Gå til innhold

Menskopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har lenge brukt menskopp nå, og kan ikke tenke meg å dra tilbake til bind og tamponger. Jeg brukte tidligere Ladycup, men opplevde at denne lakk uten at jeg fant årsaken. Jeg har derfor gått over Mooncup hvor jeg ikke opplever lekkasje, men som jeg til gjengjeld kjenner gjennom hele perioden, sikkert fordi gummien er så hard.

Lurer derfor på hvilke andre produsenter som passer for meg? Gjerne litt videre enn Ladycup, men mykere enn Mooncup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest charella

Har akkurat fått divacup, jeg kjenner den ikke i det hele tatt og er veldig fornøyd med den. Men vet ikke hvordan den er iforhold til mooncup og ladycup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lunette sin. Den er myk i plasten og lekker ikke på meg. Får den på bleieboden:) verd å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt mooncup, så har egentlig ikke tenkt noe over problemstillingen din.

Men når du nevner det, så er det litt, beklager, vanskeligere å gå på nummer to når den er inne. Akkurat som om den trykker litt på hele systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt mooncup, så har egentlig ikke tenkt noe over problemstillingen din.

Men når du nevner det, så er det litt, beklager, vanskeligere å gå på nummer to når den er inne. Akkurat som om den trykker litt på hele systemet.

Nettopp. Opplever også at jeg sliter med å få tømt blæra når den sitter i. Jeg får kikke litt på de andre. Vanskelige greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lunette: 46 cm.

Mooncup: 43 cm.

Divacup: 43 cm.

Ladycup: 40 cm.

Jeg tror kanskje de 3 cm som skiller Ladycup fra Mooncup kan være grunnet til at det lakk. Kanskje verdt å prøve Divacup, da? Men materialet har vel kanskje også noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...