Gå til innhold

Overgangen mellom spiral og p-piller...


daemonia

Anbefalte innlegg

I dag tok jeg ut spiralen, og har også begynt med p-pillene igjen. Legen var usikker på om jeg da er trygg helt fra starten av, eller om det er det samme som når en begynner på p-pillene uten noen tidligere prevensjon.

Jeg spurte på apoteket, og hun jeg snakket med der mente at det skulle være helt trygt uten noen ekstra prevensjon siden hormonene sitter i kroppen et par dager etter spiralen er tatt ut.

Så siden jeg ble helt forvirret av dette, så spør jeg dere:

Har dere noen erfaring eller bedre kunnskap om dette? Hadde jo vært greit å ha et ordentlig svar å gå etter :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som stemmer, men det beste er kanskje å være på den sikre siden uansett? Enten avstå fra sex i en uke, eller bruke kondom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som stemmer, men det beste er kanskje å være på den sikre siden uansett? Enten avstå fra sex i en uke, eller bruke kondom?

jada, vi må jo selvfølgelig være på den sikre siden, men hadde jo vært greit å få vite hva som faktisk stemmer. Kondom er veldig lite fristende egentlig, men må man så må man... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hormonspiral?

Bør være "trygt" fra deg en, pga at du går fra en ting som slår eggløsningen i svime, til en annen.

Er det kobberspiral er det nøyaktig det samme som å starte uten tidligere prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiral?

Nei, hormonspiralen er endelig ute etter lang tids irritasjon. Var heller om de resterende hormonene fra spiralen kombinert med påbegynt pillebrett gav beskyttelse nok jeg lurte på :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed fra legen om å bruke kondom i en uke.

ja, da er det jo helt typiske forholdsregler da. Syntes 2 uker virket litt voldsomt, men at det skulle være trygt helt fra dag en av hørtes litt for godt ut til å være sant.

Better safe than sorry tenker jeg her, og sikrer meg ekstra i en ukes tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i pakningsvedlegget, vel.

(Det ligger for øvrig tilgjengelig på nett, om du søker på merket ditt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

ja, da er det jo helt typiske forholdsregler da. Syntes 2 uker virket litt voldsomt, men at det skulle være trygt helt fra dag en av hørtes litt for godt ut til å være sant.

Better safe than sorry tenker jeg her, og sikrer meg ekstra i en ukes tid :)

Ikke sant? En uke er jo ikke så lenge, akkurat. Tenker at man bør klare å bruke kondom den ene uka, hvis man ikke vil bli gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...