Lunivere Skrevet 21. juni 2011 #21 Skrevet 21. juni 2011 Flertallet av jenter ønsker seg nok A4 livet med hus, mann og barn. Jeg gjør det ikke. Barn er grusomme vesen. De er ekle, bråker, skriker og er alltid infisert med en eller annen forkjølelse. I tillegg tar de all tiden og energien din, mens du sakte men sikkert forfaller. 3
Steinar40 Skrevet 21. juni 2011 #22 Skrevet 21. juni 2011 Flertallet av jenter ønsker seg nok A4 livet med hus, mann og barn. Jeg gjør det ikke. Barn er grusomme vesen. De er ekle, bråker, skriker og er alltid infisert med en eller annen forkjølelse. I tillegg tar de all tiden og energien din, mens du sakte men sikkert forfaller. Forfaller gjør vi alle sammen uansett. Bare vent til du passerer 35 år hehe 1
bukett Skrevet 21. juni 2011 #23 Skrevet 21. juni 2011 Jeg liker ikke barn og har egentlig aldri gjort det. De hyler, skriker, bråker og irriterer. De kan selvfølgelig være litt morsomme av og til men fra mitt ståsted er de mer arbeid enn de er verdt. Ønsker flertallet av jenter å en dag få barn? Og hvis en har tenkt å gå inn i ett seriøst forhold er dette noe en bør ta opp tidlig? Kan virkelig ikke se for meg at mitt syn på dette kommer til å forandre seg så tenker det kan være greit å være ærlig om noe såpass viktig. (Tar jo ikke akkurat opp på første date da selvfølgelig ) Spør du meg: ja, det er en deal-breaker at mannen ikke vil ha barn, eventuelt; ikke er glad i barn. Det forteller så mye om mannen man eventuelt skal gå inn i en dypere relasjon med. Selv kunne jeg ikke finne på å fortsette kontakten som kjærester, om mannen ikke likte barn/ikke ville ha barn. Derfor sørger jeg for at våre holdninger til det med barn blir synliggjort tidlig i relasjonen, f.eks etter et par-tre måneder, når det passer seg å komme inn på temaet. 2
Lunivere Skrevet 21. juni 2011 #24 Skrevet 21. juni 2011 Forfaller gjør vi alle sammen uansett. Bare vent til du passerer 35 år hehe Joda, men jeg synes mange forfaller veldig etter å ha pressa ut en unge eller tre. De blir feite, gidder ikke sminke seg eller farge etterveksten og garderoben består av tights og oversized tunikaer. 2
bukett Skrevet 21. juni 2011 #25 Skrevet 21. juni 2011 Joda, men jeg synes mange forfaller veldig etter å ha pressa ut en unge eller tre. De blir feite, gidder ikke sminke seg eller farge etterveksten og garderoben består av tights og oversized tunikaer. Heldigvis behøver vi ikke å etterape de dårlige eksemplene.
-Jiinxs- Skrevet 21. juni 2011 #26 Skrevet 21. juni 2011 Joda, men jeg synes mange forfaller veldig etter å ha pressa ut en unge eller tre. De blir feite, gidder ikke sminke seg eller farge etterveksten og garderoben består av tights og oversized tunikaer. Bra du ikke generalisere så fryktelig mye. 5
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2011 #27 Skrevet 21. juni 2011 Jeg ønsker heller ikke barn, og sier fra meeeget tidlig. Problemet er jo at vi jenter sjelden blir tatt på alvor i det spørsmålet, noe også denne tråden viser. 4
Dragonfly84 Skrevet 21. juni 2011 #28 Skrevet 21. juni 2011 Jeg ønsker heller ikke barn, og sier fra meeeget tidlig. Problemet er jo at vi jenter sjelden blir tatt på alvor i det spørsmålet, noe også denne tråden viser. Uff, ja, det er så slitsomt å få høre av fremmede hva jeg kommer til å ville! Da jeg var 16 og sa jeg aldri, aldri skulle få unge, så fikk jeg høre "bare vent, om ti år vil du ha unge!" ...nei, det skjedde ikke. Jeg sier da ikke til småbarnsmødre at "bare vent, om ti år kommer du til å føle at du gikk glipp av kjempemye mens du passa ungene dine!" For selv om det hadde vært sånn for meg, er det ikke sikkert det er sånn for andre. 2
Steinar40 Skrevet 22. juni 2011 #29 Skrevet 22. juni 2011 Uff, ja, det er så slitsomt å få høre av fremmede hva jeg kommer til å ville! Da jeg var 16 og sa jeg aldri, aldri skulle få unge, så fikk jeg høre "bare vent, om ti år vil du ha unge!" ...nei, det skjedde ikke. Jeg sier da ikke til småbarnsmødre at "bare vent, om ti år kommer du til å føle at du gikk glipp av kjempemye mens du passa ungene dine!" For selv om det hadde vært sånn for meg, er det ikke sikkert det er sånn for andre. Du må nok nærme deg 40 først 1
Dragonfly84 Skrevet 23. juni 2011 #30 Skrevet 23. juni 2011 Du må nok nærme deg 40 først ...se der ja, det holdt ikke at det baby-pusherne har sagt megetsigende i over ti år ikke skjedde, jeg må høre på maset over ti år til! Hadde det vært noe hyggelig om jeg hadde sagt til folk med barn at "Du må nok nærme deg 60 før du skjønner at du har kasta bort livet ditt på andre mennesker"? Nei? Det er ikke noe hyggelig å få høre at jeg har jo ikke skjønt at jeg egentlig vil ha barn heller. Fint samboeren min er kvinne, da, så skjer det hvert fall ikke et uhell. 2
Stefan Skrevet 23. juni 2011 #31 Skrevet 23. juni 2011 Ja, det er en dealbreaker for min del. Det verste er disse som for enhver pris skal sørge for å la alle og enhver høre hvor mye de misliker barn. Spesielt offentlig og gjerne foran barnemor. 3
Gjest Fable Skrevet 23. juni 2011 #32 Skrevet 23. juni 2011 Du må nok nærme deg 40 først Nei, man kan nok ikke ha en mening om noe som helst før man ligger på dødsleiet. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2011 #33 Skrevet 24. juni 2011 Ja, det er en dealbreaker for min del. Det verste er disse som for enhver pris skal sørge for å la alle og enhver høre hvor mye de misliker barn. Spesielt offentlig og gjerne foran barnemor. Like kvalmt å høre på foreldre (spesielt mødre) som snakker uten ende om hvor fantastisk ungen deres er og hvor flott det er med barn. Det er lite som er mindre interessant enn å høre om hvordan ungen til noen akkurat har lært seg å bruke potte, eller lært seg ett ord eller lært å gå, HVEM BRYR SEG? Hadde jeg kjøpt en hund hadde jeg ikke gått rundt å trodd at folk var interessert i å høre at den var stueren. 4
Gjest Koseklumpen Skrevet 24. juni 2011 #34 Skrevet 24. juni 2011 Helt klart en deal breaker for meg, men det sier seg litt selv siden jeg har et barn fra tidligere forhold. Jeg synes faktisk at det er ganske greit å komme inn på det emnet allerede på første daten jeg. Med kjæresten var dette et samtale emne før vi ble sammen(lurer på om vi ikke snakket om det første gang vi traff hverandre ) Det er helt greit å ikke ønske seg barn, jeg kan forstå at noen prioriterer andre ting i livet heller, men avklar det tidlig, slik at det ikke blir et problem når dere begynner å få sterke følelser for hverandre.
Ego Skrevet 24. juni 2011 #35 Skrevet 24. juni 2011 Et lite spørsmål: Dere som har tatt opp dette med barn/ikke barn meget kort tid etter å ha møtt noen - funker det i det hele tatt? Jeg ser for meg at de fleste hankjønn vil få angst og trekke seg unna med en gang dersom et slikt tema tas opp så tidlig. Kanskje bare noe jeg innbiller meg? Ikke at jeg ser det som sannsynlig at jeg møter noen med det første, men har likevel lurt litt på hvordan jeg skal få fram dette at jeg ikke ønsker barn...
Gjest Koseklumpen Skrevet 24. juni 2011 #36 Skrevet 24. juni 2011 Et lite spørsmål: Dere som har tatt opp dette med barn/ikke barn meget kort tid etter å ha møtt noen - funker det i det hele tatt? Jeg ser for meg at de fleste hankjønn vil få angst og trekke seg unna med en gang dersom et slikt tema tas opp så tidlig. Kanskje bare noe jeg innbiller meg? Ikke at jeg ser det som sannsynlig at jeg møter noen med det første, men har likevel lurt litt på hvordan jeg skal få fram dette at jeg ikke ønsker barn... Jeg har, som sakt, tatt opp dette veldig tidlig av naturlige grunner. Ingen har blitt skremte av det og jeg har kjæreste nå til tross for at jeg tok det opp første gang jeg traff han
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #37 Skrevet 26. juni 2011 TS her Jeg har profiler på et par nettsider, kunne det vært greit å opplyst om at jeg ikke er interessert i barn på profilene slik at jeg får silt bort dem som ikke vil passe? Blir jo tross alt bortkastet tid for begge om jeg blir kjent med ei dame og hun er veldig gira på barn.
Stefan Skrevet 26. juni 2011 #38 Skrevet 26. juni 2011 Like kvalmt å høre på foreldre (spesielt mødre) som snakker uten ende om hvor fantastisk ungen deres er og hvor flott det er med barn. Det er lite som er mindre interessant enn å høre om hvordan ungen til noen akkurat har lært seg å bruke potte, eller lært seg ett ord eller lært å gå, HVEM BRYR SEG? Hadde jeg kjøpt en hund hadde jeg ikke gått rundt å trodd at folk var interessert i å høre at den var stueren. Ja, tenke seg til å være stolt av sitt eget avkom! Hvordan våger de?? 1
Steinar40 Skrevet 27. juni 2011 #39 Skrevet 27. juni 2011 (endret) Ja, tenke seg til å være stolt av sitt eget avkom! Hvordan våger de?? Helt greit å være stolt av egne barn. Bare man ikke plager utenforstående med det. De/vi er nemlig ikke interessert, av naturlige årsaker. Endret 27. juni 2011 av Steinar40 3
Monica1968 Skrevet 27. juni 2011 #40 Skrevet 27. juni 2011 Ja, tenke seg til å være stolt av sitt eget avkom! Hvordan våger de?? Selvsagt er det ikke noe galt i å være stolt av barnet sitt, men på samme måte som vi som ikke er spesielt glade i barn, ikke bør "tre det nedover ørene" på stolte mødre og fedre, kan de mer enn gjerne la være å snakke i timesvis om hvor fantastiske ungene deres er når de prater med en som ikke liker barn. Gjensidig respekt, rett og slett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå