Gå til innhold

Liker ikke barn

Fremhevede innlegg

Gjest gurimalla
Skrevet

Selvsagt er det ikke noe galt i å være stolt av barnet sitt, men på samme måte som vi som ikke er spesielt glade i barn, ikke bør "tre det nedover ørene" på stolte mødre og fedre, kan de mer enn gjerne la være å snakke i timesvis om hvor fantastiske ungene deres er når de prater med en som ikke liker barn. Gjensidig respekt, rett og slett.

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg har barn og de fleste vennene mine har barn så jeg har mange nok å snakke med hvis jeg har behov for det. Forstår godt at det ikke er særlig interessant å høre på for de som ikke har og aldri ønsker seg barn.

Til TS: Hvis du har profiler på nettsteder og du er sikker på at du aldri vil ha barn er det nok lurt å opplyse om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å være stolt av egne barn. Bare man ikke plager utenforstående med det. De/vi er nemlig ikke interessert, av naturlige årsaker.

Jeg kan ikke skjønne det der, jeg. Jeg er selv barnløs, men jeg synes det er utrolig herlig å høre hvordan foreldre snakker om barna sine. Det viser et sundt og godt fokus, og hva som betyr noe for dem. Jeg blir rett og slett glad av å høre engasjerte foreldre. Det kan selvsagt bli litt mye til tider, men som mann har man da lært seg å lukke øra... ;)

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er det ikke noe galt i å være stolt av barnet sitt, men på samme måte som vi som ikke er spesielt glade i barn, ikke bør "tre det nedover ørene" på stolte mødre og fedre, kan de mer enn gjerne la være å snakke i timesvis om hvor fantastiske ungene deres er når de prater med en som ikke liker barn. Gjensidig respekt, rett og slett.

Enig i at man ikke behøver å ta den helt ut når man prater med noen som misliker barn. Uavhengig om man forstår hvorfor de føler det slik eller ikke.

Man må tilpasse seg hverandre. Jeg har en venninne som virkelig misliker barn, og hun har tre venninner som er småbarnsmødre. De har et ganske så kaldt forhold for tiden, ettersom småbarnsmødrene fikk beskjed om å slutte å snakke om barn, mens når hun selv fikk beskjed om å slutte å snakke om hennes seneste erobringer og karriere, så gikk hun i svart. Så jeg er enig i det. Gjensidig respekt må til.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne det der, jeg. Jeg er selv barnløs, men jeg synes det er utrolig herlig å høre hvordan foreldre snakker om barna sine. Det viser et sundt og godt fokus, og hva som betyr noe for dem. Jeg blir rett og slett glad av å høre engasjerte foreldre. Det kan selvsagt bli litt mye til tider, men som mann har man da lært seg å lukke øra... ;)

Husker jeg lærte dette uttrykket på skolen for mange år siden:

"Felles kommunikasjon, er god kommunikasjon."

Og det er helt sant.

Og derfor blir det litt håpløst å prate om barn med noen som ikke selv har barn. Eller karriere og egne erobringer med småbarnsforeldre, for den sakens skyld.

Skrevet

Trådstarter: Seriøst, det føltes som at det var jeg som hadde skrevet dette. Angående unger så tenker vi helt likt. Skummelt nesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...