elisabethe Skrevet 1. desember 2003 #81 Del Skrevet 1. desember 2003 Har ikke tenkt å døpe eventuelle barn fordi - vi er ikke kristne ! - ingen skal si om våre barn at de er født med synd og skyld ! hehe.. barnedåp er noe tull.. barn er ikke født med noe som helst.. de er helt uskyldige, og dåpen blir jo en tvangshandling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 1. desember 2003 #82 Del Skrevet 1. desember 2003 Hvis man tror på en Gud, men ikke på bibelhistorien, kan man da døpe sine barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymfen Skrevet 1. desember 2003 #83 Del Skrevet 1. desember 2003 Er ikke døpt, tror ikke på kristendom, så selvfølgelig døper jeg ikke mine barn. Hvorfor skulle jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. desember 2003 #84 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvis man tror på en Gud' date=' men ikke på bibelhistorien, kan man da døpe sine barn?[/quote'] Jo det tror jag man kan. Önskar du en välsignelse för barnet och att det upptas i Guds församling/gemenskap så är väl dopet "rätt". Om du däremot tror på en Gud men har tagit avstånd från kyrkan är det svårare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå