ikke hvorfor jeg gjorde det. Burde kanskje søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skulle definitivt snakket med noen. Men leveren din klarer seg nok etter et engangstilfelle :)

:klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicola

Jeg har ofte tatt paracet når jeg har drukket pga hodepine. Kan ta 2 paracet hver 3 time. Paracet er ikke BRA for magen, Men det er forhåndsvis mildt. Du burde ikke ta det sammen med alkohol, Men noen skade tror jeg ikke du har gjort på engangstilfelle. Hadde du gjort det hver dag i en uke, og den mengden så kansje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra med leveren din hvis det kun skjer en gang. Gå til lege hvis du merker smerter i magen.

Jeg foreslår at du allikevel tar kontakt med fastlegen din for en time, så du kan få henvisning til en psykolog. Eventuelt snakke med noen du stoler på!

Lykke til!

Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ta opptil 6 paracet a 500 gram ila et døgn. Så du er fortsatt 2 slike under grensen. Så nei, du har ikke skadet leveren din.

Men jeg synes du bør kontakte fastlegen din og få snakket om det du sliter med. Ingen skal trenge å gå alene med sorg og i tillegg skamme seg over det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fem ganger så ille tilfeller som det på akuttmottaket mitt, og de har blitt sendt hjem etter en kort sjekk.

Det å kaste i seg et par Paracet når man er psykisk opprørt er jo totalt virkningsløst og idiotisk, så jeg ville absolutt oppsøkt hjelp. Du trenger en annen måte å reagere på, for det første så gir det liten fysisk endring, og for det andre kan det være skadelig for leveren. Tviler på du får mindre psykiske plager av å ha en dårlig lever. Uansett, snakk med noen, for dette blir for dumt. Det hadde jo til og med gitt mer mening å ta kokain enn å ta Paracet, så det å ta et medikament som ikke gir virkning er et klart rop om hjelp. Det viser at du egentlig ikke vil skade deg selv, men at du dramatiserer litt fordi du er desperat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis leveren din hadde tatt skade så hadde du merket det allerede, for leveren sier i fra fort. Du ville ha fått vondt rundt leveren og blitt litt gul.

Men 8 paracet gir ikke skade (så sant du ikke gjør det ofte selvsagt).

Som de andre sier, snakk med lege. Høres ut som du trenger noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Og tusen takk for at dere ikke har vært så harde mot meg.

Ibanez: Hva gjelder det? Vil helst ikke avsløre hvem jeg er. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Ibu() som er harde for magen. Hardere enn paracet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med en som jobber i ambulansen om det der.

Paracet er hardt for leveren og kan gjøre store skader.

Selv om man får kjøpt det på butikken er det ikke noe å "leke" med!

Jeg ville nok tatt en tur til legen TS. Etter å ha gjort noe sånt og erkjent det etterpå ser du selv at ting ikke er som de skal være :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kun tatt dobbel dose for voksne, og er fremdeles langt under døgndosen, så det er ingen problemer med det for leveren din. Men du bør kontakt lege mtp det psykiske du sliter med, og heller få hjelp der, så du ikke en gang tar så mange paracet at det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanilje

En skal vel helst ikke ta Paracet og alkohol sammen. Etter alkoholinntak er imidlertid leveren opptatt med å bryte ned alkoholen slik at den kan skilles ut av kroppen, og generelt sett vil nedbrytingen av medikamenter og andre stoffer i leveren da bli stående i "kø" og vente på ledig kapasitet. En får derfor en lengre virketid av medikamentene og deres nedbrytingsprodukter og muligheten for å skade noen av levercellene blir større ved samtidig alkoholinntak.

Men hvor fort det går før en får leverskade i ditt tilfelle, aner jeg ikke.

Og det er ikke Paracet som er hard for magen, Ibux som er hard mot magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor gjorde du det da? Om du prøvde å ta livet av deg så er 8 stk ganske uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: skal ikke kjefte på deg altså , men jeg vil heller ikke avsløre hva det er her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar igjen. :)

Jeg vet ikke hvorfor jeg gjorde det. Var overstadig beruset og dum. Er ikke, og har aldri vært, suicidal, og som flere her sier ville jo ikke den mengden paracet gjort noe uansett. Det er derfor jeg skjemmes over dette, har ikke fortalt det til noen før nå. Hadde som sagt en trist, vanskelig periode med mye sorg, så jeg tenkte vel ikke rasjonelt. Men tro meg, jeg vet hvor dumt det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

TS: skal ikke kjefte på deg altså , men jeg vil heller ikke avsløre hva det er her inne :)

Jeg håper TS har nettvett til å opprette en ny bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Paracet finnes ikke i 250 mg, med mindre du tok stikkpiller!? :fnise:

Ellers er maks døgndose 60-75 mg per kilo kroppsvekt og man skal ta maks 1 g. paracet hver 4.-6. time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...