Gå til innhold

Nye sko med slitte såler


Tjorven

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spør om dette nå er at disse skoene irriterer meg litt nå (har fått gnagsår) selvom dette var noe som skjedde for lenge siden.

Saken var den. Jeg kjøpte meg nye sko, som jeg synes var kjempefine og de kostet vel ca 500 kr. Jeg brukte de kun 20 pr dag, til og fra jobb. På jobben hadde jeg på meg andre sko.

Og så da, etter bare 1 mnd så var skoene så slitt under at hele mønsteret på sålen var borte. Jeg gikk innom skobutikken for å klage, men fordi det var runde småkuler som stakk ut på sålen var det helt normalt at såler ble slitt på den måten. Jeg fortalte hvor lite jeg faktisk hadde brukt dem og at jeg synes det var uholdbart at de ble så slitt på så kort tid. Men jeg fikk til svar at det var noe jeg måtte regne med når jeg kjøpte sko med den typen såler.

Er det noen som har vært borti noe liknende? Ser i ettertid at jeg burde ha klaget mer, for man bør da kunne forvente at sko skal vare lenger enn 1 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minner meg om skoene som jeg klagde på, da innersølen krøllet seg etter kun to gangers bruk (til og fra jobben (ca 15 min 20 min totalt buss/gange hver vei) og byttet på jobben).

Jeg hadde forestilt meg at det ikke var noe problem, da jeg aldri hadde opplevd dette før. Regnet med at de limte sålem fast igjen, med et lim som holder.

Vel, jeg fikk de tilbake med en innleggssåle (med furunålsduft!!!), og beskjed om at de hadde vært snille, for sålen hadde vært gjennomtrukken av fotsvette, så da blir sko ødelagt. Dette var skinnsko, og javisst hadde de vært klamme (men det er svært få sko jeg opplever det med, kan fakstisk ikke huske sistgang det var noe problem.), dessuten har jeg kun bomullssokker (hun presiserte at jeg kun må bruke det!! Jeg har ikke annet!) Og dessuten så hadde jeg kun brukt dem to ganger, kort tid, og det i OKTOBER!!!!!

De skoene var nok mye dårligere kvalitet enn jeg trodde. Men unnskyldningen synes jeg var hårreisende, og det høylytt i køen foran kassa på en lørdag. (Jeg angret på at jeg ikke sendt mannen min inn for å hente dem.)

Nå går jeg aldri dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamasjon på sko gjelder når det er produksjonsfeil.

Kanskje du går litt skeivt eller noe sånt på skoene slik at de blir slitt fort.

Sko burde jo holde litt lenger enn det, men som sagt kan sko bli slitt fort under sålen om en f.eks subber litt nedi bakken eller igjen, går litt skeivt.(nå vet jo ikke jeg helt hvordan du går da..) Disse kulene som står ut vil jo da bli lettere slitt bort enn andre såler.

Sandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kan ting bli fort slitt, og jeg synes det er helt normalt med slitasje også. Men når ting blir ekstremt fort slitt på så kort tid, da bør det jo heller være noe feil med varen?

Jeg sluter faktisk ikke så mye sko, og sålene på de andre skoene mine er fortsatt fine selvom skoene er gamle. Slitasjen på de skoene jeg navner her var midt under, akkurat på de områdene man tråkker mest ned...altså ikke noen unormal gange her i gården.

Irriterer meg bare litt over den dårlige kundeservicen. Hvis det faktisk er sånn at man bør regne med at sålene på denne typen sko blir slitt helt ned etter 1 mnd får de jammen meg opplyse om det når de selger dem! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De aller fleste sko jeg kjøper har veldig tynn såle, så jeg leverer de til skomakeren med en gang, så limer han på en slite såle under foten og forsterker helen (går alltid på silettheler). Det er ganske vanlig at man må gjøre slik med sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninde som ikke har kjøpt seg sko på årevis. Men nye sko har hun, hele tiden!

Hun reklamerer nemlig alltid på sko, med kjøpsloven i hånd som hun sier. Sko skal nemlig holde i to år uten å bli antydning til ødelagt (hun har vist meg hvor det står) så hun bare sørger for å ta vare på kvitteringen hun får hver gang hun bytter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninde som ikke har kjøpt seg sko på årevis. Men nye sko har hun, hele tiden!

Hun reklamerer nemlig alltid på sko, med kjøpsloven i hånd som hun sier. Sko skal nemlig holde i to år uten å bli antydning til ødelagt (hun har vist meg hvor det står) så hun bare sørger for å ta vare på kvitteringen hun får hver gang hun bytter......

Oi, kan du finne ut hvor i kjøpsloven dette står? Hadde vært kjekt og vite gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en gang jeg kjøpte Viking-støvler til guttungen (da han var fem tror jeg). Før det hadde han hatt støvler fra Rema, de var nå for små og ganske slitt etter ett års bruk.

Han brukte de nye støvlene i èn måned, da var det slitt hull (!) på sålen under foten. Tok de med i butikken for å klage, men fikk beskjed om at såpass måtte man regne med når det gjaldt aktive gutter. Fikk tilbud om et nytt par til en billigere pris, men sa de kunne beholde de gamle, jeg aktet ikke å handle mer hos dem. Gikk på Europris og kjøpte billigstøvler der. De holdt stand til de var for små... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...