Gjest maamma86 Skrevet 17. juni 2011 #1 Del Skrevet 17. juni 2011 Hei :-) Jeg er en jente som ønsker veldig brystforstørrelse på grunn av puppene mine som er så små (a-cup). Det gjør at jeg har dårlig selvtillit og slett ikke liker å vise meg frem i bikini. Jeg har vært på konsultasjon og har fått hørt om str osv..men så har jeg noen spm til dere som har tatt brystforstørrelse som går veldig mye på det med smerter/ubehag. Hvordan er smerten etter operasjon? Kan dere forklar/beskrive hvordan smerten kjentes ut etter operasjonen? MÅ jeg ha tilsyn av en voksen etter operasjo? Eller kan jeg fint eller på en måte klare meg selv? Er det noen av dere som kunne gjøre en form for husarbeid dagen etter operasjon? Eller er smertene så ubehagelige og vonde at dere ble sengeliggende? Hvor mange dager er ca smerten på sitt verste? *maamma86* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2011 #2 Del Skrevet 18. juni 2011 Vil bare tipse deg om at det finnes mange tråder om akkurat dette på forumet, hvis du søker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyoperert89 Skrevet 22. juni 2011 #3 Del Skrevet 22. juni 2011 Heisann! Jeg opererte i dag og føler at jeg kan svare deg på noen av spørsmålene dine. Da jeg våknet opp etter operasjonen hadde jeg egentlig ikke smerter, bare et voldsomt press. Det kjentes nesten ut som om jeg hadde en full bruskasse på brystet. Men det gjorde egentlig ikke så vondt, bare irriterende Etter operasjonen må du ha tilsyn i hvert fall det første døgnet. Du skal ikke være alene, og når du må på do må du ikke finne på å låse døren! Grunnen til dette er at man ofte er veldig svimmel det første døgnet, og du kan besvime. Jeg har vært mye svimmel, men ikke besvimt. Har bare ligget på sofaen i hele dag, og merker fra tid til annen at jeg blir svimmel, i hvert fall når jeg reiser meg. Det er vel fordi kroppen har vært i narkose og har div stoffer i seg som den ikke er kjent med. Det er i grunn ikke ubehagelig, bare litt rart. Aktiviteter som husarbeid og hagearbeid bør unngås i hvert fall de to første ukene. Man kan ikke løfte ting eller strekke armene over skulderhøyde. Den første uken må man være helt i ro, og la kroppen slappe av og restiturere seg. Jeg har fått med meg Pinex Forte, og nå på dagtid har jeg bare trengt å tatt en pille sammen med en paracet for å dempe smertene litt. Det har ikke vært store smerter der jeg har hatt skikkelig vondt! Det har bare vært ubehagelig og irriterende, og jeg tar da noen smertestillende slik at det ikke er ekkelt le for eksempel. Ligger jeg helt i ro så har jeg nesten ikke smerter i det hele tatt. Kirurgen sa at jeg burde da to stk Pinex Forte før jeg legger meg, for å slippe å vokne i natt hvis smerter skulle oppstå. Jeg regner med at smertene er på det verste i de 2-3 første dagene bare. En venninne av meg hadde bare noe smerter den første dagen, og hun tok bare 2 paracet da. De neste dagene hadde hun ikke smerter annet enn da hun løftet armene for mye. Hvis det er smertene du gruer deg til angående en operasjon, så vil jeg si at du ikke burde la det stoppe deg. Litt smerter blir det, men du kan egentlig kontrollere det litt selv. Klarer du å ligge helt i ro og ta litt smertestillende så vil du nok oppleve minimale smerter slik som jeg. Jeg var forberedt på mye sterkere smerter, men er overrasket at de er såpass milde som de er. Blir nok å holde meg på sofaen i morgen også, bare for å slippe å utsette meg for eventuelle smerter Det blir liksom litt til det du gjør det til selv Uansett hva du bestemmer deg for, lykke til PS. De timene i narkose er den beste søvnen jeg har hatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest halebein Skrevet 22. juni 2011 #4 Del Skrevet 22. juni 2011 tips: søk opp tråden CeeCee's hemmelige verden, egen tråd for oss brystopererte. Ikke vondt, vondere å ta under muskel enn over, og smertene føles mer som press. Du får smertestillende, og smertene varer ikke mange dagene. Vel verd det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå