Gå til innhold

You will pay for this!


waco

Anbefalte innlegg

Poirot har helt rett, og jeg tok helt feil. Det var forsettelig drap ja, for overlagt drap kan man jo egentlig aldri bevise, fordi at fremtiden er uoppnåelig samme hvor mye man planlegger....

At narkotikaforbrytelser straffes hardere enn forsettelig drap, finner jeg så ironisk at jeg ikke gidder bringe det på bane en gang.

Waco

*Innrømmer feil der hvor han feiler...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Poirot har helt rett, og jeg tok helt feil. Det var forsettelig drap ja, for overlagt drap kan man jo egentlig aldri bevise,

I gamle dager hendte det at folk tilsto det de hadde gjort, men det er det slutt på. Overlagt drap kan la seg bevise i en del tilfeller

For 10-12 år siden var det en sak her i Bergen hvor en fyr skjøt og drepte en dørvakt. Han ble dømt for overlagt drap. Problemet hans var at han ble avvist i døren, dro hjem (mange kilometer unna) og hentet pistolen sin, dro tilbake og skjøt dørvakten. Handlingene hans viste altså at han hadde planlagt drapet og hatt tid til å tenke seg om. Tror han ble idømt 21 år.

 fordi at fremtiden er uoppnåelig samme hvor mye man planlegger....

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poirot, jeg tror at kvinner generelt blir straffet lavere enn menn og det forklarer mye av forskjellen mellom kjønnene og dere soningdøgn...

..

Husker ikke hvem som sa det, men kvinner som begår mord får som oftest høyere straff enn menn som begår mord. Det er liksom verre at en kvinne kan finne på noe sånt - fra en mann er det nærmest å forvente. Satt litt på spissen da...

De fleste som sitter inne sitter vel for vold og vinningsforbrytelser vel, og der er vel mennene litt mer frempå, tror du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at faren hennes ble pissed når mannen som drepte datteren fikk 13 år - ute om 9? Amerikanere har et veldig forskjellig tankesett om straff fra oss. De driter i rehabiliteringsbiten, dreper man noen skal man betale for det ved å sperres inne. I filmer hører man ofte "Jeg vil ikke tilbake i fengsel, jeg takler det ikke - jeg vil heller dø". Det er ikke kødd, fengsel er ofte et helvete der, og hensikten er å gjøre det såpass ubehagelig at folk strekker seg langt for å ikke komme tilbake dit. Hvor effektivt det er er en annen sak.. I USA hadde vel mannen som myrdet datteren hans måttet tilbringe de neste 30-40 år innelåst eller noe. Da blir 9 år peanuts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...