Gå til innhold

Liker ikke barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke barn og har egentlig aldri gjort det. De hyler, skriker, bråker og irriterer. De kan selvfølgelig være litt morsomme av og til men fra mitt ståsted er de mer arbeid enn de er verdt.

Ønsker flertallet av jenter å en dag få barn? Og hvis en har tenkt å gå inn i ett seriøst forhold er dette noe en bør ta opp tidlig? Kan virkelig ikke se for meg at mitt syn på dette kommer til å forandre seg så tenker det kan være greit å være ærlig om noe såpass viktig. (Tar jo ikke akkurat opp på første date da selvfølgelig :P)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man nærmer seg 30 er det naturlig å ta opp slike ting rimelig tidlig, slik at man får vite om det er en dealbreaker. For meg hadde det vært det, for andre ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er greit å snakke om sånt tidlig i et forhold, fordi jeg vet at det er mange forhold som rett og slett er bortkasta fordi den ene ikke vil det samme som den andre med tanke på barn.

Selv var jeg veldig ambivalent i forhold til det å få barn da jeg gikk inn i forholdet jeg er i nå. Jeg var riktignok veldig ung (gikk på ungdomsskolen). Jeg var selv ikke glad i barn (hatet dem, til tider), og i perioder tenkte jeg at jeg absolutt ikke skulle ha et. Som 16-åring er det kanskje ikke like kult å sette seg ned å snakke med kjæresten sin om barn som hvis man er 26 år, så man kan jo se det litt an. Men etter hvert som vi flyttet sammen og ble eldre, fant jeg ut at det var på tide å snakke sammen om det. Da fant jeg fort ut at jeg hadde forandret synspunkt totalt, og satt der plutselig med et ønske om en eller to unger i framtiden. Kjæresten min var ikke helt enig, og dermed hadde vi et problem.

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Jeg er overbevist om at flertallet av jenter ønsker seg barn en eller annen gang, selv om jeg er av dem som ikke gjør det. Egentlig tror jeg de aller fleste menn ønsker å bli far en gang også.

Hvilket tidspunkt som er riktig å ta opp dette på kommer nok litt an på hvor gammel du er og hvordan forholdet ser ut til å utvikle seg. Jo eldre du er, eller egentlig; jo eldre jenta er, jo viktigere er det å avklare dette på et tidlig tidspunkt.

Hvis forholdet blir raskt seriøst er det også viktig å si fra. Det er jo bortkastet tid å bli i et forhold dersom en ønsker helt ulike, og uforenlige, ting ut av livet. Da er det bedre å bruke tiden på å finne seg en partner som er kompatibel med en selv.

• Liker 1
Skrevet

Er nok fint å ta det opp rimelig tidlig. Jeg vil ikke ha barn, så nei, ikke alle kvinner vil ha det, men flertallet vil nok det.

Jeg syns du har helt rett! Unger bråker, skriker, sutrer, klager, gulper og griner. Hunder er bedre!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hei. Jeg er 23 år og jeg VIL ha barn. Ex-en min sa til meg at han ikke ville ha barn 6 måneder etter at vi hadde blitt sammen. Jeg synes det var dårlig gjort av ham å si dette til meg så sent, NÅR han visste at barn betydde så mye for meg. Føler meg bare misbrukt...!! og jeg mener han måtte ta det opp med meg før jeg virkelig ble interessert i ham (altså på 2. eller 3. date etter min mening) Jeg er glad for at jeg hadde dumpet ham! Nå har jeg en skikkelig kjæreste som har samme mål som jeg og har lyst på barn, noe som jeg er veldig glad for! :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg vil heller ikke ha barn. Og jeg var ganske tidlig ute med å fortelle det. Slike viktige ting må man få unnagjort før forholdet blir seriøst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt noen må ta opp tidlig, for det kan absolutt være en deal breaker. Særlig hvis du ikke liker eller ønsker barn, mens hun absolutt ønsker seg barn i fremtiden.

Dog vil jeg si det avhenger litt av hvilken alder man er. Er man 20 år så har man tross alt mange år igjen å få barn på, mens om man er 38 år så er tiden i ferd med å renne ut.

Skrevet

Jeg syns også man bør ta det opp tidlig. Særlig når man er i slutten av tjueåra og oppover. Jeg vil ikke ha barn, og det vil ikke kjæresten min heller. Det visste vi om før vi i det hele tatt møttes. (Traff hverandre på nett).

Veldig greit! Før det hadde jeg kasta bort mye tid på å være forelska i en jente som det viste seg var desperat etter å få barn. Det ble aldri noe mellom oss fordi jeg virkelig ikke vil.

Ellers har jeg og kjæresten en avtale som går omtrent sånn:

"Hvis du plutselig skulle skifte mening får DU føde". Veldig greit!:-)

• Liker 3
Skrevet

Er enig med at dette er noe man bør ta opp tidlig i forholdet, mener ikke på første date.

Selv synes jeg det har mye å si hvor gammel man er, siden det er hvertfall en liten sjangse for at synet man har på unger kan forandre seg.

Det er forøvrig en dealbreaker for meg, jeg har lyst på en unge i framtiden og hvis jeg finner en dame som ikke ønsker det, så er det nok hadet.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Liker ikke barn jeg heller. Skjønner ikke poenget. Ødelegge musa og livet sitt på den måten,huff. Kommer aldri til å skifte mening,det vet jeg bare. Har mest lyst på chihuahua jeg.

• Liker 1
Skrevet

Liker ikke barn jeg heller. Skjønner ikke poenget. Ødelegge musa og livet sitt på den måten,huff. Kommer aldri til å skifte mening,det vet jeg bare. Har mest lyst på chihuahua jeg.

Skulle vært moro å visst hvor mange som har tenkt akkurat dette oppigjennom historien - og så kommet på andre tanker :ler:

• Liker 4
Gjest Passing by
Skrevet

Ja, jeg vil påstå at det er noe som du må ta opp tidlig. Litt kjipt å vente til at det har blitt følelsesmessig binding mellom dere, så for meg hadde det vært greit så tidlig som mulig.

Gjest Passing by
Skrevet

He he, verken musa eller livet har blitt ødelagt for meg av å få barn. Men det er en ærlig sak å ikke ville ha barn.

Skrevet

Skulle vært moro å visst hvor mange som har tenkt akkurat dette oppigjennom historien - og så kommet på andre tanker :ler:

Den var omtrent like seriøs som "Skjønner du ikke at du kommer til å angre på at du fikk barn?".

TS: Man bør ta det opp forholsvis tidlig(slik at man ikke legger ned tid og følelser i en som har helt andre ønsker for livet sitt enn hva du har), men ikke på første date. Jeg er enig med de som mener at 2. - 3. date er et greit tidspunkt for å komme inn på det emnet.

• Liker 1
Skrevet

Den var omtrent like seriøs som "Skjønner du ikke at du kommer til å angre på at du fikk barn?".

Poenget er bare at det er liten vits i å uttale seg bombastisk om noe som helst - og da spesielt tidlig i livet.

Det viser seg ofte at dette endrer seg når det kommer til stykket.

• Liker 1
Gjest Fable
Skrevet

Poenget er bare at det er liten vits i å uttale seg bombastisk om noe som helst - og da spesielt tidlig i livet.

Det viser seg ofte at dette endrer seg når det kommer til stykket.

Og hos noen så endrer det seg ikke.

Mannen og jeg diskuterte dette til og med før vi ble sammen, for det er en såpass viktig ting at det er greit å vite hvor den andre står. Heldigvis ville ikke han ha barn heller..

Skrevet

Og hos noen så endrer det seg ikke.

Mannen og jeg diskuterte dette til og med før vi ble sammen, for det er en såpass viktig ting at det er greit å vite hvor den andre står. Heldigvis ville ikke han ha barn heller..

Ja, men jeg tror ikke dere skal blåse "faren over" før dere har passert 40 ;)

Gjest Fable
Skrevet

Ja, men jeg tror ikke dere skal blåse "faren over" før dere har passert 40 ;)

Må nok det da begge har sterilisert seg =)

• Liker 3
Skrevet

Må nok det da begge har sterilisert seg =)

Jaja, er det noe det er nok av i denne verden så er det jo folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...