Gå til innhold

jojobaoljejenter! Hva vasker dere huden med, før man smører inn med jojoba?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor får man kjøpt denne jojobaoljen?

Helsekost.

Jeg vasker huden med det jeg vasket med før. Rensen Mary Kay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Md er ikke naturlig. Jeg vil ha så organisk så overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

javel dra til helsekost da du finner sikkert noe der.

Nå ble det faktisk spurt etter råd her om andres tips om noe naturlig å bruke.

Noe uten masse kjemikalier tenker jeg.

Selv om jojobaoljen kanskje ble kjøpt på helsekost så kanskje hun ønsker å bestille på nettet, eller faktisk forhøre seg litt om erfaringer før hun velger å kjøpe.

Tåler du ikke det får du la være å svare, eller kanskje lese hovedinnlegget først.

TS: har ingen svar til deg der, men håper du får noen gode. Har kjøpt meg jojobaoljen selv(venter spent på pakke fra Iherb!) og kunne tenkt meg bedre alternativer til rens av ansikt selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det faktisk spurt etter råd her om andres tips om noe naturlig å bruke.

Noe uten masse kjemikalier tenker jeg.

Selv om jojobaoljen kanskje ble kjøpt på helsekost så kanskje hun ønsker å bestille på nettet, eller faktisk forhøre seg litt om erfaringer før hun velger å kjøpe.

Tåler du ikke det får du la være å svare, eller kanskje lese hovedinnlegget først.

TS: har ingen svar til deg der, men håper du får noen gode. Har kjøpt meg jojobaoljen selv(venter spent på pakke fra Iherb!) og kunne tenkt meg bedre alternativer til rens av ansikt selv.

Slapp av du.. Jeg ser at ts ikkE har fått så mye svar eller råd derfor jeg råder henne til å stikke inom helsekost der har de som regel naturlig sminke,rens,oljer osv BARE ET TIPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt tenkt.. Jeg kjøper aldri noe i Norge, det er altfor dyrt. Jeg hadde håpet at noen hadde erfaringer ja, men jeg har funnet en lovende rens på Iherb som jeg skal teste ut, den er utsolgt for øyeblikket, så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Den tiden hvor jeg smører gift på huden er forbi. Jojobaen gjør forøvrig underverker for meg, har fire flasker stående nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Jeg bare søkte på oljen på ebay jeg, kosta vel en 10 pund med frakt. Utgått nå, men bare å søke der så kommer det diverse oljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nadezhda

Jeg har nettopp begynt å bruke mandelolje med litt lakserolje. Litt tidlig å si ennå hvordan det funker. Kjennes bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Jeg bruker for tiden Babor Hy-öl. Tror ikke det er noe naturprodukt, men den er en skånsom oljebasert rens som er veldig god for min hud iallefall.

Har brukt dr. Hauschka før, de har også en god renseolje. Den er vel kanskje mer av den organiske typen? Selges iallefall på helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg renser huden med eplesidereddik eller natron :)

Eplesidereddik eller natron?! Kan du si litt mer om dette, hvordan gjør du, hvordan kom du på å bruke dette, hvordan virker det, osv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplesidereddik eller natron?! Kan du si litt mer om dette, hvordan gjør du, hvordan kom du på å bruke dette, hvordan virker det, osv? :)

Jeg bruker eddik til utrolig mange ting, for eksempel å lage min egen tøymykner, til å vaske med, til å fjerne lukt, til å motvirke flass +++, så jeg har alltid litt stående.

Jeg hadde gått tom for castile soap, som jeg bruker som kroppssåpe, og lurte på om jeg kunne bruke eddik til dette også - googlet "vinegar facial wash" og fikk masse treff.

Huden blir fin og myk og jeg har aldri kviser lenger. Det skal visst fungere godt mot akne, og eddik er jo antibakterielt og dreper sopp. Eddik bruker jeg hver morgen og kveld, før jeg påfører ansiktsolje. Bruker 5% eplesidereddik, og blander den ikke mer ut. Sterkere eddik, som 35%, må nok blandes med minst halvparten vann. Natron og vann lager jeg en pasta av og påfører i sirkelbevegelser én gang i uken, etter at jeg har tatt et dampbad av ansiktet med eteriske oljer.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare en vill teori her, men jeg tror dere har "problemhud" fordi dere bruker alle disse produktene i ansiktet. Rense ditten og rense datten. Renser dere hals/bryst/nakke også? Hvorfor ikke? Jeg tror kosmetikkindustrien bare gnir seg i hendene og smiler hele veien til banken.

Jeg har ikke hatt annet enn vann i mitt ansikt siden jeg var 14, og jeg har aldri hatt noe problem med huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en vill teori her, men jeg tror dere har "problemhud" fordi dere bruker alle disse produktene i ansiktet. Rense ditten og rense datten. Renser dere hals/bryst/nakke også? Hvorfor ikke? Jeg tror kosmetikkindustrien bare gnir seg i hendene og smiler hele veien til banken.

Jeg har ikke hatt annet enn vann i mitt ansikt siden jeg var 14, og jeg har aldri hatt noe problem med huden.

Nå er jo dette en tråd hvor mange har kuttet kraftig ned på produkter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...