Gå til innhold

Er dette intoleranse/allergi mot frukt?


Gjest Mahareth

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth

Jeg har i det siste spist mer frukt enn jeg pleier. Har spist epler, bananer, nektariner, fersken og meloner.

Jeg legger merke til at jeg blir sår i halsen. Det kjennes ut som jeg har en klump i halsen som ikke går vekk. Nesten som om jeg må gråte, men det må jeg ikke. Kan også minne om hovne mandler.

I dag har jeg kun spist ett eple, og er tett og ekkel i halsen nå.

Jeg vet at jeg tåler dårlig appelsiner, klementiner, grapefrukt, ananas og pitahaya. Jeg blir sår og tett i halsen, og svir på tunge og rundt munnen av dem. Jeg reagerer også litt på kiwi og mango.

Bør jeg snakke med legen om en allergitest? Eller skal jeg rett og slett holde meg til de få fruktene jeg ikke har opplevd noe med enda (pære og vannmelon).

Jeg er glad i frukt, og har ikke lyst til å slutte å spise frukt. Men jeg ønsker heller ikke å ha det sånn som jeg har det nå hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det høres ut som du reagerer på noe her:(

Jeg har det slik med Kiwi- har ikke testet meg, men valgt å ikke spise det(men dette er bare kiwi).

Jeg tror jeg hadde sjekket det, for slik reaksjon i hals og svelg skal man ta alvorlig. Me hvis du ikke er allergisk er det jo synd og ikke spise frukt også da;)

Sjekk det opp du, så kan du evnt senke skuldrene etterpå!!! Lykke til med frukten!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...