Gå til innhold

Ferskpressa appelsinjuice på flaske fra Meny butikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg unngår alt fra Spania av grønnsaker og slikt, men jeg pleier kjøpe den ferskpressa appelsinjuicen på flaske. Mens jeg satt og drakk den nå så plutselig kom jeg til å tenke på "shit, hvor er appelsinene fra i juicen?

Og riktig nok var de fra Spania.. Jeg kjenner det romler i magen nå, sånn diare aktig.. :S men det kan ta opp til ti dager fra man er infisert med evt. E.Coli til det gir utslag, og jeg har drukket denne ofte i det siste.

Noen som har drukket den juicen og hatt noen diare lignende symptomer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at å være hypokonder også er en sykdom?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg visste noen skulle kommentere noe sånt da men jeg hadde håpet på litt mer seriøse svar enn det.. O, noen hadde opplevd det fra appelisjuicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen grunn til at du er livredd alt av frukt og grønnsaker fra Spania?

Jeg drikker den juicen hver helg. Har hittil ikke blitt dårlig, og kommer sikkert aldri til å bli det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pressa juice fra appelsiner lenge nå, og de er fra Spania. Merker ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fordi de vet vel ikke hvor ecolien er hen? I hvilken frukt eller grønnsak eller noe annet? Eller har de kommet frem til en kilde ?

Ser de har satt ned all frukt og grønt fra spania kjempemasse i pris i butikkene, men ingen kjøper dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså. Du spiser jo ikke skallet, og e.coli utbruddet var ikke fra spanske agurker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på agurkhendelsen for litt siden, så var IKKE agurk fra Spania smittekilden. Det var tyske bønnespirer som var synderen.

Drikken juicen din med god samvittighet, du! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fordi de vet vel ikke hvor ecolien er hen? I hvilken frukt eller grønnsak eller noe annet? Eller har de kommet frem til en kilde ?

Ser de har satt ned all frukt og grønt fra spania kjempemasse i pris i butikkene, men ingen kjøper dem..

Skal du tenke på den måten så må du unngå alt av frukt og grønnsaker fra alle andre land enn Norge.

Og nei, varene fra Spania er ikke satt ned kraftig i pris. Nå blir det snart haugevis av norske varer i butikkene og da vil de fleste grossister ha ut de utenlandske varene sine, og om de kommer fra Spania eller noe annet europeisk land spiller da ingen rolle.

Du vet at du kan få E-coli av norske grønnsaker også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fant dem ikke ut at det ikke var tyskland allikevel da? Om smittekilden er funnet, hvorfor har dem da halvert all frukt og grønt i butikkene på alt fra spania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fant dem ikke ut at det ikke var tyskland allikevel da? Om smittekilden er funnet, hvorfor har dem da halvert all frukt og grønt i butikkene på alt fra spania?

Sannsynligvis så gjelder ikke dette varer kun fra Spania, og det er sannsynligvis enten pga tilbud eller fordi de vil ha ut de utenlandske varene før de norske kommer. Uansett så er det ikke lov å selge smitteinfisert mat i Norge.

Og nei, de har ikke funnet kilden. Smitten kan med andre ord komme fra hele Europa eller i verste fall hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var bønnespirer fra Tyskland så du er helt trygg på spanske appelsiner.

Desuten, om det skulle komme litt e.coli utenpå skallet, så spiser du jo ikke skallet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...