Gå til innhold

Hva slags katterase er dette?


Xaphan

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp "arvet" en katt, og jeg lurer på om det er noen som vet hva slags rase denne katten er? :) Fikk ikke til noe bedre bilde, desverre.

post-40103-0-85419600-1308581648_thumb.j

Endret av Xaphan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke se helt tydelig, men er potene hvite, eller er de også mørke, som i ansiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Birma en rasekatt da? Trodde de var verdt mye penger.

Tabris; Potene er i samme farge som ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med somali? Og er du sikker på at katten er rasekatt, selv om den ser slik ut?

Bildet er veldig dårlig da, du burde prøve å få lastet opp et nytt et.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke det er hellig birma, siden de har hvite poter. Det kan være en himalayer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg aner ikke om det er rasekatt eller ikke. Men den så veldig "ordentlig" og pen ut ved siden av de andre kattene våre som er typisk "vanlige" stripete katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en søtis =) Gratulerer! :)

Tror ikke det er himalayan, det er en perservariant, så de skal ha innovernese og pels lang som et vondt år, og heller ikke somali, siden de sjelden er colourpoint og de har karakteristisk buskete pels rundt hodet.

Hmm...vrien nøtt dette. Tror jeg henger meg på den som nevnte ragdoll. Blanda med noe annet. (Trolig katt.)

Men pen var den nå uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himalayer finnes også i to varianter, en mer "perser-ekstrem" med kort snute og voldsom pels, og en med litt mer normalt fjes og litt kortere pels. Kan være en blanding av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Jeg gjetter på en salig miks av birma (eller ragdoll) og langhåret huskatt. En katt regnes uansett kun som rasekatt så lenge den har stamtavle. Men vakker var den absolutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligner mer på ragdoll en på birma. Skal ikke si det 100% sikkert, men tror det kan være noe mix på grunn av snutepartiet.

stock-photo-ragdoll-sealpoint-tabby-cat-with-treasure-chest-and-gold-chains-22971571.jpg

Ragdoll kommer både med og uten sokker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper det er en mix av noe slag; en vellykket en som sådann! :)Skikkelig deilig pus. Edit:Ser ut som den har blå øyne, er ikke det et typisk rase-katt tegn?

Endret av Xtra_lilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både silkepels og ullpels er glatt og deilig å ta på, men er det mer lange glatte hårstråd som ligger fint langs kroppen eller er hele pelsen mer ullete slik som på magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...