Gå til innhold

Er det slutt på at offentlige fysioterapauter masserer ?


Gjest Muskelvondt

Anbefalte innlegg

Gjest Muskelvondt

Er under opptrening etter en skade.

Kroppen er blidt skjev, en haug med belastnings plager og skader som følge av skaden jeg fikk.

Trenge gjør jeg, vær dag.

Har kjøpt inn alt utstyr selv for å kunne trene hjemme også, for å få en mer gjevn trening.

Øvelsene har jeg blidt opplært til av en fysioterapaut.

Mens jeg er hos fysioterapauten trener jeg de samme øvelsene på det samme utstyret.

Fysioterapauten er knapt nok til stede mens jeg er der. Er bare innom å "kontrolerer at jeg er der" har jeg mest følelsen av.

Det jeg føler jeg trenger er å få massarsje for å myke opp musklene etter trening.

Slik god gammeldags massarsje.

Siden smertene jeg får over alt i kroppen både fra skade, skjevbelastninge og følgeskadene hindrer at jeg får trent godt nok, føler jeg.

Treningen gjør jeg jo selv helt på egenhånd både hjemme og under behandlingen !

Men det ser ikke ut til at det er en eneste offentlig fysioterapaut her i kommunen som tilbyr massarsje eller smertelindring av noe slag.

Det går kun på egenterening enten i felleskap i grupper eller alene.

Mens privat kan en få massarsje av fysioterapauter. Der sammarbeider de også med kiropraktor, akkupungtur, manuellterapaut og slike ting. Slik at en får en mer helhetlig og trygg behandling.

En har jo også en hel mengde alternative behandlingsformer som også gir massarsje, myker opp muskelatur, stabiliserer og gjør slik at smerter reduseres.

Men disse koster jo sjorta....

Er det meningen at en skal bli ruinert på veien til å få et noenlunde fullværdig liv igjen. Uten altfor mange smerter nå om dagen, etter en skade ?

Hvordan er det ellers ute i det vidstrakte Norges land ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...