Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 hei. Ønsker dere jenter og gifte dere eller er det like greit og bare være samboer ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lola85 Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg er veldig klar på at jeg ikke ønsker å gifte meg. Er helt fornøyd med samboerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #3 Del Skrevet 15. juni 2011 De fleste jenter har vel hatt drømmen om og gifte seg ifra de var barn. Men idag virker det som at det er færre og færre som gifter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eplejenta Skrevet 15. juni 2011 #4 Del Skrevet 15. juni 2011 Er vel mest pga utdanning og karriere at færre vil gifte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #5 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg vil ikke tro at det er den eneste grunnen til at folk ikke gifter seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juni 2011 #6 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg vil helst være gift og skal også gifte meg i august. Mvh Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #7 Del Skrevet 15. juni 2011 hva gjør at dere velger samboereskap/ekteskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. juni 2011 #8 Del Skrevet 15. juni 2011 Er vel mest pga utdanning og karriere at færre vil gifte seg. Ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med saken å gjøre, man finner vel alltids tid til å gifte seg om det er det man vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juni 2011 #9 Del Skrevet 15. juni 2011 hva gjør at dere velger samboereskap/ekteskap? Delvis for å feire vår kjærlighet, og delvis fordi det er praktisk. Skulle jeg dø så vil han automatisk arve meg, i tillegg så har det andre økonomiske konsekvenser, som at han slipper å ha egen reiseforsikring da han vil gå under min. Ser ikke helt hvorfor det skulle ha noe med saken å gjøre, man finner vel alltids tid til å gifte seg om det er det man vil. Det har vel kanskje noe med økonomi å gjøre. Er man student og skal gifte seg i tillegg så kan det jo bli litt vanskelig. Vi har ventet nesten tre år, men det har gått med inherdig innsats med jobb ved siden av studiene, men vet at langt i fra alle har den muligheten. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 15. juni 2011 #10 Del Skrevet 15. juni 2011 Det har vel kanskje noe med økonomi å gjøre. Er man student og skal gifte seg i tillegg så kan det jo bli litt vanskelig. Vi har ventet nesten tre år, men det har gått med inherdig innsats med jobb ved siden av studiene, men vet at langt i fra alle har den muligheten. Mvh Yvonne Økonomi som student ja, men nå tenkte jeg mer på etterpå da, når utdannelsen er ferdig og man begynner å jakte på en karriere. Selv om man tar en lang utdannelse og får en krevende jobb så tror jeg fortsatt at man finner tid til å gifte seg hvis dette er noe man har lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juni 2011 #11 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Økonomi som student ja, men nå tenkte jeg mer på etterpå da, når utdannelsen er ferdig og man begynner å jakte på en karriere. Selv om man tar en lang utdannelse og får en krevende jobb så tror jeg fortsatt at man finner tid til å gifte seg hvis dette er noe man har lyst til. Det har du nok rett i. Men selv om man er ferdig med studiene så vet jeg at mange av mine venninner, der de fleste nå begynner å bli ferdige, prioriterer hus, bil og barn foran bryllup. Bryllup er noe de prioriterer eventuelt senere når barna har blitt eldre, fått bedre økonomi osv. Tror flere og flere i dag prioriterer å etablere seg foran det å gifte seg. Mvh Yvonne Endret 15. juni 2011 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym12345 Skrevet 15. juni 2011 #12 Del Skrevet 15. juni 2011 Stemmer nok det. Folk priotiterer etablering og barn først. Jeg er nok litt der jeg også. Bor sammen med min samboer hvor vi kjøpte oss leilighet og planlegger nå barn og brylupp kommer når økonomien tilsier det og barna kan være brudepiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HunterLady Skrevet 15. juni 2011 #13 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg ser ikke på ekteskap som mer stabilt enn samboerskap, så nei, jeg har ikke et stort behov for å gifte meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Del Skrevet 15. juni 2011 Er det ikke flere økonomiske fordeler med å være gift? Har hørt at en for eksempel får skattelette, stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelyne Skrevet 15. juni 2011 #15 Del Skrevet 15. juni 2011 Jag vill gifta mig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DBM Skrevet 15. juni 2011 #16 Del Skrevet 15. juni 2011 Skulle jeg dø så vil han automatisk arve meg, i tillegg så har det andre økonomiske konsekvenser, som at han slipper å ha egen reiseforsikring da han vil gå under min. Dette løser seg med et testamente, og kronene du sparer på reiseforsikring har du for lengst tapt med et bryllup Men jeg kan jo skjønne at du vil gifte deg ut ifra romantiske motiver. Jeg har ikke noe sterkt ønske om å gifte meg, men er jo åpen for at jeg vil gifte meg en gang i fremtiden. Det får bare tiden vise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 15. juni 2011 #17 Del Skrevet 15. juni 2011 For meg er ekteskap det beste. Hadde jeg funnet meg en mann som ikke ville gifte seg på sikt, så hadde jeg ikke giddet å kaste bort mer tid på det forholdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DBM Skrevet 15. juni 2011 #18 Del Skrevet 15. juni 2011 Hva mener du med at det er bortkastet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juni 2011 #19 Del Skrevet 15. juni 2011 Dette løser seg med et testamente, og kronene du sparer på reiseforsikring har du for lengst tapt med et bryllup Men jeg kan jo skjønne at du vil gifte deg ut ifra romantiske motiver. Jeg har ikke noe sterkt ønske om å gifte meg, men er jo åpen for at jeg vil gifte meg en gang i fremtiden. Det får bare tiden vise. Men nå skrev ikke jeg heller at det kun var pga økonomiske motiver i seg selv. Faktisk er det det romantiske motivet som er grunnlaget, uten det hadde vi aldri giddet å gifte oss. Allikevel, det økonomiske eller juridiske er ikke irrelevant. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DBM Skrevet 15. juni 2011 #20 Del Skrevet 15. juni 2011 Men nå skrev ikke jeg heller at det kun var pga økonomiske motiver i seg selv. Faktisk er det det romantiske motivet som er grunnlaget, uten det hadde vi aldri giddet å gifte oss. Allikevel, det økonomiske eller juridiske er ikke irrelevant. Mvh Yvonne Med fare for å virke kverulerende så sa jeg at jeg skjønte at du vil gifte deg ut ifra romantiske motiver. Økonomisk antar jeg at det vil være en ulempe å gifte seg, uten at jeg vet om det vil gjelde alle mtp skatteregler. Det juridiske kunne som sagt bli løst med et gjensidig testamente, og det er vel ikke noe man blir ruinert av akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå