AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Er det flere som alltid klarer og bli fullest i verden når de drikker? Jeg kan virkelig ikke begrense alkoholinntaket mitt når jeg drikker, og har i det siste våknet med forskjellige gutter. Har lyst til og drikke og være sosial, men ikke bli så full at jeg prater om pappa, broren min og søstra mi, og mamma som er på ferie. Det er ikke kult, for å si det sånn. Og får ikke og snakk om walk of shame-ingenting er verre enn det! Akkurat nå er jeg så flau og det kjennes ut som det bare er jeg som ikke klarer og kontrollere meg når det gjelder alkohol.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Kutte ut spriten kanskje? Jeg gjorde iafall mye rart da jeg drakk sprit. Og pass på at du har spist ordentlig før du begynner å drikke. Alkohol på tom mage = ikkje bra 1
ara Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 Hvis du ikke har mer selvkontroll så burde du vel rett og slett kutte ut drikkinga Man kan ha det gøy på fest uten å drikke også 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #4 Skrevet 18. juni 2011 Er det spriten som gjør meg sånn? Nå har det gått så langt at jeg vurderer og kutte ut all alkohol.
Gjest NozMonster Skrevet 18. juni 2011 #5 Skrevet 18. juni 2011 Er det flere som alltid klarer og bli fullest i verden når de drikker? Jeg kan virkelig ikke begrense alkoholinntaket mitt når jeg drikker, og har i det siste våknet med forskjellige gutter. Har lyst til og drikke og være sosial, men ikke bli så full at jeg prater om pappa, broren min og søstra mi, og mamma som er på ferie. Det er ikke kult, for å si det sånn. Og får ikke og snakk om walk of shame-ingenting er verre enn det! Akkurat nå er jeg så flau og det kjennes ut som det bare er jeg som ikke klarer og kontrollere meg når det gjelder alkohol. njaaaa....har vel gjort det et par ganger ( som også er et par ganger for mye). Men jeg var så sykt flau dagen derpå, at jeg lovte megselv å ALDRI drite meg så loddrett ut igjen! selv HATER jeg folk som er sånn som du beskriver, så ikke fader om jeg skal være en sånn selv. Hvis du blir så full, så klarer man som oftest ikke å se på de du prater med at de gir så langt faen i det du driver å prater om- men enkli så håper de bare at du skal holde kjeft snart! (man klarer ikke tolke andres signaler med så mye alkohol innabors- men jeg tror du skjønner selv at ingen bryr seg om mamman og pappan din når dere er ute for å ha det gøy ) og det er ikke særlig gøy for vennene du er sammen med å måtte passe på deg heller, for det ødelegger jo deres kveld! hvis du har et problem med å slutte å drikke etter noen øl, så bør du kontakte anonyme alkoholikere! 1
Gjest Maneater? Skrevet 18. juni 2011 #6 Skrevet 18. juni 2011 (endret) ko Endret 18. juni 2011 av Maneater?
ara Skrevet 18. juni 2011 #7 Skrevet 18. juni 2011 Er det spriten som gjør meg sånn? Nå har det gått så langt at jeg vurderer og kutte ut all alkohol. Det vet du vel best selv? Hvis det er sprit du drikker på fest så kunne du jo kanskje prøve noe annet som ikke har så høy alkoholprosent? Øl? Rusbrus? Noe i den duren... Jeg drikker ikke så veldig mye, men når jeg først er på fest så holder jeg meg til vin og øl. Sprit er ikke bra i mine øyne.
Jill Skrevet 18. juni 2011 #8 Skrevet 18. juni 2011 Jeg drikker heller nesten ikke sprit lenger, fordi jeg blir tullete i hodet av det. Nå drikker jeg bare vin, og jeg vet hvor mye jeg trenger for å bli brisen. Finn ut hvor mye som er passelig for deg og ikke ta med deg mer på vors. Ikke kjøp mer drikke på byen. Drikk vann mellom glassene med alkohol.
Lunivere Skrevet 18. juni 2011 #9 Skrevet 18. juni 2011 Slik var jeg også før. Styrta ei flaske vodka, ble så full at jeg kunne dødd, grein, fortalte altfor personlige ting, og ble kjørt hjem av politiet. Patetisk. Når jeg kutta litt ned på spriten, drakk vann i tillegg til alkohol, og faktisk spiste litt før jeg skulle på byen, ble alt så mye bedre! 1
Gjest HunterLady Skrevet 18. juni 2011 #10 Skrevet 18. juni 2011 Jeg var slik, og det ble et stort problem for meg og alle rundt meg. Gikk hardt utover familie og nære venner, siden jeg mildt sagt ble et monster. Hver gang tenkte jeg at denne festen skulle bli fin, også endte det i tragedie. Every single time. Jeg løy til alle om masse historier som ikke var sanne, jeg var slem og stygg mot familien min (kom valsende hjem dritings og lagde helvete i huset), jeg slåss med vennene mine og rota med alt og alle mannfolk som var i lokalet på det tidspunktet. Når jeg våkna huske jeg så og si ingenting, men kjente angsten så intenst at jeg turte ikke gå ut eller ha på telefonen. Jeg fikk kjeft av familien og alle gikk rundt meg og gråt pga meg. Dette er vondt og tenke tilbake på, og jeg skjemmes veldig over hvordan jeg var før. Jeg har ennå tendenser til å ikke tåle alkohol så godt, så jeg har kutta ut spriten for evig og alltid. Ikke drukket sprit nå på et par år. Drikker kun vin, men dette må også begrenses. Om jeg skal på fest, så tar jeg med meg 1 flaske, og går inn for å drikke kun den. Det dumme er jo at alle skal ha meg full og tilbyr shotter hele tiden. Helt idiotisk at voksne mennesker ikke kan respektere at et annet voksent menneske takker nei. Jeg avviser som oftest, eller tar én shot for at de skal holde kjeft. Blir det mer enn dette, så kan tendenser fra fortiden blusse opp igjen. Noen tåler rett og slett alkohol veldig dårlig. Anbefaler deg å jekke ned NÅ.
HerrNelson2 Skrevet 18. juni 2011 #11 Skrevet 18. juni 2011 Dette har nok mer med personligheten din å gjøre. Det er ikke noe som er så ærlig og ekte som alkoholpåvirkede kvinner. 1
Vulpes Skrevet 18. juni 2011 #12 Skrevet 18. juni 2011 Jeg har også hatt perioder hvor jeg alltid klarte å drikke bittelitt for mye på fest/byen. Ikke særlig kult, verken for meg eller andre. Man oppfører seg jo bare som verdens største tulling, og gjør dumme ting. Å la være å drikke fikser jo problemet veldig effektivt Men om det er uaktuelt så ville jeg i hvert fall kuttet ut alt som heter sprit! Det er ufattelig vanskelig å beregne riktig mengde når man drikker sprit på fest. I begynnelsen måler man opp riktig og alt går bra, men så fort man er litt godbrisen blir det gjerne mer og mer sprit og mindre og mindre blandevann. Dåååårlig idé... Så gå heller over til å drikke svake drikker, som de svakeste rieslingvinene (de er vel på rundt 8%), øl eller rusbrus/cider. Da har man mye mer kontroll.
Gjest HunterLady Skrevet 18. juni 2011 #13 Skrevet 18. juni 2011 Dette har nok mer med personligheten din å gjøre. Det er ikke noe som er så ærlig og ekte som alkoholpåvirkede kvinner. Der tar du veldig feil. Jeg kjenner meg selv utmerket, og jeg kan love deg at jeg langt ifra er meg selv når jeg er bloddritings. Lyver gjør jeg også, så da er det jo ikke direkte ærlig?
HerrNelson2 Skrevet 18. juni 2011 #14 Skrevet 18. juni 2011 Der tar du veldig feil. Jeg kjenner meg selv utmerket, og jeg kan love deg at jeg langt ifra er meg selv når jeg er bloddritings. Lyver gjør jeg også, så da er det jo ikke direkte ærlig? Jeg skrev til TS, ikke deg. Forøvrig er det bare én ting som er verre enn sånne kvinner, og det er når sånne kvinner gir alkohol, PMS eller andre ting skylden for oppførselen sin. Og "vanskelig å beregne riktig mengde"? Right.
Gjest imli Skrevet 18. juni 2011 #15 Skrevet 18. juni 2011 Ville kutta ut alkoholen, i alle fall kutta ut sprit. Drikk til mat, eller et før du drikk, slik at du ikkje er svolten når du skal drikke alkohol. Drikk vatn eller noko anna alkoholfritt ved sida alkoholen. Når du kjenner du blir påverka, stopp.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #16 Skrevet 18. juni 2011 Jeg pleide å bli altfor full da jeg var yngre. Grunnen var at jeg var undervektig, ikke spiste skikkelig før jeg dro på vorspiel med en vinflaske. Etter en flaske vin er man rimelig full når man veier 46 kg... Gå i deg selv- spiser du nok? Er du deprimert? Uløste konflikter? Noe du mistrives med? Det er INGEN som med viten og vilje liker å bli for full.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #17 Skrevet 18. juni 2011 Sånne jenter som ts = major turnoff. Ikke verdt å bruke en kalori på. Men om du trivst å være slik, så kjør på. 1
Gjest Hannee Skrevet 18. juni 2011 #18 Skrevet 18. juni 2011 Jeg tåler ikke alkohol i det hele tatt, og etter noen black outs bestemte jeg meg for å bli avholds. Det er befriende i grunn. Men slitsomt når andre voksne mennesker ikke forstår at jeg velger å ikke drikke.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #19 Skrevet 18. juni 2011 TS her: Tusen takk for råd! Prøver alltid og drikke vann inni mellom, men så er det jo den dumme spriten som ligger i veska. Nå vet jeg hvertfall at jeg ikke skal drikke sprit. Jobber selv på ett utested, så jeg burde virkelig vite hvor patetisk det ser ut når andre ikke vet hva de heter engang. Til siste, ja er deprimert og har store problemer med hvordan jeg er, så jeg tror mye av grunnen til at jeg drikker så mye er at jeg vil drikke "bort" alle tankene mine. Og jeg trives jo ikke med og være sånn, eller så hadde jeg ikke spurt om hjelp.
ara Skrevet 18. juni 2011 #20 Skrevet 18. juni 2011 Da burde du bare følge de gode rådene som folk har skrevet ned her. Dropp spriten. Du kan drikke andre ting som får deg mer brisen og godfull enn dritings! Og husk for all del å tvinge i deg noen glass vann innimellom. Hjelper utrolig! Kjenner du at du begynner å bli påvirka så ta en liten pause før du drikker mer. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå