AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #1 Skrevet 20. juni 2011 Jeg er en jente på 20 år og har wardenburg syndrom. Det finnes forskjellige nivåer eller hva jeg skal si, har ikke hundreprosent peil selv, men jeg vet at jeg har det laveste nivået ang WB. Jeg har to isblå øyne og er tunghørt. Kan også se litt nyanser av WB på ansiktet mitt, men når jeg ser på bilder på google av andre mennesker med WB, syns jeg de er så (unnskyld) stygge! Og når jeg ser på meg selv, syns jeg jeg ikke har så kraftig WB. Jeg skulle gjerne lagt ut bilde, men jeg er litt nervøs for det... tenk hvis noen kjenner meg igjen her inne! Men jeg har ikke pigmentproblemer, ikke hvit lugg eller hvitt hår andre steder på kroppen evt. Jeg har to like øyenfarger, men de er isblå, noe som også kan være et symptom i WB. Og så er jeg tunghørt da, det kommer garantert fra det syndromet. Moren min har det og broren min også. Ikke faren og søsteren min, eller noen andre i familien. Men er det noen som kan fortelle meg om hvordan dette fungerer, som for eksempel når jeg skal få barn? Jeg har prøvd å søke litt rundt på nettet, men finner ikke noe særlig. Og er det flere her som har dette syndromet kanskje? Når jeg ser slike bilder av WBfolk føler jeg meg stygg og blir lei meg. Jeg vil ikke ha dette syndromet, men jeg kan heller ikke fjerne det... Men samtidig føler jeg at jeg ikke har dette syndromet, fordi jeg syns ikke jeg ligner så veldig på disse WBfolka. Jeg syns de er noen stygge mennesker. Og det svir litt at jeg tenker sånn, for da er det jo nesten som jeg tenker det om meg selv... Og jeg kan med stolthet si at jeg syns jeg ser bra ut. Jeg har fått høre av gutta at jeg er utrolig heit og av jentene at jeg er nydelig. Mange som syns de blå øynene mine er utrolig fine.. de lyser opp i sola osv. Og jeg har en kropp som er fast og fin, jeg trener og spsier sunt. Jeg føelr meg som alle andre... Men i baktanken vet jeg at jeg har WBsyndrom og det ødelegger litt av selvtilliten min. Kan prøve å legge ut bilde... men vil noen se? Eller er det ikke nødvendig?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #2 Skrevet 20. juni 2011 Da jeg googlet wardenburg syndrom fant jeg ikke noen stygge personer. Annerledes, kanskje. Ikke alle så jeg at hadde noe spesielt ved seg heller, annet enn lyse øyne. Jeg synes du skal ta til deg at guttene synes du er heit og jente synes du er vakker. Det er selvtilliten din som må jobbes med, ikke syndromet. 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #3 Skrevet 20. juni 2011 Nei du trenger ikke legge ut bilde. Det er jo tydigvis at det er selvtilliten din du må jobbe med. Bare pga syndromet så gjør du deg værre en du er. Tenk om du ikke hadde syndromet, da hadde du sikkert ikke hatt noe problem. Og for deg, du høres ganske ung ut, hvis gutta sier du er pen så er vel det sant da, og det er vel det eneste du bryr deg om ?
Sweetpea25 Skrevet 20. juni 2011 #4 Skrevet 20. juni 2011 Jeg søkte på Wardenburg syndrom og synes slettes ikke det var noen stygge personer. De hadde et litt annerledes utseneedet enn de fleste andre, som forskjellige øyenfarger osv, men stygg det var de så absolutt ikke!
kaprifolen Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Måtte google det, har aldri hørt om det! Klart, noen av disse var ikke akkurat billedskjønne. Men jeg tror det er de ekstreme tilfellene. Det var jo også bilder av flere normalt utseende mennesker, og et par av jentene var da egentlig ganske søte? Den greia med fargen på øynene synes jeg bare er utrolig fascinerende, og gjør bare et menneske unikt og særpreget, heller i positiv retning enn i negativ! Hvis jeg hadde sett tvillinger, og den ene hadde "vanlige" øyne, og den andre hadde isblå eller to-farget, ville jeg sannsynligvis vært mest tiltrukket av den med "uvanlige" øyne! Alt er mye verre i sitt eget hode! Kjenner jeg blir litt nysgjerrig på hvordan du ser ut, men er fortsatt ganske overbevist om at du ser helt normal og fin ut ifra det du sier!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 TS: det står på nettet at det er vanlig at man kan ha problemer med selvtillit i forbindelse med dette syndromet, så da er det nok hodet ditt som snakker Prøv å si til deg selv hver dag at du er bra nok =)
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Tusen takk for svar forresten! Setter stor pris på det Jeg trengte bare å høre andre folks meninger og ja...
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #8 Skrevet 20. juni 2011 Tusen takk for svar forresten! Setter stor pris på det Jeg trengte bare å høre andre folks meninger og ja...
sequin Skrevet 20. juni 2011 #9 Skrevet 20. juni 2011 jeg har en veninne med WBsyndrom, hun er modell og har vært med i Frøken Norge, ikke det at det avgjør skjønnhet, men det viser jo at google ikke er helt til å stole på :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 jeg har en veninne med WBsyndrom, hun er modell og har vært med i Frøken Norge, ikke det at det avgjør skjønnhet, men det viser jo at google ikke er helt til å stole på :gjeiper: TS her. Seriøst?? Så kult! Dette var godt å høre!
Gjest Thessie! Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 Jeg så på bildet ditt, og det går ikke ann å se at du har det syndromet. Så hvis du har dårlig selvtillit grunnet utseende, så trenger du ikke å ha det!
CoffeeCup Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 Jeg kunne virkelig ikke se at det var noe "unormalt" med deg. Du ser ut som en flott jente Jeg mener du ikke trenger å bekymre deg for utseende ditt i det hele tatt eller at dette syndromet syns på deg. Er det noen andre bivirkninger av syndromet? Bortsett fra hørselen? I så fall tror jeg du skal være takknemlig for at du er så frisk som du er, mange andre ting som kunne vært mye verre. 1
Gjest Mie Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Du er da flott, ingen grunn til bekymring ! Hva med å snakke med en psykolog for å få litt bedre selvtillit?
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Takk for svar folkens. Føltes bedre Men noen smo vet åsen jeg sletter bildet igjen??
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #16 Skrevet 20. juni 2011 Kjære TS! Jeg har sett bildet av deg, og synes du ser ut som en babe! Håper ikke du tar det ille opp, hihi. Men altså, det bør jo taes som et kopliment dersom du ser kun på utseendet. Du er både pen, og så har du også noe veldig søtt over ansiktet ditt! Klem 1
Nita Skrevet 20. juni 2011 #17 Skrevet 20. juni 2011 Jeg synes du ser ut akkurat som andre på din alder Søt og vanlig( i positiv forstand), og du har iallefall ikke noe å skjemmes over
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #18 Skrevet 20. juni 2011 Kjære TS! Jeg har sett bildet av deg, og synes du ser ut som en babe! Håper ikke du tar det ille opp, hihi. Men altså, det bør jo taes som et kopliment dersom du ser kun på utseendet. Du er både pen, og så har du også noe veldig søtt over ansiktet ditt! Klem Tuusen takk for svar! Ble glad jeg nå. Jeg trengte bare småtteri bekreftelser/meninger fra fremmede og jammen hjalp det ^^. fortsatt ingen som vet åssen jeg sletter bildet igjen forresten?
CoffeeCup Skrevet 20. juni 2011 #19 Skrevet 20. juni 2011 Tuusen takk for svar! Ble glad jeg nå. Jeg trengte bare småtteri bekreftelser/meninger fra fremmede og jammen hjalp det ^^. fortsatt ingen som vet åssen jeg sletter bildet igjen forresten? Jeg TROR ikke det er mulig å redigere innlegg som er skrevet under anonym bruker!
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2011 #20 Skrevet 20. juni 2011 Jeg TROR ikke det er mulig å redigere innlegg som er skrevet under anonym bruker! Sendte en rapport. Får håpe det funker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå