Gå til innhold

Noen som vet?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Di har begynt å selge julekalendere med jul i skomakergaten.Å da regner jeg med at det er den som kommer på barne tv.Er det noen som vet noe om dette?Det hadde vert supert hvis det er den som kommer,husker den fra jeg var liten.Da blir det en koselig førjuls tid. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert,nå ble jeg happy.Siste gang?Det er jo teit av nrk hvis di mener det.Det er jo den beste jukekallenderen som er laget etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst noko om at båndet, som Skomaker-originalen er spelt inn på, er blitt så slitt at det ikkje kan spelast meir.... Har eg hørt, iallefall...

Godt det går an å kjøpe på dvd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har sett blåfjell og den med rødnissene og blånissene sammen, så ser du at skomakergata er fullstendig utdatert og slettes ikke det beste som noen gang er laget...

Ungene i dag synes skomakergata er kjedelig faktisk..Så det er kanskje morsomst for oss som så serien for 20 år siden...

Og skal jeg være ærlig så er det eneste som er kos med serien intromelodien og snøen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har sett blåfjell og den med rødnissene og blånissene sammen, så ser du at skomakergata er fullstendig utdatert og slettes ikke det beste som noen gang er laget...

Ungene i dag synes skomakergata er kjedelig faktisk..Så det er kanskje morsomst for oss som så serien for 20 år siden...

Og skal jeg være ærlig så er det eneste som er kos med serien intromelodien og snøen....

Veldig enig. Våre barn på 5 og 9 syntes den var gørr. Må vist ty til The Julekalender iår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skomakergata er fullstendig utdatert og slettes ikke det beste som noen gang er laget...

Og skal jeg være ærlig så er det eneste som er kos med serien intromelodien og snøen....

Nå ble jeg sint nå!!!!!!!

:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt samme tanken som Leya! Jeg er slettes ikke så sikker på at seksåringen her i huset kommer til å være overbegeistret. Moren min derimot, syntes det er sååå koselig at det blir gjensyn med skomaker Andersen i år.

Siden barne TV er for barna hadde jeg heller ønsket meg noe annet. Flotte minner fra min barndom er ikke nødvendigvis like severdige i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har sett blåfjell og den med rødnissene og blånissene sammen, så ser du at skomakergata er fullstendig utdatert og slettes ikke det beste som noen gang er laget...

Ungene i dag synes skomakergata er kjedelig faktisk..Så det er kanskje morsomst for oss som så serien for 20 år siden...

Og skal jeg være ærlig så er det eneste som er kos med serien intromelodien og snøen....

Du har nok noen poeng. Intro'n er best - den vekker gode minner! Om innholdet - vel, er inhabil! Digga Tøflus tidligere - har et mer avstandsforhold til ham nå :ler: .

Men jeg synes det er veldig trist at det som slår nå er serier som er overkommerse. Må vi kjøpe masse stæsj og effekter og alt mulig for at det skal bli interessant? *trist* :( Hvorfor kan ikke fokus på innhold være godt nok - ikke masse kalendere, luer, gensere, bøker, CD'er??

*lusker ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok noen poenger Gunilla, når det gjelder å være kommersielt vinklet (blåfjell og månetoppen).

Men samtidig så er samfunnet et annet i dag, enn for 24 år siden da skomakergata ble sendt først gang (mener det var 1979???)

Mye er annerledes og jeg synes det er viktig at barna får sett fra ulike vinkler at mennesker er forkjellige og at det er greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror i grunnen vi er ganske så enige, Leya! Itt'no er så stusslig som noe som ikke er gjenkjennelig for målgruppa/ungene. Hvis de ikke har noen særlig referanse til innholdet blir det jo bare ... nostalgi (for oss som muligens så dette i 1979 og på 80-tallet). Så det kan gjerne være oppdatert! Eller rettere sagt; det bør det være!

Men jeg grubler fælt på hvordan jeg skal unngå det kommerse hvis jeg selv får unger :-?

Men strengt tatt er dette en avsporing fra tråden *unnskylder meg til trådstarter'n*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det er greit det...helt lov å være uenig :wink:

Beklager utbruddet, men jeg blir bare lei meg når noen snakker stygt om min favorittjulekalender... :ler:

Er så innmari glad for at de bestemte seg for å sende den en siste gang.

Må jo innrømme at det var morsommere da jeg var liten, men like koselig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter var vel fem tror jeg sist Skomakeren gikk, og syns det var det kjedeligste i verden! Så kom Amalie og Blåfjell og det der, og da var livet brått verdt å leve igjen! :ler:

I år har jeg lagt opp taktikken litt annerledes. Jeg kjøpte nemlig Skomakergata cd i fjor, og den har jeg spilt for ungene (seks og ti) hver gang vi har laget julegaver og bakt julekaker og kost oss de to siste ukene. Så nå gleder de seg masse og går nå nynner "jeg har lært meg å danse tåfisdans" og er særs fornøyde!!

Og mor gleder seg mest av alle, og særlig til "tåfisdansen...." :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ingen ting gunilla. :wink:

Jeg er enig i at det kansje er artigere for oss som har sett den når vi var små. :ler: Men jeg og samboer synes det er toppers at den kommer :ler:

Barnet her i huset er nesten to så hun har ingen ting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...