Gå til innhold

Kle deg etter kroppen din


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg lurer på en ting: Hvorfor kvinner som har passert 40 som har fått noen kilo for mye, fullstendig gir f...

Er ikke mye som frister med grilldress og stor T-shirt fra Cubus. Eller en stripete genser til 99 kr. Det ser for ille ut.

Skal det kles opp, så kommer de meg i dongrybukse str.elefant. Trangt som pøseskinn.

Herregud, går da an å kjøpe klær etter kropp.

Dere blir bare verre med de greiene der.

dere kan "få bort" 10 kilo med å kle dere i riktig fasong.

Sikkert hardt å høre, men kansje en vekker?

De som jobber i butikken er der for å lede deg hva du kan ha på deg og ikke kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hva i all verden har pris med dette å gjøre?

Men er enig i at mange ikke kler seg etter kropp og fasong.

Tror nok andre ser bedre at klærne ikke passer dem, man kler seg jo som regel i klær man syns er fine. (joda det finnes unntak, ikke alle bryr seg så mye)

Men å få råd fra folk i klesbutikker som kan dette er en god ide`, mye klær som gjør at en får en slankere figur.

Åletrange topper og skinnbukser(f.eks), det passer liksom ikke på en godt overvektig dame/jente.

(nei er ikke for syltynne folk. Skulle gjerne hatt mer pupper og rompe jeg)

-Annett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det med prisen jeg nevnte er for at, jeg har jobbet i kjeden. Du har typen du vet til 99, store som telt. Skal jo dekke rompa. De ser ikke særlig fin ut etter en vask.

Det er noe store folk tror, de blir så fin og slank i telt.

Har et eksempel på 2 damer. Begge ikke så veldig stor, ca 83 kg begge to. (kjenner de)

Den ene er nøye på å se pen ut. Tar noe farge i håret og klipper ca hver 6 uke. Sminker seg fint.

Kjøper klær som passer hennes kropp. Legger heller på noe i pris, så hun får det som er fint for henne,

Den andre har helbleket hårmed utvekst. Håret er langt og slitt.Selvklipt lugg, rett av.

dongrybukse str.elefant. Stor tversoverstripet genser. ser ut som hun kommer fra fjøset.

Hun er enorm, ser større ut enn hva hun egentlig er. Den andre ser ut som sin venninde på 65 kilo. Er jo så elegant.

kritiserer ikke tykke folk, men da skal man være ekstra påpasselig med å stelle seg selv syns jeg.

Hu største gidder ikke bh heller. Du syns du ser dynet?

Og hva skal det ha sef at slike folk skal kun gå på cubus,cappalh,lindex. Jeg tør påstå at det er abselutt ikke butikken for disse jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke så stor (60 kg) men går helt håpløst kledd. Vel, jeg har noen klær som er finere enn andre, men jeg savner seriøst hjelp i fra noen til å se hva som passer meg. Jeg synes ikke det er god hjelp å få i noen av butikkene (B-Young, Vero Moda, Popin osv), og jeg ender ofte opp med klær jeg ikke bruker. Og ikke minst: overser klær som ville vært perfekt til meg.

Jeg synes også at det er kjempefint når man går med klær som er fine, og ser velstelt ut. Men jeg føler meg ikke slik selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en brannfakkel, men jeg tror det har noe med hvor folk kommer fra... Jeg kommer fra en småby på Østlandet med stort omkringliggende "bondeland". De som bor i by steller seg som regel, mens de som kommer fra bygda ser ut akkurat slik som du beskriver. Dette hadde ikke noe med manglende butikker på hjemstedet, de drar allikevel inn til byen for å handle! Her i Oslo er det mer sjeldent å se ustelte folk.

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehheehehehe, nå måtte jeg bare skrive. Dette opptar meg også !

Men Jeg er odelsjente! Og bor uti skogen. Jeg tør påstå at jeg kler meg stili og sexy!

Men jeg har sett de som dere beskriver med store rumper som vises under en altforstor genser....Og slikt hår som vokser ut fra bleket hår.

Og heldst skal de ha tights som er pinetrange over mokkasiner av alle ting.

Men bondefolk kler seg etter forholdene...

icon_smile.gificon_smile.gif

Om de skal på butikken så har det ingenting å si om en stor varmekjeldress er på montert.(På vinteren)

Noe som er greit for meg.

Men om man skal i selskap og på kafe eller sjenerelt gå i byen, så bør mange ta en kroppsoppløftning når det gjelder klær og hår og diverse annet som blir en brannafkkel her icon_smile.gif:):)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg vet nå ikke om det er så stor forskjell på bygd og by...det finnes da de på bygda som er MYE mere "snipete" enn mange i byen. Og ikke skjønner jeg hvem de pynter/jåler seg for?

En annen ting er jo at de vikelig BLIR lagt merke til her da; og det er vel det de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sikkert er i hvert fall en ting: for store t-skjorter får ALLE til å se feitere ut. Figursydde klær som ikke er trange kler alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lilletroll

Er nå ikke bare de over 40 som er helt tragiske da.....synes det er MINST like tragisk med de kraftige fjortisene som på død og liv skal følge "magen bar" trenden.....ser jo ikke akkurat noe slankere ut av det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og hvem utnevnte deg til dommer, jury og bøddel?? Hvorfor skal andre få bestemme hva noen skal ha på seg?

Selvtillitt er 50% av antrekket, og dersom du liker et antrekk øker denne. Og hvor ble det av at det er det indre som teller? Folk som kjenner deg kan få en helt annen opplevelse av et antrekk enn det ukjente får.

Det er ikke alltid lett å se hva en selv passer til (ofte ser en det ikke før man ser det på en annen som har samme fasong som deg selv), og hjelp i butikken er det nå så som så med. De forteller deg gjerne hvor flott du ser ut i et plagg selv om det absolutt ikke er det rette for deg for å få til et kjapt salg.

Ja, det finnes folk som ikke kler seg etter fasong. Det finnes folk som ikke bryr seg så mye om utseende. Kan ikke de få lov til det?? Smaken er også forskjellig. Må alle gamle damer gå i "kjerring-kjoler"? Må alle ungdommer følge moten? Jeg ville aldri gått ut døra med punker-look, men jeg ser ikke ned på de som ønsker det.

Bruk heller energien din til noe positivt enn å dømme andre utfra hva de har på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...