Xaphan Skrevet 17. juni 2011 #21 Skrevet 17. juni 2011 Jeg savner VGS mest. Er utrolig glad i skolen, lærerne, klassekameratene, fagene, ja det meste egentlig. Drar jevnlig på besøk der og gleder meg til vi muligens skal ha en reunion i sommer. Ungdomsskolen var en veldig tøff tid for meg. Samtidig hadde jeg det også masse moro, møtte noen mennesker jeg aldri hadde klart meg uten i dag, og jeg vokste utrolig mye som person på de tre årene. Så jeg savner det kanskje ikke direkte, men jeg ville aldri vært foruten heller, på tross av alle de dårlige dagene.
Gjest imli Skrevet 17. juni 2011 #22 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomsskulen er tre år eg helst vil gløyme - verste perioden i mitt liv. Vel har eg hatt utfordringar etter det også, men ein taklar utfordringar på heilt andre måtar når ein blir vaksen. Tenåra er generelt fæle Herleg å bli eldre og trygg på seg sjølv. Eg likte vidaregåande best, ungdomsskulen dårlegast. Barneskulen var OK dei fyrste åra, men ganske ille på slutten. Arbeidslivet OK.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #23 Skrevet 17. juni 2011 Barneskolen og ungdomsskolen. Årene fra 3.-5.klasse var magiske. Kunne gitt alt for å få gjenopplevd den tiden igjen. Selv om jeg ble mobbet, men jeg hadde mine venner som alltid var der så jeg brydde meg egentlig ikke. 7. klasse var ikke så gøy iom at jeg byttet skole og hadde litt vanskelig for å skaffe meg venner. Ungdomsskolen derimot var herlig, herlig ungdomstid der alt var nytt og spennende og gøy, herlig skole (selv om den så ut som et fengsel), herlige lærere, alt i alt så var det en utrolig bra periode. Fra vgs,however, og videre har ting bare gått nedover...:/ Med selvtilliten og selvbildet, altså. Bah.
Gjest idakaroline Skrevet 17. juni 2011 #24 Skrevet 17. juni 2011 Jeg savner virkelig ikke ungdomsskolen! Det er den verste tiden i livet mitt. Mobbing, starten på depresjoner og angst og bare tull. Barneskolen var helt greit, helt til jeg kom opp i 5.klasse. Da ble det bare rot med fæle lærere og ekstremt urolige og fæle medelever. Videregående har hittil vært den beste perioden i livet mitt. Gleder meg til universitet og arbeidsliv!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #25 Skrevet 17. juni 2011 Savner absolutt ikke ungdsomskolen. Husker heller ikke stort fra tiden heller, tror jeg har fortrengt det. Ikke det at jeg ble mobba, men heller at jeg hadde ingen. Ikke invitert på vennekvelder / fester eller hva som helst.
~white lady~ Skrevet 17. juni 2011 #26 Skrevet 17. juni 2011 Studentlivet og lærlingetida var en fin periode. Nytt sted, nye venner, ny kjæreste og den herlige friheten man får når man flytter hjemmefra... Ungdomsskolen kan jeg ikke si jeg savner. Selvbildet er ikke akkurat på topp i de årene.
Gjest SelvesteTerese Skrevet 17. juni 2011 #27 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomskolen var en grusom tid. På VGS derimot forandret alt seg, mange nye venner, første kjæreste og morsomme klasseturer, en kjempefin tid:)
K.B.E Skrevet 19. juni 2011 #28 Skrevet 19. juni 2011 Er nettopp ferdig med vgs. Jeg savner barneskolen mest. Savner også 1.- og 2. klasse på vgs litt.
Fandenivoldsk Skrevet 19. juni 2011 #29 Skrevet 19. juni 2011 (endret) Trivdes på ungdomsskolen jeg! Klart, var en del drama osv, men det er jo en del av "sjarmen" og sånt man ler av nå. savner spesielt 10 klasse, klassemiljøet var kjempebra og vi hadde det utrolig moro sammen, noe som ofte gikk utover diverse lærere.. Flotte venner, fjortisfyll, teater, sinnsykt morsomme skoledager, forelskelser og latterkrampe for absolutt alt.. morsom tid selvsagt skjedde det kjipe ting og, men det er ikke det jeg går rundt og husker. Endret 19. juni 2011 av Fnisu
Clyro Skrevet 19. juni 2011 #30 Skrevet 19. juni 2011 Ungdomsskolen har jeg delte meninger om. Hadde fantastiske lærere og gode karakterer, samtidig som det det sosiale presset var nærmest grusomt. Mange tenker sikkert, "åh, du er jo heldig som var en av de "populære" i klassen", men egentlig var det til tider helt forferdelig. Presset om å alltid være kledd i de dyreste merkeklærne, se bra ut konstant og all baksnakkingen slet veldig på forbildet mitt. Måtte alltid tenke meg om før jeg sa noe, for alt kunne slå tilbake på meg. Og å henge med de "upopulære" var katastrofe. Alt dette gjorde at de fleste oppfattet meg som veldig ufølsom og bitchy, men innvendig var jeg redd og usikker. På videregående fikk jeg det mye bedre. Begynte på en skole der jeg i starten kjente svært få, men jeg fikk nye venner ganske raskt. De vennene jeg fikk der er blant mine beste venner i dag. Og for en enorm befrielse det var å kunne prate med alle og slippe det presset om å alltid se bra ut! Det jeg savner aller mest er friåret jeg hadde etter videregående. Hadde spart opp penger i 4 år og flyttet til Spania. Bodde 2 måneder i Barcelona, 2 måneder i Malaga, 1 måned på Ibiza og 1 måned på Mallorca. Lærte å snakke spansk flytende og ble kjent med mange mennesker fra et tjuetalls forskjellige land. Trives godt på NTNU nå også, men skulle gjerne flyttet tilbake til Spania.
Gjest Badabing Skrevet 19. juni 2011 #31 Skrevet 19. juni 2011 (endret) Ingenting er så nedsig som ungdomsskolen, farao for et dramahøl det var! Helt enig. Og gratulerer med fullført ungdomsskole, TS! For meg var barneskolen helt grei, men veldig ustabil. Det var stadig slik at vi "holdt hverandre utenfor" etter tur. Fryktelig trist den gangen, og når jeg tenker tilbake på det, synes jeg det er forkastelig den dag i dag. Jeg har heldigvis vokst sammen med ei av de jeg gikk på barneskolen med, og hun er en av mine beste venner i dag. Ungdomsskolen var dramatisk til tider. Det var mye mobbing og et dårlig miljø, og alle skulle være helt like. Den tiden ga meg egentlig ingenting, verken venner eller særlig gode minner. Huff. Verste tiden i mitt liv. Videregående var litt bedre. Det ble lov til å være litt mer seg selv, og det var flere å velge av. Her fikk jeg også en av mine beste venner, samt en del hyggelige bekjentskaper. Folkehøgskole. Noen av de sterkeste vennskapsbåndene ble knyttet, og har fått venner over hele Europa. Mye drama og lite fornuftig, men man lærte mye om seg selv. Fin overgang til voksenlivet. Backpacking. Lange reiser rundt i verden både med venner og med kjæresten har gitt meg så mye at det er vanskelig å beskrive det med ord. Har gjort meg til en trygg, mer tolerant og tålmodig person. Høyere utdanning var fantastisk. Få lov til å utvikle seg innenfor et felt man likte, samt møte mennesker som er interessert i det samme som en selv. Arbeidslivet.. Opp og ned. Kunne tenkt meg tilbake på skolebenken innimellom for å utvikle kompetanse og kunnskap, men trives og er harmonisk der jeg er nå. Glad for at jeg var så heldig å ta de rette valgene for meg. Endret 19. juni 2011 av Badabing
Kosemose Skrevet 19. juni 2011 #32 Skrevet 19. juni 2011 Jeg syns det er deilig å være voksen og savner ikke ungdomsskoletiden. Syns det var en slitsom og vanskelig tid.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:24 #33 Skrevet tirsdag kl. 19:24 I starten så hatet jeg ungdomsskolen, men senere så innså jeg at det ikke var så dårlig allikevel. Jeg synes ungdomsskolen var de tre beste skoleårene i livet mitt. Jeg tenker forsatt på ungdsomsskolen den dag i dag. Om jeg kunne dratt tilbake, ville jeg gjort det uten tvil. Anonymkode: 43cce...334
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:50 #34 Skrevet tirsdag kl. 19:50 amalieee skrev (På 17.6.2011 den 15.04): Er idag ferdig med ungdomsskolen; tre flotte år! kommer til å savne det. Hvilke deler av livet likte dere minst og minst, og hvorfor? -Barneskolen -Ungdomsskolen -Videregående -Utdanning -Arbeidslivet Hvordan har det gått TS? Anonymkode: 44ebb...c01
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:42 #35 Skrevet tirsdag kl. 20:42 Barneskolen husker jeg ikke så mye av. Ungdomsskolen var den perioden jeg likte minst. Det var i den alderen vi ble introdusert for rus, mote- og kroppress. Videregående begynte jeg å være mer meg selv og fant ut hva jeg likte og ville i livet. Anonymkode: 916e0...80e 1
Ramsay Street Skrevet onsdag kl. 16:06 #36 Skrevet onsdag kl. 16:06 Ungdomsskolen likte jeg minst. Fordi jeg ble mobbet. Barneskolen likte jeg best. Der var det stikk motsatt. Mange trivelige folk og jeg hadde gode venner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå