Gå til innhold

Blåmerker på leggene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg lagt merke til at jeg får blåmerker på leggene uten at jeg har slått meg først. Blåmerket kommer på samme plassen hver gang (bak på leggen). Noen ganger får jeg det på begge bena, andre ganger bare på det ene. Blåmerkene er store. Kanskje 7 cm lange og 3 cm brede. Jeg hadde vel tenkt over den om jeg hadde slått meg? Noen som vet hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får blåmerker fortere enn andre. Har du begynt å røyke marihuana? Det gjør at man får fortere blåmerker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett blåmerker OG er vimsete og glemsk. Så da finner jeg titt og ofte blåmerker som jeg lurer på hvor kom fra, men når jeg tenker etter, så kommer jeg på at jeg dunket jo foten på bordet, eller gjorde sånn eller sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Åh, jeg våknet opp en gang med masse blåmerker på det ene benet. Jeg hadde ikke slått meg eller noe, ikke var de vonde heller. Jeg ble redd for å si det sånn, var ikke hjemme men på en hytte med noen venner. Første tanken er jo liksom " kreft :O" Men lever jo enda og de forsvant etter 1-2 uker. Har ikke kommet tilbake, så regner ikke med at det er farlig. Er vel bare sånt som skjer av en grunn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg lagt merke til at jeg får blåmerker på leggene uten at jeg har slått meg først. Blåmerket kommer på samme plassen hver gang (bak på leggen). Noen ganger får jeg det på begge bena, andre ganger bare på det ene. Blåmerkene er store. Kanskje 7 cm lange og 3 cm brede. Jeg hadde vel tenkt over den om jeg hadde slått meg? Noen som vet hva det kan komme av?

Er du sikker på at det er blåmerker? Knuterosen ser og kjennes ut som blåmerker og dukker ofte opp på begge bena samtidig. Forskjellen er at knuterosen-flekker går an å "klemme fargen ut av" (trykk på flekkene og se om fargen forsvinner midlertidig), mens blåflekker har konstant farge selv om man klemmer på dem. Knuterosen varer imidlertid 4-8 uker, så hvis flekkene dine forsvinner med jevne mellomrom, er det kanskje ikke knuterosen.

Uansett om det er blåflekker eller noe annet, hvis du er litt nervøs kan du spørre legen. Bedre det enn å gå og bekymre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...