Gå til innhold

Mens man venter på å få komme til hos psykolog..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hele livet slitt med angst og depresjoner, og nå for tiden begynner ting og gå dårligere. Venter på å få komme til hos psykolog, men fastlegen sier jeg må regne med å vente til i høst. Det høres kanskje ikke så lenge ut, men jeg ser det som helt håpløst. Nå har jeg gitt opp skolen, og ser at jeg sitter her uten utdannelse, ingen fremtidsutsikter, et lite nettverk, og startende alkoholisme. Så hva i all verden skal jeg gjøre frem til da? Har slitt med dette i varierende grad siden jeg var 10 år, så kan ikke se at det skal bli bedre noen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke prate med fastlegen din i tiden før du får psykolog? Eller kanskje kommunen din har noe tilbud. Du skriver ikke hvor gammel du er, men det finnes helsestasjoner for ungdommer, kanskje det kan være noe? Ellers finnes det ulike hjelpetelefoner, slik som Mental Helse.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt svart av ab over meg her :)

Oppfølgningssamtaler hos legen mens man venter er ganske vanlig. Mange kommuner har også et samtale opplegg for psykisk syke :) ellers er det jo som ab sier helsestasjon for ungdom eller hjelpetelefoner.

Har du en nær venn du kan prate med? Det er viktig at denne ikke blir noen behandler for deg i så fall, bare at du kan få litt støtte fra h*n da ting er tungt...

Syns du bør prøve å finne noen du kan prate ut med i mellomtida mens du venter!

Skjønner godt at det føles som en evighet!! Har vært der selv...

Ønsker det lykke til, og håper du finner en løsning for sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha jevnlig prat med fastlegen din.

Jeg har selv opplevd opp mot 2 års ventetid. I mellom så overlever man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den ventetia er ikke grei. Som andre sier så kan du få oppfølging av fastlegen din. Blir det verre må du iallefall ta kontakt med legen og si ifra. Han kan purre og be om kortere ventetid fordi din situasjon sykdomsmessig har forverret seg siden henvisningstidspunkt. Det gjorde min lege, jeg skulle egentlig ventet 3-4 mnd men ble plutselig verre. Etter purring fra lege fikk jeg time etter to ukers venting.

Håper du og har noen privat å snakke med. Pass bare på at det ikke er mennesker som gjør deg verre, fort å gå i den fella. Personlig ville jeg valgt å åpne meg for noen som kunne aktivisere meg slik at det blir ett "fristed" fra depresjonen men som samtidig kunne lytte og snakke om det inimellom. Venner som snakker om negative ting hele tiden er ikke til hjelp. En god balanse er viktig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan høre med legen om han kan prøve få fortgang i sakene.. Jeg var veldig langt nede i januar/februar og var da ikke under behandling hos psykolog, men fikk hastetime hos lege og han ringte VOP, hvor jeg fikk time dagen etter..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...