Gå til innhold

Sopp av å bruke bind?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Pga at jeg akkurat har begynt på nye p-piller bruker jeg nå bind 24/7 (blødninger hver dag *sukk*). Uansett, det jeg lurte på, er det vanlig å få sopp om man bruker bind hver dag i kanskje to-tre måneder? Eller er det slik at det må være fuktig for at man skal få sopp? Dårlig forklart, men satser på at dere skjønner hva jeg mener. Hva med bindet er det egentlig som forårsaker soppen?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det er mulig - det blir jo klamt nedi der. Og fine vekstvilkår for soppen. Om du må ha noe i trusa hver dag, så foreslår jeg tøybind eller tøytruseinnlegg. Det blir jo bare litt ekstra truse (sperrelaget i tøybind er ikke like klamt som plastbind).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske vanlig. Skift ofte og vask deg daglig (uten sterk såpe) eller bytt til menskopp. Har ikke vært plaget med sopp etter at jeg begynte med den, før fikk jeg sopp nesten ved hver eneste menstruasjon.

P-piller påvirker temperatur og surhet i skjeden, så de i seg selv kan også forårsake sopp.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig lufting blir det med bind! Så klamt og varmt blir det også, og det liker sopp seg i :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var som svarte, det da.... har aldri hatt sopp før, og hadde ikke lyst til å begynne nå...

Til deg som foreslo menskopp: godt forslag, og jeg har faktisk en liggende, men orker ikke å bruke den hver dag. Aner ikke hvorfor, men det er akkurat som om den presser på urinrøret eller noe, for jeg må på lillerommet hele tiden når jeg bruker den.

Tøybind? Hvor får man tak i det? *må google* Er det noen som er bedre enn andre, eller er det slik at "et tøybind er et tøybind"?

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...