Gå til innhold

To steg frem og ett tilbake

Gjest Daenerys

Anbefalte innlegg

Der var du! :) Så bra at du er frisk igjen, men kjipt med joggeforbud, da :(

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Titter innom:) Smått misunnelig på din BMI på 20. På mitt tynneste (og da var jeg veldig slank) var jeg nede på 21 (kanskje touchet 20, haha) og det så veldig fint ut på meg. Du ser sikkert helt smashing ut, men å holde seg i form er alltid bra. Uansett vekt :)

Kjipt med joggeforbud, men ser ut som du har funnet noen alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Takk Pyntestøv :) Ligger på 21-22 nå, men det gjør ikke noe.

Ja, i dag skal jeg prøve meg på ellipsen, og skal også teste sykling og romaskin senere. Ellers tenker jeg korte styrkeintervaller. Får se hvor godt jeg liker ellipsen i alle fall, håper å jogge etterhvert, men tar det rolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pyntestøv :) Ligger på 21-22 nå, men det gjør ikke noe.

Ja, i dag skal jeg prøve meg på ellipsen, og skal også teste sykling og romaskin senere. Ellers tenker jeg korte styrkeintervaller. Får se hvor godt jeg liker ellipsen i alle fall, håper å jogge etterhvert, men tar det rolig :)

Ikke kjør for hardt ut de første øktene. Snakker av erfaring. Beste er å ta det gradvis, hvis ikke sitter man igjen med kjipe ondter her og der (jeg har en hofte som har klikka grunnet litt for hard trenging den siste uken tror jeg).

21-22 er uansett en fin og bra bmi også. Jeg var rundt det når jeg trente mye hard styrke og jeg så superbra ut (selv om jeg ikke så det selv den gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg tar det rolig nå i starten ja :)

Ble sykling i dag av alle ting! Ellipsemaskinen var teit :ler: Ikke den normale typen jeg har prøvd før.

Så: 40 min sykling, 13 km distanse, 400 kalorier ifølge maskinen jeg ikke stoler på. Gikk bra, kjente det i beina og pulsen lå ca på samme sted som når jeg jogger i greit tempo :)

Ah, godt å være tilbake igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Ny dag og ny økt! Styrke i dag. Det var tungt, lenge siden sist! Derfor ble det litt mindre vekter, færre reps og færre muskelgrupper. Trente ikke biceps, bryst, rygg eller mage i dag, det går bli mandag :)

2x12 40 kg knebøy (øve teknikk, kan fint ta 50 kg, men sliter med rett teknikk ja)

5 reps hvert bein bulgarsk utfall med 20 kg i hantler. BUUUUURN. Så jeg gikk over til:

2x12 bulgarske utfall :ler: Her var pulsen høy.

12x3 15 kg triceps øvelse

10x2 10 kg ettarmsroing

10x2 30 kg nedtrekk (her kan jeg jo egentlig 3x12, men et eksempel på hva ferie gjør :P)

Hadde 5 min oppvarming på mølla, og 15 min "nedkjøling". Jeg måtte jogge bittelitt (3 min totalt), og det var ikke vondt!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for jogging uten vondt! :)

(men jeg er helt :sjokk: over at du klarer 40-50 kg i knebøy?! Jeg er så imponert over egen innsats når jeg tar 20kg -og da har jeg i tillegg vondt i knærne i en uke etterpå ... sier det kanskje noe om teknikken? Hm.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ja, teknikk er viktig, og jeg merker min ikke er helt på plass. Får litt vondt i korsryggen av 50 kg, så må øve på det :) knevondt er heller ikke bra.

Startet på 20 kg selv, går raskt oppover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Kevlarsjäl :) Men jo, det gjør vondt når jeg setter opp hastigheten.

Jeg aner ikke hva som skjer for tida, men i dag har jeg bokstavlig talt løpt rundt. Og for en dag!

1. Var i banken for å snakke om lån.

2. Ringte på jobb, skal plutselig på intervju imorra.

3. Bilen min er kanskje beyond rescue.

4. Imorgen skal vi ordne noe i leiligheten vi har gleda oss til, så jeg må rydde hele kåken.

5. Jeg skal levere en viktig sak til masteroppgaven min i dag, og jeg vet ikke om jeg rekker å tenke gjennom alt!

Aaaaahhh kan det ikke bare bli lørdag, da har jeg bursdag :hoppendeglad: (og må ordne en del til det og, når jeg tenker meg om :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen!

Tenkte det var greit å legge igjen et spor her nå. Har sniklest dagboken din. Du er så flink! :)

Edit: skrivefeil

Endret av Hvitløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!!!! Kaker og brus!!!!!!!

Takk! Ja! Kaker, brus, muffins, vin!

Gratulerer med dagen!

Tenkte det var greit å legge igjen et spor her nå. Har sniklest dagboken din. Du er så flink! :)

Edit: skrivefeil

Tusen takk! Så moro med snikleser som melder seg, skal lese i dagboka di imorgen, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...