amalieee Skrevet 17. juni 2011 #1 Skrevet 17. juni 2011 Er idag ferdig med ungdomsskolen; tre flotte år! kommer til å savne det. Hvilke deler av livet likte dere minst og minst, og hvorfor? -Barneskolen -Ungdomsskolen -Videregående -Utdanning -Arbeidslivet
Gjest HLHD Skrevet 17. juni 2011 #2 Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer! :-) Jeg savner vel ingenting jeg er ferdig med, kanskej litt vgs til tider, men foretrekker absolutt arbeidslivet!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #3 Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer! Ungdomsskolen er vel den perioden jeg har likt minst. Jeg har trivdes best i arbeidslivet.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 17. juni 2011 #4 Skrevet 17. juni 2011 Er veldig glad jeg er ferdig med ungdomskolen
Gjest gurimalla Skrevet 17. juni 2011 #5 Skrevet 17. juni 2011 Grattis med ferdig ungdomsskole. Jeg er voksen og har vgs, universitetsutdannelse og nå etter hvert mange år i arbeidslivet. Når jeg ser bakover er vel ungdomsskoletiden den tiden jeg savner minst og universitetstiden den jeg savner mest. Jeg hadde gode venner og var ikke mobbet eller utenfor på noen måte, men den usikkerheten som ungdomsskoleperioden innholdt lengter jeg absolutt ikke tilbake til! 2
Rosalie Skrevet 17. juni 2011 #6 Skrevet 17. juni 2011 Eg mislikte heile grunnskuletida, eg. Fæl klasse, kjipe lærarar, liten drittplass med janteloven hengande på kvart gatehjørne. Og saknar ikkje nokon tid i livet mitt, men om eg måtte gå attende til ein periode, hadde eg vald å gå attende til då eg var 19 år og flytta heimifrå til ein større by for å studere. Nytt miljø, nye venner, ja, ein ny start, rett og slett. 1
Gjest Spinell Skrevet 17. juni 2011 #7 Skrevet 17. juni 2011 Grattis med ferdig ungdomsskole. Jeg er voksen og har vgs, universitetsutdannelse og nå etter hvert mange år i arbeidslivet. Når jeg ser bakover er vel ungdomsskoletiden den tiden jeg savner minst og universitetstiden den jeg savner mest. Jeg hadde gode venner og var ikke mobbet eller utenfor på noen måte, men den usikkerheten som ungdomsskoleperioden innholdt lengter jeg absolutt ikke tilbake til! Underskrives! Jeg hadde det også helt fint på ungdomsskolen, men det aller beste fra den tiden tror jeg må være musikken som var populær da Alltid like gøy når "vår" fjortismusikk blir spilt på gjenforeningsfestene!
Gjest Applecore Skrevet 17. juni 2011 #8 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomsskolen var en grusom tid, og jeg var overlykkelig da jeg var ferdig der. Jeg gjorde det utmerket faglig sett, men miljøet der var forderdelig, og jeg følte meg nesten heldig som stort sett bare var "usynlig". Min vesle vennegjeng var mildt sagt ikke regnet for å være spesielt kule :gjeiper: De tre årene jeg gikk der klarte å bryte meg ned voldsomt, nesten til det punktet hvor jeg var helt ødelagt. Er det i det hele tatt noen som synes ungdomsskolen var en fin tid? Den beste tiden var nok de årene jeg gikk på vgs allmennfag. Jeg hadde det riktignok rimelig vanskelig psykisk, men miljøet der var så fint; fikk masse nye venner (som jeg fortsatt har kontakt med), og vi hadde det utrolig moro sammen. Og så traff jeg han som jeg giftet meg med til slutt
Calypso Skrevet 17. juni 2011 #9 Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med ungdomsskolen overstått. Selv ser jeg for meg at hvis det finnes et Helvete og jeg havner der så vil det ikke måle seg med ungdomsskolen for min del.
Genesis Skrevet 17. juni 2011 #10 Skrevet 17. juni 2011 Både ungdomskolen og vgs. tenker jeg tilbake på med stor glede! Kanskje vgs. spesielt! Fantastisk samhold, den første kjærligheten, seksuell debut, og masse artige historier 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #11 Skrevet 17. juni 2011 Ingenting er så nedsig som ungdomsskolen, farao for et dramahøl det var! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #12 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomsskolen var noe dritt. Hadde gode karakterer og slet ikke med noe faglig, men sosialt sett var det kjipt. Ble ikke direkte mobbet, men holdt delvis utenfor. Var langt fra kul. Miljøet på en ungdomsskole er generellt sett ikke bra. Mye press, idiotiske idealer, superviktig å være kul, folk tørr ikke være seg selv og er man seg selv og ikke følger saueflokken får man pes. Nei, vgs var mye bedre, men Universitetet er best. Mennesker i alderen 13-16 år (ungdomsskolen) er generellt sett idioter:p På den ene eller andre måten. 1
Lunivere Skrevet 17. juni 2011 #13 Skrevet 17. juni 2011 Grattis med fullført ungdomsskole! Ungdomsskolen for meg var et reint helvete. Jeg var så overlykkelig den dagen jeg var ferdig, og aldri trengte å sette mine ben der igjen. Videregående derimot, var en fantastisk tid som jeg savner kjempemye! Fikk en hel haug med nye venner som jeg hadde det utrolig moro sammen med og lærerene var snille og flinke. De tre årene på allmennfag har vært de beste så langt i mitt liv.
Ethereal Skrevet 17. juni 2011 #14 Skrevet 17. juni 2011 Jeg savner absolutt ikke ungdomsskolen. Noen ganger savner jeg det å være barn; å føle at når skolen er ferdig for sommeren har man evig fri, ingen store bekymringer, bare leking og kos. Men jeg er utrolig glad for at jeg er 20 år. For meg betyr det at jeg er mer uavhengig enn noen gang og kan gjøre det jeg selv har lyst til.
Rainbow Skrevet 17. juni 2011 #15 Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med ferdig ungdomsskole! For meg er det ungdomsskolen jeg har likt absolutt minst. Jeg hta å gå der. Dårlige lærere, umulig å få nok hjelp til det man var dårlig i og få støtte til utviklig i det man var god i. Men mest fordi jeg ble mobba veldig mye og fikk helt elendig selvtillit av det. Var feks sånn at jeg og to venninner var de eneste som ikke ble bedt på KLASSEfest, at vi ble stengt ute på gangen mens de kalte oss stygge bitcher og at vi ble nekta å dusje før de andre jentene var ferdig. (Rangordning de luxe). Brukte vel hele vgs på å få selvtiliten tilbake. Den TIDA var koselig, sånn på fritiden med venner, konserter, jeg kjøpte hest etc. Men ikke den tida som ble tilbrakt på skolen. Likte studietiden veldig godt, og også starten på arbeidslivet, når jobben var spennende og kul, og jeg gleda meg til hver eneste dag!
Swirly Skrevet 17. juni 2011 #16 Skrevet 17. juni 2011 Jeg savner ungdomsskolen mest! Tenk å fått være fjortis igjen... sukk....
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2011 #17 Skrevet 17. juni 2011 Jeg er en av de som synes ungdomsskolen var det absolutt beste:) Ingen bekymringer og hele livet foran oss! (forøvrig er jeg veldig fornøyd med arbeidslivet og)
Tabris Skrevet 17. juni 2011 #18 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomsskolen er nok også den tiden jeg savner minst. Den eller siste årene på barneskolen, da det var en periode preget av mye mobbing. Den beste tiden jeg har hatt er de siste fem årene, når jeg har studert på universitetet. Jeg ble ferdig i går og savner den allerede.
Gjest Harriet Skrevet 17. juni 2011 #19 Skrevet 17. juni 2011 Ungdomsskoletiden var kjempefin for mitt vedkommende. Husker bare solskinn fra den tiden, det var da det meste ble prøvd for første gang Mest av alt husker jeg stadige forelskelser, kule klær, gode venninner, diskotek og fester. Videregående var også fin, hele ungdommen min har egentlig vært nydelig.
Phaedra Skrevet 17. juni 2011 #20 Skrevet 17. juni 2011 Tråden er ryddet for avsporinger. Phaedra,mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå