Gå til innhold

Time hos gynekolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De tar ikke celleprøve før man er 25, med mindre det skulle være noe spesielt ! :)

Ikke? Legen tok da celleprøve på meg og jeg er bare 17! Har ikke vært noe spesielt med meg heller. Trodde det var helt vanlig jeg, uansett alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sålenge man er sexuelt aktiv så er det lurt å ta den celleprøven.eg tok min første celleprøve når eg var 20 år.og fekk påvist celleforandringer.noe som er normalt når man har hatt ubeskyttet sex.så å vente til man er 25 er litt tull.kjenner og flere som er under 25 som har fått cyster på eggstokken o.s.v som man kan finne ut av når man tar celleprøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

det er når man blir 25 at kreftregisteret begynner å sende masebrev i hytt og pine om at du må ta celleprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

sålenge man er sexuelt aktiv så er det lurt å ta den celleprøven.eg tok min første celleprøve når eg var 20 år.og fekk påvist celleforandringer.noe som er normalt når man har hatt ubeskyttet sex.så å vente til man er 25 er litt tull.kjenner og flere som er under 25 som har fått cyster på eggstokken o.s.v som man kan finne ut av når man tar celleprøven.

Cyster på eggstokkene finner de ikke ut ved celleprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

må man ta celleprøve hvis man har tatt livmorhalskreftvaksinen? har ikke tenkt til å dra til gynokolog i nermeste framtid ettersom jeg bare er 16(vet ikke hvorfor jeg trykka på denne tråden en gang lol), men begynte å lure litt på det :P huff underlivsundersøkelse er mitt værste mareritt haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, reagerer litt på hvor mange av dere som fortsatt ikke har vært til gynekologisk undersøkelse, som skulle ha vært det for lenge siden!

Jeg hadde min første undersøkelse da jeg var 14 år. Var da jomfru, og hadde ingen seksuell erfaring. Grunnen til at jeg gikk til undersøkelse så tidlig var uregelmessig menstruasjon, som etter prøvene viste seg å være PCOS (Polycystisk ovarialt syndrom). Legen undersøkte meg utvendig, og tok utvendig ultralyd. Dette gikk helt fint, selv om jeg var såpass ung og uerfaren. Det er viktig for enhver kvinne, og mann for den saksskyld, å teste seg ved partnerbytte. Dvs. at hver gang du har ubeskyttet sex med ny partner, burde du dra til lege for test av f.eks klamydia. Det er også å anbefale for kvinner å undersøke seg regelmessig hos gynekolog, for å se til at alt er som det skal være.

Lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har heller aldri vært hos gynekolog ... har store problem med det.

Ble misbrukt som barn, kun noen få ganger, men det er likevel vanskelig for meg.

Ble voldtatt da jeg var 20, og har ligget med noen få etter det,men jeg har aldri hatt noen kjæreste.

Spør de om sexliv? Jeg har bare hatt sex med 3 personer etter voldtekten. Jeg kommer til å besvime eller bryte sammen da. Orker ikke å fortelle at jeg ble voldtatt...

Men samtidig føler jeg at jeg burde teste meg for litt av hvert.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har heller aldri vært hos gynekolog ... har store problem med det.

Ble misbrukt som barn, kun noen få ganger, men det er likevel vanskelig for meg.

Ble voldtatt da jeg var 20, og har ligget med noen få etter det,men jeg har aldri hatt noen kjæreste.

Spør de om sexliv? Jeg har bare hatt sex med 3 personer etter voldtekten. Jeg kommer til å besvime eller bryte sammen da. Orker ikke å fortelle at jeg ble voldtatt...

Men samtidig føler jeg at jeg burde teste meg for litt av hvert.

Jeg har bare blitt spurt om jeg har byttet partner i det siste. Ikke om sexlivet mitt.

Men de kan spørre om jeg har smerter e.l

Om du ikke har noen problemer så er det minimalt med spørsmål.

En GU tar utrolig kort tid, det er over nesten før det har begynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...