Gå til innhold

Bakteriell vaginoese

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tre måneder siden fikk jeg bakteriell vaginose for første gang. Gjorde ikke noe med det, og det forsvant av seg selv etter ca en måned. Men nå har jeg fått det igjen for to uker siden. Det er irriterende for jeg blir våt i trusa hver dag, så bruker som regel bind når jeg er ute. Men gruer meg alltid til å besøke han nye jeg holder på med. Bruker ikke bind da, og satser på at det ikke renner noe da. Det lukter ikke like ille den gangen, bare litt sterkere enn vanlig utflod. Forrige gang var det en helt forferdelig lukt. Er det en grunn til at jeg fikk bakteriell vaginose igjen etter to måneder? Vil jeg allti fortsette å få det nå når jeg først har fått det? Og jeg vil ikke gå til legen med det. Er det noe jeg kan gjøre selv for å bli kvitt det? Finnes det noe jeg kan kjøpe på apoteket uten resept? Eller bør jeg bare vente til en måned er gått å se om det går over av seg selv, siden det gjorde det forrige gang? Takker for svar, vil gjerne bli kvitt dette fortest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men herregud, ta nå en tur til legen!!! Hva er det med folk... Du må ha antibiotika. Det er derfor det kommer tilbake. Og du, det kan godt være typen din synes det stinker en hel del mer enn hva du syns det gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vaginalkapsler reseptfritt på apoteket, jeg har brukt vivag og det funket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vaginalkapsler reseptfritt på apoteket, jeg har brukt vivag og det funket bra.

Det er bare til å få normal pH balanse i skjeden. Ved bakteriell vaginose så er det bakterier som er årsaken. Melkesyrekapslene hjelper ikke mot bakterier. Sopp kan det være effektivt mot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestekvinne

Det er bare til å få normal pH balanse i skjeden. Ved bakteriell vaginose så er det bakterier som er årsaken. Melkesyrekapslene hjelper ikke mot bakterier. Sopp kan det være effektivt mot.

Multi-gyn Actigel (apotek) kan hjelpe, spesielt mot lukt, men helst sammen med antibiotika, tror jeg. Lurt med en tur til legen først som sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakteriell vaginose krever behandling hos lege. Helt utrolig at du tror du kan behandle dette hjemme. Hva ER det med folk??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bakteriell vaginose krever behandling hos lege. Helt utrolig at du tror du kan behandle dette hjemme. Hva ER det med folk??

Bakterieinfeksjoner kan ofte gå over av seg selv, eller tas med kjerringråd.

Jeg har behandlet det selv, uten problemer. Gikk til lege, fikk det bekreftet og fikk resept. Valgte å ikke ta det som førstevalg, men satset på hvitløk og generelt passe litt på imunforsvaret.

Dette er 2 år siden, og jeg har ikke hatt antydning til det etterpå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterieinfeksjoner kan ofte gå over av seg selv, eller tas med kjerringråd.

Jeg har behandlet det selv, uten problemer. Gikk til lege, fikk det bekreftet og fikk resept. Valgte å ikke ta det som førstevalg, men satset på hvitløk og generelt passe litt på imunforsvaret.

Dette er 2 år siden, og jeg har ikke hatt antydning til det etterpå.

Det er skikkelig lavmål og komme med sånne tullesvar når folk spør om helseproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er skikkelig lavmål og komme med sånne tullesvar når folk spør om helseproblemer.

Da går jeg ut fra at du også følger dette opp i tråder hvor folk anbefaler hvitløk, saltvannsgurgling og varm te med honning for forkjølelse og halsbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg ut fra at du også følger dette opp i tråder hvor folk anbefaler hvitløk, saltvannsgurgling og varm te med honning for forkjølelse og halsbetennelse.

Nei, for det er virusinfeksjoner og må få lov til å gå over av seg selv. Det bruker ikke en mnd på å bli bra!

Om folk har lyst til å stinke fisk i en mnd så velbekomme, men ikke kom å klag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nei, for det er virusinfeksjoner og må få lov til å gå over av seg selv. Det bruker ikke en mnd på å bli bra!

Om folk har lyst til å stinke fisk i en mnd så velbekomme, men ikke kom å klag!

Beklager, blandet med halsbetennelse.

Og jeg stinket ikke fisk i en måned selv om jeg valgte bort medisinen jeg fikk tilbud om fra lege og valgte andre alternativer. Det gikk over på 3 dager og har ikke kommet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få resept av legen uten å måtte ta av buksa? :fnise:

Hvis man forklarer så vet jo legen hva det er, vet jo selv hva det er da jeg har hatt det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er dere alle sånn "herregud, dra til legen, hva er det med folk. Man blir ikke kvitt det uten behandling!" ?

Bakteriell vaginose går som regel over uten behandling. Dersom legen oppdager dette hos en kvinne med små plager, eller uten plager, anbefales ikke behandling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bakteriell vaginose flere ganger, gikk til legen og fikk flere antibiotikakurer. Endte opp med at jeg fikk en helt forferdelig lang soppinfeksjon pga all antibiotika-bruken. Prøv med Lactal først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lactal og andre melkesyrebakterier skal rette opp en skjev balanse i skjeden, som sopp kan komme av. Ikke bakterier!

Men for all del, det skader jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...