Gå til innhold

Lite dikt / visdomsord til nyfødt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jippi - jeg har blitt tante! Til en stor og velskapt liten prins...

Har kjøpt en fin gave til ham og et nydelig kort som jeg skal sende i posten i dag. Sukk - de bor så langt unna, så jeg får ikke sett ham før til jul...

Noen som har et søtt lite dikt / kjærlighetserklæring / visdomsord på lager som jeg kan skrive på kortet?

Stolt tante :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke teksten til "Ingen er så trygg i fare" - vil gjerne ha den. Kjempefint hvis du vil sende meg teksten på pm!!

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det André Bjerke-diktet var nydelig.. Måtte felle en tåre her jeg sitter.. Er mamma selv til en herlig to-åring...

Men min søster er helt anti-religiøs og har meldt seg ut av statskirken. Og sønnen hennes skal ikke døpes. Da passer det vel litt dårlig å sende et dikt med "Gud er til"....

Andre forslag? Kanskje det går an å jukse litt og skrive det om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert ant å skrive "beviser at en skaper er til" hvis ho tror på at det står en høyere makt bak.

Men ellers så er også "Ein barnesko" et nydelig dikt uten religiøse undertoner. Det står litt lenger nede på siden på den samme linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig går det an å jukse å skrive om, men hvis du vil ha et dikt uten Gud hadde jeg valgt diktet av Bjerke. Det er helt utrolig nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...