Gå til innhold

Skal på vg-lista


Gjest Mm

Anbefalte innlegg

En vennine spurte meg for en stund siden om jeg ville være med på vg-lista, og da sa jeg ja for jeg ville være snill. Men nå angrer jeg grusomt. For det er så mange mennesker der, og jeg livredd for å møte noen kjente spesielt folk som ikke har vært snille mot meg. Jeg føler meg uvel med mange mennesker. Og jeg har ikke tulle angst hvis det er det dere tror, jeg var hos psykolog og der fikk jeg diagnosen. Men jeg har ikke sagt det til noen, ikke mamma eller pappa heller for jeg er 16år og derfor kan jeg velge det selv.

Så hvaskal jeg gjøre? Jeg kan ikke si nei nå, forda svikter jeg vennen min. Men hardere noen tips til hviordan jeg kan takle kvelden? :) takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ser noen fra før av, noe som er ganske liten sjangse for, så må du tenke positivt og at du er der for å ha det gøy. Drit i alle andre ikveld.

Venninnen din spurte om du ville bli med. Hun bryr seg om deg, vil at du skal bli med, og jeg tror at om du slutter å ta disse stegene med å slutte å bli med på ting, så kommer tilværelsen din og angsten til å bli enda værre. Det fordi du da ikke kjemper mot disse følelsene du nå har. Mange med angst forteller meg alltid " du kan ikke vite hvordan det er", jo jeg har hatt det selv. Jeg nektet å gå på kiosken og butikken i 2 år, låste meg inne, sa nei til alt.

Men vi kan gjøre en god del av jobben selv. Nå er du ikke alene, og din venninne er med deg.

- Folk som har vært idiot mot deg før kan ikke gjøre deg noe

- Folk kommer ikke til å stirre på deg

- FOlkene på vglista er også bare mennesker, akkurat som deg, det er garantert flere som har angst der også men som har kommet seg ut.

- Det er viktig å være med venner ut, prøve å ta små steg og overkomme frykten

- Det er også veldig viktig å prøve å tenke i disse baner selv, og ikke la deg selv "flyte med" i de negative tankene.

Det er bare musikk, det er bare venner, det er folk som synger og danser.... og det er deg og din venninne :) Prøv å lage dette til noe koselig dere to har gjort sammen, selv om det er vanskelig.

PRØV å hjelpe tankene dine på vei ikke godta alt som kommer i hodet ditt, prøv å få de ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...