TuridS Skrevet 17. juni 2011 #1 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg var på besøk hos ei ganske ny bekjent, da hun ba meg på middag (noe jeg egentlig ikke ville men siden hun er av en veldig masete natur så sa jeg ja for å få litt fred). Det var meg, mannen hennes som jeg aldri har møtt før og henne. Ettergmiddagen var spist så ryddet hun av og ble borte i lang lang tid, ihvertfall tre kvarter! OG jeg lurte på hva i all verden hun gjorde der jeg satt og måtte høre på den skravlete mannen i en time, som jeg ikke kjente attpåtil og som snakker gebrokkent norsk så jeg forstod ikke halvparten engang. Men da viste det seg at hun stod og vasket opp hele denne tiden, det vi hadde spist på og slikt.. Så hun lot meg da sitte alene med denne mannen på en veranda mens hun gikk inn og vasket opp. Jeg merket jeg ble irritert på henne da hun liksom aldri kom tilbake fra kjøkkenet etter hun ryddet av.. Hadde dere stått og vasket opp i en time om dere hadde hatt noen på besøk for første gang? Hun kunne da ha latt alt stå til etter besøket? Man lar da ikke gjester sitte og vente i 45 minutter mens man gjør husarbeid, og lar dem sitte alene med ens egen mann. Det hadde ihvertfall ikke jeg gjort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duplex Skrevet 17. juni 2011 #2 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde spurt henne om hun trengte hjelp, og ikke sittet limt fast i stolen for å irritere meg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 17. juni 2011 #3 Del Skrevet 17. juni 2011 Kanskje litt sært å forsvinne i såpass lang tid, men hvis du hadde tilbudt deg å hjelpe til med oppvasken så hadde i det minste du sluppet unna den pinlige situasjonen. Det hadde i hvert fall jeg gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2011 #4 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg hadde nok sannsynligvis tilbudt meg å hjelpe til med å rydde vekk jeg. Hadde jeg lurt på hvor venninnen min hadde blitt av hadde jeg tatt meg en tur for å se etter henne, hadde vel egentlig tatt det som en selvfølge at hun befant seg på kjøkkenet med opprydding rett etter at man har spist. Alt behøvde kanskje ikke å gjøres der og da, men synes du virker litt sutrete og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #5 Del Skrevet 17. juni 2011 Du kunne hjulpet henne, så hadde det hele gått så mye fortere, din kravstore lille ting (ref. "Hun kunne da ha latt alt stå til etter besøket".) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #6 Del Skrevet 17. juni 2011 Du kunne kanskje tilbudt deg å hjelpe henne med oppvasken da? Kanskje det bare ville tatt halvparten av tiden med litt hjelp fra middagsgjesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seniorita Skrevet 17. juni 2011 #7 Del Skrevet 17. juni 2011 Kanskje du irriterte deg over at hun vasket, men jeg vil tro at hun irriterte seg over at du ikke tilbydde deg å hjelpe. Om jeg har besøk, og jeg skal ta litt oppvask/rydde av bordet når vi har spist, blir jeg ganske så irritert om di ikke spør om di skal hjelpe.(Selv om jeg som regel sier nei.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 17. juni 2011 #8 Del Skrevet 17. juni 2011 Ja, jeg skyller av alt og setter det inn i maskinen, mens gjestene må la seg underholde av min gale kjæreste i max 5 min. Tror ikke noen har noe imot det akkurat. Og jeg vil ikke ha hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 17. juni 2011 Dere, jeg spurte da selvsagt om jeg skulle hjelpe henne mange ganger med å rydde av men hun insisterte på at jeg skulle bli sittende, både hun og mannen! Ikke visste jeg at hun skulle forsvinne en hel time. Jeg syns det er rart at dere reagerer på at jeg ble sittende når hun faktisk brukte en hel time av besøket som hun vill ha til å vaske opp, noe hun LETT kunne gjøre etter jeg dro. Jeg syns det er for dumt, rett og slett for dumt at hun skal stå der og bli ferdig istedet for å ta seg av besøket. Blir som at jeg skal gå og vaske klær og gulv og gå ut og rake hagen mens venninna mi sitter igjen med mannen min. Syns det hele bare var sært og rart og irriterte meg fordi hun maste sånn på meg å komme og når jeg kommer så snakker hun nesten ikke, mannen hennes snakket og snakket og snakket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 17. juni 2011 Ja, jeg skyller av alt og setter det inn i maskinen, mens gjestene må la seg underholde av min gale kjæreste i max 5 min. Tror ikke noen har noe imot det akkurat. Og jeg vil ikke ha hjelp!! ja fem minutter er greit og det tåler jeg, men når man blir borte i så lang tid, da blir det bare irriterende etterhvert. Man bruker jo tiden sin på å komme på besøk, og da syns jeg man kan vise respekten og vente med husarbeid til senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitsune Skrevet 17. juni 2011 #11 Del Skrevet 17. juni 2011 Seriøst, blir sur for at noen ikke tilbyr seg å hjelpe?? Når man først inviterer noen på middag, så er det nettopp det man inviterer til. Ikke middag og tilhørende oppvask. Jeg skjønner godt at du reagerer på at hun forsvant. Det har noe med rollen som vert/vertinne å gjøre. Først maser hun deg til å komme til middag, for deretter å forsvinne. Som en bekjent (ikke enda venninne, helt riktig) må jo ønskemålet være å komme nærmere hverandre, skape bånd osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 17. juni 2011 Dere kan spørre meg før dere begynner beskylde meg for å ikke ha vanlig høflighet for å spørre om hun trengte hjelp da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuridS Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 17. juni 2011 Seriøst, blir sur for at noen ikke tilbyr seg å hjelpe?? Når man først inviterer noen på middag, så er det nettopp det man inviterer til. Ikke middag og tilhørende oppvask. Jeg skjønner godt at du reagerer på at hun forsvant. Det har noe med rollen som vert/vertinne å gjøre. Først maser hun deg til å komme til middag, for deretter å forsvinne. Som en bekjent (ikke enda venninne, helt riktig) må jo ønskemålet være å komme nærmere hverandre, skape bånd osv. Nettopp!! Ja jeg spurte henne om jeg skulle ta inn tallerkner og slik, men hun sa blankt nei, og jeg er enig med deg, jeg kommer da ikke på besøk for å hjelpe til å vaske opp. Det syns jeg "vertinnen" skal ta seg av når det var hun som ba. Jeg hadde følt meg flau om jeg "krevde" hjelp av gjesten min for å vaske opp, for å være ærlig. Det er da min jobb om jeg ber inn til middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #14 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå har jeg oppvaskmaskin, så det blir ikke helt det samme, men jeg hadde ikke "stått i oppvasken" i en time mens jeg hadde besøk selv om jeg ikke hadde oppvaskmaskin. Da hadde jeg bare skylt av det groveste og gått ut til gjestene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 17. juni 2011 #15 Del Skrevet 17. juni 2011 Hvis den oppvasken var så viktig, så var det mest naturlig at mannen hennes tok den. Skjønner at du reagerer Ts. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 17. juni 2011 #16 Del Skrevet 17. juni 2011 ja fem minutter er greit og det tåler jeg, men når man blir borte i så lang tid, da blir det bare irriterende etterhvert. Man bruker jo tiden sin på å komme på besøk, og da syns jeg man kan vise respekten og vente med husarbeid til senere. Ja den er jeg enig i Er det oppvask for hånd, tar man vel helst zalovasken etter gjestene har gått. Jeg er kanskje litt manisk på det området, for der vi bodde før var kjøkkenet bittelite uten oppvaskmaskin, og det var en grunn til at vi aldri hadde middagsgjester... ble rett og slett en svinesti om vi ikke vaska opp med en gang Men situasjonen du var i hørtes ganske ubehagelig ut ja... skjønner ikke hvorfor så mange skal være ute etter å "ta folk" på ting her, jeg. Ble ganske gal selv da jeg var på besøk hos ei venninne som aldri satt nede når hun hadde besøk av meg, enten var det å tømme den økologiske doen, feie, ta oppvasken, rydde i 2 etg osv osv... en kunne jo like greit latt være å komme på besøk da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #17 Del Skrevet 17. juni 2011 Herregud, TS. Du kunne da faenmeg tilbedt deg om å hjelpe damen!!! Og hun prøvde bare å være hyggelig ved å be deg på middag. Kanskje hun ville få nye venner? Faen for en reaksjon du hadde. MAKAN!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #18 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg ville aldri bedt en som deg med den innstillingen der på middag, bare så det er sagt. Du virker som en bitter kjerring. Huff... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 17. juni 2011 #19 Del Skrevet 17. juni 2011 det jeg finner litt rart med det du skriver er først at hun var vekke i 45 min, og så i neste øyeblikk en time. så kanskje det egentlig bare var 30 min? uansett tiden spiller vel ingen rolle. Hadde jeg vært deg, og jeg merket at det tok tid, hadde jeg bare sagt høflig til mannen hennes, at jeg går inn og ser hva venninnen min gjør på, og holder henne med selvskap mens hun gjør oppvasken. hadde ikke vært verre, visst dere skulle bli bedre kjent hadde det hvertfall falt meg naturlig å gå inn og holde henne med selvskap, selv om hun sa jeg bare kunne blitt sittende, men det er no bare meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå