Gjest Jan Skrevet 15. juni 2011 #1 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg har blitt sammen med ei jente og vi har vært sammen 2 måneders tid. Vi har mange felles interesser dans,ski, friluftsliv,reising etc. Vi går begge på samme type studie, men hun har mye bedre karakterer enn meg. Hun har nesten A i snitt, mens jeg har knapt nok en C i snitt. Jeg liker henne kjempegodt og liker veldig godt å være med henne på fritiden, hjemme, på tur og sammen med venner. Jeg er også litt eldre enn henne. Det plager meg litt at hun er så fordømt mye flinkere enn meg, og jeg blir i dårlig humør av å prate om resultater på skolen med henne. Tror jeg føler meg litt mindreverdig, har alltid vært flink på skolen men vi går begge på et elitestudie der kun de beste kommer inn. Har alltid vært blant de flinkeste før jeg begynte på universitet, så jeg har litt problemer med at hun er så mye bedre enn meg. Har ikke så lenge igjen av studiene da, så tror det forsvinner etterhvert men akkurat nå liker jeg det ikke. Jeg synes det er fint hun gjør det bra, men ikke SÅ MYE bedre enn meg. Noen som også har det slik, og er det greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #2 Del Skrevet 15. juni 2011 Hva studerer dere? =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #3 Del Skrevet 15. juni 2011 Vær mann, vær stolt av henne og jobb hardere/annerledes for bedre karakterer. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. juni 2011 #4 Del Skrevet 15. juni 2011 Hva studerer dere? =) Siv.øk NHH. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D.O.A. Skrevet 15. juni 2011 #5 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg ville tro at jenta jobber hardere og mer seriøst med skolen enn det du gjør, ergo har hun mer kunnskap og resultatene hennes på skolen er bedre. Du burde unne henne dette, og være stolt at at hun er en gluping! Hvis du ikke klarer det så er du i mine øyne en ordentlig kjiping, men det eneste du eventuelt kan gjøre for å utjevne forskjellene er å jobbe hardere selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #6 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg forstår hva du mener. Men som de andre sier så bør du være stolt over henne. Hun vil nok like å høre det fra deg også ;-) Har også ett vennepar der hun er veldig flink i masse i forhold til henne, men det gjør at han konkurrer mye mer og sitter i dag i en veldig god jobb. Jeg var og jogget her om dagen , og vi jogget sammen med ett ektepar, der merket jeg mannen ikke likte helt at hun jogget litt foran. Han måtte hele tiden ta henne igjen og vise at han var litt bedre. Jeg måtte flire litt for meg selv. Min mann er så mye større en meg at jeg kan ikke måles på samme fysikken som han. Vi er begge på samme nivå intelktuelt. Vi to en IQ test for noen år siden, han skåret veldig høyt der jeg skåret lavt og jeg skåret høyt der han skåret veldig lavt.... Vi samerbeider veldig godt. Han er veldig stolt av meg når jeg klarer å gjennomføre noe Så vær stolt av henne :-))) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 15. juni 2011 #7 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg har bedre karakterer enn min kjære. Dette gjelder ungdomsskole/vgs da, men han sier han er stolt av at jeg er så flink. Du kan enten sutre over at hun er flinkere enn deg, ta deg selv i nakken eller bare være stolt av at du har så flink ei jente. Dere utfyller sikkert hverandre godt, hun er skoleflink og du er da virkelig det du også, med C i snitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. juni 2011 #8 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg ville tro at jenta jobber hardere og mer seriøst med skolen enn det du gjør, ergo har hun mer kunnskap og resultatene hennes på skolen er bedre. Du burde unne henne dette, og være stolt at at hun er en gluping! Hvis du ikke klarer det så er du i mine øyne en ordentlig kjiping, men det eneste du eventuelt kan gjøre for å utjevne forskjellene er å jobbe hardere selv. Vi jobber ca. like mye. Hun er blant de med aller best karakterer i kullet. Jeg synes jeg jobber veldig mye med skolen selv og gjør det greit i forhold til mange av mine medstudenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2011 #9 Del Skrevet 15. juni 2011 Hvis det er noen trøst, så gikk jeg og min mann samtidig på videregående, og vi studerte samme fag i 1,5 år. (Deretter gikk vi litt ulike veier studiemessig) Jeg hadde bedre karakterer enn ham både på videregående og på studiet. Jeg har også lengre utdanning enn ham. I dag har han en lederstilling, og tjener flere 100' bedre enn meg. Som siv.øk er det mye "stå-på" vilje, teft, initiativ og lederegenskaper som teller. Gode karakterer hjelper deg til å få en god første jobb, men ikke særlig mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bohemia Skrevet 15. juni 2011 #10 Del Skrevet 15. juni 2011 Synes det høres helt absurd ut å gå rundt med mindreverdighetskomplekser fordi den man er sammen med får bedre karakterer enn en selv. Er bare gutter/mannfolk som kan ha et så svakt ego at de klarer gjøre noe slikt til et problem. Face it, hun er antakeligvis smartere enn deg. Slik er det i det fleste forholdt, at hun er smartere enn han. Det han gjør da er å satse maksimalt på å tjene mer enn henne, slik at han i det minste er "bedre" enn henne i noe. Men hun vil alltid være den smarteste, hvilket er viktigst. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. juni 2011 #11 Del Skrevet 15. juni 2011 Synes det høres helt absurd ut å gå rundt med mindreverdighetskomplekser fordi den man er sammen med får bedre karakterer enn en selv. Er bare gutter/mannfolk som kan ha et så svakt ego at de klarer gjøre noe slikt til et problem. Face it, hun er antakeligvis smartere enn deg. Slik er det i det fleste forholdt, at hun er smartere enn han. Det han gjør da er å satse maksimalt på å tjene mer enn henne, slik at han i det minste er "bedre" enn henne i noe. Men hun vil alltid være den smarteste, hvilket er viktigst. Siden hun er smartere enn meg på det jeg er/skal være god i plager det meg litt. Hadde hun studert psykologi f.eks så hadde ville jeg syntes det var kjempebra om hun fikk toppkarakterer. Økonomi er noe mannen i forholdet skal ha kontroll på tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #12 Del Skrevet 15. juni 2011 trodde det bare var tull at menn ikke tåler at kvinnen er bedre/tjener mer. selv kunne det ikke brydd meg mindre. om dama tjener mer enn meg og har høyere utdanning så er det bare bra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #13 Del Skrevet 15. juni 2011 Slik er det i det fleste forholdt, at hun er smartere enn han. Ok, så det du sier her er at kvinner er smartere enn menn. (med mindre de smarte mennene har en tendens til å ikke være i et forhold, som jo heller ikke stemmer). Vel, dette er bullshit. Vær litt objektiv og ikke la deg styre av følelesene og hatet ditt. Det har blitt gjort en del forskning på det området, og man har ikke kommet frem til forskjeller på IQ mellom kjønnene. IQ viser seg å være Gaussfordelt med helt lik middelverdi og standardavvik på kvinner og menn. Jeg kan dog nevne noe som har facinert meg litt. Abelkonkurrasen er en årlig matematikk konkurranse som arangeres i landets videregående skoler. Dette er en test som viser hvor god du EGENTLIG er med tall. Her kreves egen tenking og forståelse, så her hjelper det ikke å ha vært skoleflink, som jeg må innrømme jentene er bedre på enn gutter, og ha pugget stoffet. Dette er med andre ord en helt annen test enn en vanlig prøve eller eksamen. En eksamen kan alle få bra på bare de jobber nok,men her kreves det faktisk skills for å lykkes. Jeg så for litt siden gjennom listene på de tre foregående finalene. Og det jeg la merke til var at 57 av finalistene var gutter mens bare 3 av dem var jenter! Dette kan du sjekke selv... For meg ser det faktisk ut som om gutter har en mer grunnleggende tallforståelse enn jenter på generell basis, med mindre det er et betydelig færre antall av jenter som deltar. Men det har jeg ikke fått inntrykk av for jeg har selv deltatt i konkurransen 3 år, og det virket ikke som om det var mangel på jenter som deltok. Når du sier at det som oftest er hun som er smartere enn han i et forhold sier du implisitt at kvinner er smartere enn menn. Hvor du har det fra må Gudene vite, jeg har fått inntrykk av at det er motsatt. Men som sagt viser tallene at det ikke er noen forskjeller når det kommer til IQ Og før folk kommenterer om at det ikke er IQ som måler hvor smart man er; EQ har ihvertfall ingenting med hvilke karakterer man får å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #14 Del Skrevet 15. juni 2011 http://no.wikipedia.org/wiki/Abelkonkurransen Info om konkurrasen pluss liste med vinnere. Er kun gutter som har vunnet. I denne konkurransen konkurrerer de beste mot de beste og jeg syns det var litt spesiellt at guttene dominerer så kraftig. Jeg sier ikke dermed at gutter er smartere enn jenter, men det ser faktisk ut som om de har større potesiale når det gjelder fortåelse av tall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #15 Del Skrevet 15. juni 2011 Du bør anse deg heldig for at hun vil være sammen med en som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bohemia Skrevet 15. juni 2011 #16 Del Skrevet 15. juni 2011 Ok, så det du sier her er at kvinner er smartere enn menn. (med mindre de smarte mennene har en tendens til å ikke være i et forhold, som jo heller ikke stemmer). Vel, dette er bullshit. Vær litt objektiv og ikke la deg styre av følelesene og hatet ditt. Det har blitt gjort en del forskning på det området, og man har ikke kommet frem til forskjeller på IQ mellom kjønnene. IQ viser seg å være Gaussfordelt med helt lik middelverdi og standardavvik på kvinner og menn. Jeg kan dog nevne noe som har facinert meg litt. Abelkonkurrasen er en årlig matematikk konkurranse som arangeres i landets videregående skoler. Dette er en test som viser hvor god du EGENTLIG er med tall. Her kreves egen tenking og forståelse, så her hjelper det ikke å ha vært skoleflink, som jeg må innrømme jentene er bedre på enn gutter, og ha pugget stoffet. Dette er med andre ord en helt annen test enn en vanlig prøve eller eksamen. En eksamen kan alle få bra på bare de jobber nok,men her kreves det faktisk skills for å lykkes. Jeg så for litt siden gjennom listene på de tre foregående finalene. Og det jeg la merke til var at 57 av finalistene var gutter mens bare 3 av dem var jenter! Dette kan du sjekke selv... For meg ser det faktisk ut som om gutter har en mer grunnleggende tallforståelse enn jenter på generell basis, med mindre det er et betydelig færre antall av jenter som deltar. Men det har jeg ikke fått inntrykk av for jeg har selv deltatt i konkurransen 3 år, og det virket ikke som om det var mangel på jenter som deltok. Når du sier at det som oftest er hun som er smartere enn han i et forhold sier du implisitt at kvinner er smartere enn menn. Hvor du har det fra må Gudene vite, jeg har fått inntrykk av at det er motsatt. Men som sagt viser tallene at det ikke er noen forskjeller når det kommer til IQ Og før folk kommenterer om at det ikke er IQ som måler hvor smart man er; EQ har ihvertfall ingenting med hvilke karakterer man får å gjøre. Klart EQ har mye å gjøre med hvilke karakterer man får. EQ handler f.eks om selvinnsikt og selvregulering. Har man god selvdisiplin og klarer motstå det å spille dataspill (som mange gutter dyrker som om det var heroin) og heller lese fag, får man selvsagt gode karakterer. I alt man gjør er det av større betydning å ha høy EQ enn å ha høy tallforståelse. Tallforståelse er forresten bare en liten del av hva IQ handler om. Men jeg er sikker på at jenter knuser gutta også der. Når jenter og gutter har lik IQ (noe jeg tviler på at faktisk er realitetene, da jenter overgår gutter i alt), i tillegg til at jenter soleklart har høyere EQ enn gutter, er det like soleklart at jenter er mye smartere enn gutter. Men èn ting skal gutter ha, de har større ego enn jenter. Men før du begynner å juble: et stort ego tilsvarer mye primitive følelser. Men igjen, dette henger jo sammen med at du som gutt har vesentlig lavere EQ enn oss jenter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #17 Del Skrevet 15. juni 2011 Jeg har hørt at snittverdien på IQ er den samme for menn som for kvinner. Men fordelingen er ulik. Blandt geniene finner man fleste menn, men man finner også flest menn blandt idiotene. Kvinnene ligger mer jevnt fordelt på midten av skalaen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #18 Del Skrevet 15. juni 2011 Tallforståelse er forresten bare en liten del av hva IQ handler om. Men jeg er sikker på at jenter knuser gutta også der. Du er sikker på mye du, problemet er bare at de statisktiske tallene sier noe annet. Og du har ikke backup for det du sier en gang. La oss ta steget ett hakk høyere. The Fields Medal er det samme som nobelprisen i matematikk. Den deles ut hvert år. Det er spådd at en kvinne vil motta denne hvert 103 år, og den er basert på arbeidet de aktuelle kandidatene har gjort for matematikkens fremgang. Kilde: http://www.lagriffedulion.f2s.com/math.htm A female Fields Medalist is predicted to surface once every 103 years. http://en.wikipedia.org/wiki/Fields_Medal The Fields Medal is often viewed as the top honor a mathematician can receive. Det er visst menn som dominerer her også (ser ikke en eneste kvinne i listen). Hadde kvinnene bedre ting å gjøre her enn å faktisk gjøre jobben sin og utvilke verktøy i matematikken? Nei her kan du ikke bruke den unnskydningen gitt, men du finner vel på en annen idiotisk unnskyldning tenker jeg. Forskjellen mellom meg og deg er at jeg er objektiv og viser bakgrunn for påstandene mine, i motsetning til deg som slenger ut tullete og selvmotsigende påstander... Følte bare for å diskutere akkurat dette med tallforståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 15. juni 2011 #19 Del Skrevet 15. juni 2011 Bit det i deg og vært stolt av å ha en så flink kjæreste. Jekk ned egoet ditt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 15. juni 2011 #20 Del Skrevet 15. juni 2011 Herregud... vær nå stolt over henne da! Karakterer har bare så mye å si for hvordan man er som person. Jeg er sikker på at du er bedre enn henne på flere andre områder selv om hun får et høyere snitt enn deg på skolen. Jeg får bedre karakterer enn guttekompisene mine, men vi gjør ikke noe stort ut av det. Det at du er mann betyr ikke at du MÅ "slå" kjæresten din på flere områder for å føle deg mer mannlig. Det tyder bare på lav selvfølelse og et behov for å markere seg. Er det noe jeg irriterer meg over, så er det mannfolk som skal lage en konkurranse ut av hver jævla ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå