Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake

Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Gjest Daenerys

Tredje sykkeltur med mannen overstått, og jeg merker bedring hver gang! Vi har en tung bakke vi må opp i løpet av turen, og den merker jeg stor bedring på allerede. Første gang syklet jeg på første gir, i dag var jeg på kanskje 4-5, og det er merkbar endring :)

Men tungt er det! Sykler terreng, og må passe på steiner og løse ting :ler: Uansett veldig moro, og godt å ha en ny hobby sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Ny terrengsykletur! 14 km ute i kveldslufta, ganske herlig :) Men fremdeles tuuungt :ler:

Skal ha en ordentlig lang tur til helgen som jeg er usikker på om jeg kommer til å overleve, her er det bare å trene seg opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren ville jeg også skulle begynne med terrengsykling sammen med han, men tror det hadde gått veldig sakte fordi jeg hadde vært livredd for å tryne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Daenerys

Jeg har altså overlevd både én og to langturer :ler: Lengste til nå ble 46 km, og da ble jeg støl i beina. Et par uke tidligere ga beina opp etter 36 (ingen kraft igjen), så det er bedring. Et par uker siden sist joggetur nå.

Ikke vært helt i form i det siste, men i dag kjente jeg at NÅ skal jeg ut og jogge! Endte opp med 2 min raskere tur enn vanlig, og jeg følte jeg jogget veldig seint. Sykling er altså bra for kondisen er min konklusjon :ler: Kjenner det en del i leggene, så må nok sykle mest, men ikke helt galt. Kan nok jogge av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har glemt å skrive her. Du er jo så flink på syklinga! Helt vilt hvor mange km du sykler. Jeg syns sykling er skummelt, for jeg er så redd for å tryne! Kjører sakte med bremsen godt inne i nedoverbakker! :fnise:

Joggekondis og syklekondiser to helt forskjellige ting, syns jeg. Jeg har god joggekondis, men holder på å stryke med når jeg (en ekstremt sjelden gang) sykler!

In other words: you rock! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Det der var alt for mye skryt, men tusen takk og i like måte! :blomst:

Er det nå jeg skal nevne at jeg har klikk-pedaler også, som gjør at jeg faktisk sitter fast? :fnise: Jeg har til nå veltet én gang, men det var ren tabbe fra min side. Hjemme har vi en liiiten oppoverbakke vi må opp før vi kan sykle videre, og giret var veldig høyt. Jeg fikk ikke fart, føttene satt fast (og det hadde jo jeg glemt), så plutselig lå jeg der og sprellet :ler: Morsomste var det enorme blåmerket jeg fikk på skinka og så fikk jeg en liten skramme på albuen :P Tryne har jeg ikke gjort enda, men har vært nær ved å velte en del ganger til når man sykler over steiner på stier og sånn! For det meste er det veldig moro da ;)

De neste dagene satser jeg på en del sykling rett og slett! Kroppen trenger trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

See!! Impressive! Jeg hadde fått helt noia av sånne pedaler. Jeg tror omtrent jeg skal dø når jeg sykler, og når jeg står på ski. Må vel være fordi jeg har gjort det minimalt de site 15-ish åra!

Moro å nesten velte? Nei vettu hva! :fnise:

Jeg er ikke så flink til å oppdatere treningsdagboka mi, må føre inn alt som har vært denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også du er flink til å sykle. Jeg klarer så vidt å sykle til stasjonen når jeg skal på jobb her, det tar vel kanskje 10 minutter (og det fordi jeg er så treg). Aldri hatt sykkelmuskler/kondis da, syklet tross alt ikke på 12 år etter et stygt fall jeg hadde. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

See!! Impressive! Jeg hadde fått helt noia av sånne pedaler. Jeg tror omtrent jeg skal dø når jeg sykler, og når jeg står på ski. Må vel være fordi jeg har gjort det minimalt de site 15-ish åra!

Moro å nesten velte? Nei vettu hva! :fnise:

Jeg er ikke så flink til å oppdatere treningsdagboka mi, må føre inn alt som har vært denne uka!

Jeg er vel litt skada etter tidligere idretter :ler: Merker kondisen er helt annen enn løpekondis for å si det sånn!

Synes også du er flink til å sykle. Jeg klarer så vidt å sykle til stasjonen når jeg skal på jobb her, det tar vel kanskje 10 minutter (og det fordi jeg er så treg). Aldri hatt sykkelmuskler/kondis da, syklet tross alt ikke på 12 år etter et stygt fall jeg hadde. :ler:

Takk! :) Har vel hatt en god del lårmuskler før fra kampsporten, og musklene husker, men de må definitivt trenes opp igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

31 km sykkeltur med mannen, mest terreng. Ble oppspist av klegg :ler: Tror jeg skal ta en zyrtec, sist ble jo dette til svære svære ømme områder.

Men, kjempefin tur. Formen min var ikke helt på topp (les: magen som krangler, smerter), så oppoversykling var vanskelig, men ellers gikk det bra :)

Nå: Middag :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Kos deg med middagen, så krysser jeg fingrene for at kleggbittene ikke blir altfor ille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjempebra! Kos deg med middagen, så krysser jeg fingrene for at kleggbittene ikke blir altfor ille. :ler:

Dårlig på å svare visst :P Kleggbittene ble ikke så gale denne gangen faktisk, mannfolket ble mer bitt enn meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

I morgen starter jeg på T25, må ha noe å trene på, og gjerne hjemme rett og slett. Gidder ikke betale for treningssenter i sommer. I august starter jeg på nye (gamle) treningsaktiviteter, så frem til da gjelder det bare å holde formen og kanskje bli litt sterkere!

Rainbow fikk meg til å ville prøve dette opplegget, så imorgen starter jeg :hoppe: Satser på å overleve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra han tok mesteparten av bittene da. Disse mannfolka må jo gjøre nytta si! :P

Spennende! T25 ser veldig bra ut. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Bra han tok mesteparten av bittene da. Disse mannfolka må jo gjøre nytta si! :P

Spennende! T25 ser veldig bra ut. Lykke til!

Ja, av og til er det fint å ikke sykle først, haha!

T25 ser bra ut, helt enig. Må huske å bruke pulsklokka på hver trening, for jeg tror pulsen kan bli rimelig høy :ler:

Har ikke batteri i vekta da, kanskje skaffe meg det. Men jeg trener ikke for å gå ned i vekt, så er litt usikker. Kan jo være greit å sjekke, er vel et halvt år siden sist :fnise: Men skal bruke målebånd da, NOE må man jo måle, og så skal jeg ta bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å ta bilder å sånt! Jeg tok ikke bilder før jeg var ganske godt i gang, angrer på at jeg ikke har noen fra starten av for jeg vet ikke hvor langt jeg er kommet fra det punktet, selvom jeg vet jo at det er en del. :P Målene hadde jeg skrevet ned et eller annet sted, men finner de ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Daenerys

Bilder tatt, mål tatt, slik ser det ut i dag. Mulig jeg legger ut bilder i kveld, vi får se :)

Vekt: ? Har ikke batteri i vekta, har ikke veid meg på over et halvt år, men skal skaffe batteri, kan jo være artig å veie seg en gang i blant :ler:

Bryst: 82

Liv: 68

Arm målt over biceps: 28

Venstre lår: 60

Høyre lår: 59

Rumpe: 98.

La til et par ekstra mål som dere ser, moro å sammenligne med starten av dagboken også. Må helt ærlig si at jeg aldri virkelig ser en forskjell på kroppen min :sjenert: Målene er ganske identiske som resten av de gangene jeg har målt her. Rumpa har mista et par cm, lårene har blitt litt tykkere (mistenker faktisk litt muskler her). Men jeg må poengtere at jeg ikke er ute etter å gå ned i vekt, jeg vil ha en sterkere og sunnere kropp, bare så vi er klare der :ler: Men, måler uansett.

I dag var det første dag på T25! Litt dumt å starte på første dag i den perioden i måneden :sjenert: siden jeg får litt vondt, men det gikk helt fint. Har lært meg at det ikke er farlig å trene, det kan hjelpe.

Gjorde en modifikasjon når det var en slags spurt og man skulle ned i bakken ca hele tiden, det var ikke magen min enig i. Ellers holdt jeg ganske godt følge, klarte ikke full speed hele tiden, men det tror jeg også er litt på dagsform + at jeg har malt hele helga og helt ærlig er litt støl i leggene :ler:

Så, nailed it eller barely made it? Jeg sier nailed it! Positivt overrasket over meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T25 er det slike treningsvideogreier?

Stor respekt for de som klarer å følge med.. Jeg detter alltid av hvis jeg må følge med noe såpass strengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho!! Så gøy du er igang! Du må skrive hvilke videoer det er, da, så jeg skjønner hvor du er i løypa! Cardio? Ja, det hjelper ofte meg å trene, da kommer all blodsirkuasjon litt i gang!

Focus T25 er det opplegget jeg holder på med, Bond! Daenerys har blitt inspirert av galskapen min, haha!

Jeg babler veldig mye om det i min treningsdagbok hvis du vil ha noen nærmere forklaring. Det er tre nivåer, fem uker Alpha - grunnlaget, fem uker Beta - core focus og fire uker Gamma - styrke. Treneren er han som har Insanity, Shaun T, og han er kul, syns jeg! Og jeg liker system og planer! :hoppe: Jeg er på uke to av gamma, så spent på hva jeg skal gjøre etter det!

Hva syns du, Daenerys? (Det er altså så vanskelig å huske hvordan man skriver nicket ditt!!) Bra gjort med nailed it! Det er jo uansett du selv som setter lista for hva du krysser av på. Noen er helt utrolig strenge med seg selv og mener ikke de har nailed it med mindre de har fulgt tempoet til de i videoen nøyaktig hele veien gjennom. Da blir det tullete, syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

T25 er det slike treningsvideogreier?

Stor respekt for de som klarer å følge med.. Jeg detter alltid av hvis jeg må følge med noe såpass strengt.

Jepp, det er 25 min hver dag utenom lørdag (og søndag, da er det stretch). Jeg tenker det skal gå veldig greit å følge, det tar jo ikke lang tid, og kan fint gjøres morgen eller kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...