Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kan det stemme at vår baby på 2,5 mnd har begynet å få tenner? han har slim i avføringen, biter på hånden og sikler mer enn vanlig.. er også veldig grinete på kvelden.

trodde tennene kom senere.

uansett.. hvor lang tid tar det før smerten gir seg? ser ikke ut som han har det noe godt, særlig på kveldstid :(

snakker man noen dager, uker, mnd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, ikke skriv "tenner på baby". :ler:

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kinky!

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Tankerekken min var

1: Hvem i helvete tenner (seksuelt) på en baby?

2: Hvem i helvete setter fyr på en baby!?

3: Åja... tenner...

• Liker 14
Skrevet

Tankerekken min var

1: Hvem i helvete tenner (seksuelt) på en baby?

2: Hvem i helvete setter fyr på en baby!?

3: Åja... tenner...

samme her :gjeiper:

Skrevet

Åherregud, jeg ble litt satt ut når jeg leste overskriften din..

(Bortsett fra det har jeg dessverre ikke noen svar)..

• Liker 1
Skrevet

Kanskje lurt å lage en ny tråd. Jeg tror ikke du kommer til å tiltrekke deg noen som faktisk skjønner hva du spør om, bare oss som forskrekka sjekker inn for å se hva dette dreier seg om :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Må si jeg ble letta over å lese første-innlegget, etter en nokså tvilsom overskrift... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

kan det stemme at vår baby på 2,5 mnd har begynet å få tenner? han har slim i avføringen, biter på hånden og sikler mer enn vanlig.. er også veldig grinete på kvelden.

uansett.. hvor lang tid tar det før smerten gir seg? ser ikke ut som han har det noe godt, særlig på kveldstid :(

Det er så forskjellig når barn får sin første tann. Noen ikke før de er mye, mye eldre enn din baby er, andre babyer blir faktisk født med en tann (men det er veldig sjelden). Min fikk sin første tann da han var fem måneder, og det er forholdsvis tidlig det også. Men ja, det kan være at babyen får sin første tann.

Jeg vil tro det ikke tar så veldig lang tid, men sikkert store individuelle forskjeller her også. Min gutt har aldri blitt særlig plaget av å få tenner, han har bare siklet litt ekstra. Det har tatt ca en uke fra vi har sett en liten hump i gummen til tanna har brutt fram.

Du kan jo forsøke å kjøpe Dentinox på apoteket. Det smøres på gommen og er mildt smertelindrende.

Skrevet

Hahaha, åherregud. Den overskriften din er litt misvisende, du. Min første tanke var hva slags sjuk faen som tente seksuelt på en baby.

• Liker 3
Skrevet

Uff gruet meg virkelig til å lese hva som stod her etter den overskriften! :sjenert:

Tviler på ungen din får tenner allerede, men du kan kjenne etter med fingrene om du kjenner noe. Forøvrig er det helt normalt å både sikle og bite på ting uten at det er tenner i bildet.

AnonymBruker
Skrevet

Uff gruet meg virkelig til å lese hva som stod her etter den overskriften! :sjenert:

Tviler på ungen din får tenner allerede, men du kan kjenne etter med fingrene om du kjenner noe. Forøvrig er det helt normalt å både sikle og bite på ting uten at det er tenner i bildet.

ok,men slim i avføringen, er ikke det et tegn på tenner? og så er han så sutrete på kvelden, og det er han eller aldri

Gjest Bjørn82
Skrevet

Jeg trenger ikke forklare... Ser ut som det var mange før meg som tenkte det samme..

hahaha.. Enda godt det var tenner det var snakk om

Minste datteren min driver på med tenner, hun begynte omtrent samtidig som din, hun var kanskje blitt 3mnd.. Hun var grinete, gnagde på hånden sin. Hun er 7mnd nå og hun holder fortsatt på med de tenna.. Av og til blir hun skikkelig grinete å da bruker vi å ta på Dentinox på gommene hennes.. Det hjelper litt.

Skrevet (endret)

ok,men slim i avføringen, er ikke det et tegn på tenner? og så er han så sutrete på kvelden, og det er han eller aldri

Det har jeg aldri hørt om..

Urolig på kveld kan jo ha mange andre årsaker også..

Du får bare følge med, og kjenne etter med fingrene om du kjenner noe :) Ville ikke smurt han med noe før du kjenner at det er en tann på vei i allefall..

Endret av SummerJoy
Skrevet

Kanskje lurt å lage en ny tråd. Jeg tror ikke du kommer til å tiltrekke deg noen som faktisk skjønner hva du spør om, bare oss som forskrekka sjekker inn for å se hva dette dreier seg om :fnise:

:ler: Enig!

Jeg ble lettet da jeg så hva dette faktisk dreide seg om!

Skrevet

Noen babyer blir faktisk født med tenner, så det kan være det. Slim i avføringen kan komme av tenner, men det kan også komme av at han biter på hånden, og derfor har større produksjon av sikkel. Men det høres ut som tenner.

Tennene her kommer hele tiden føles det som - kløingen varer gjerne en ukes tid, og snuppa er mer urolig spesielt ved innsovning når det står på. Er vel ikke skikkelig vondt, men en form for verking som kjennes best når ikke noe annet fanger oppmerksomheten.

Skrevet

"Tenner hos baby" hadde nok gitt langt færre forferdede reaksjoner.

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Her begynte han å få tegn til tenner ved 2-3 månedersalderen, men de kom ikke ut før han var et halvt år. Så ja, det kan ta laaang tid.

Skrevet

Venninna min sin baby fikk tenner når den var 3 mnd gammel. Jens mi har holdt på som babyen din i mange uker, men ingen tenner å se ennå :)

Skrevet

Puh!! Ble letta da jeg leste første innlegget.. Tenner HOS baby ja!

Jenta mi begynte å klø og sikle fælt da hun var sånn 3 mnd og her har det kommet fem tenner ut de siste 2 ukene.... Hun er nå 8 mnd så det kan ta tid ja!

Håper det tar litt tid før frøkna får ny tann-runde for de siste 2 ukene har hun hatt det helt forferdelig!!!

Gi pjokken biteringer som har vært i kjøleskapet, det lindrer godt og "klø" litt med fingeren din i gommene hans. Det var gull her! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...