Gå til innhold

Maxpuls


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men siden min maxpuls er 196 (220-24=196), og jeg max oppnår ca 173 når jeg trener, hva betyr det?

Når jeg er oppe i 173 er det så vidt jeg klarer å fortsette (når jeg løper på mølla el. jogger ute)

Da maxer jeg meg helt ut. Hvorfor er det sånn?

Spiller asmta noen rolle på maxpulsen?

Makspuls må testes - det blir sanns. ikke riktig å bruke den formelen. Lance beskriver hvordan den kan testes.

Er mye informasjon om pulstrening på nett som du kan lese. Ønsker du å trene 'riktig' er det viktig å trene i forskjellige pulssoner. Du bør også måle hvilepulsen - den vil være en indikasjon på hvor god formen er, makspulsen sier ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva skal hvilepulsen ligge på når man er i dårlig og god form? Er det noen "fasit" på det?

Tror ikke det finnes noen fasit - snittet erpå 60-80, er man godt trent kan man ligge på 30-40.

Det man kan gjør er å legge merke til endringene. Blir man i bedre form vil hvilepulsen går ned. Er den plutselig høyere en dag er det en indikasjon på at man er syk/sliten.

Hvilepuls bør måles på morgenen før man har stått opp. Hvertfall måle under like forhold hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...