Xaphan Skrevet 15. juni 2011 #21 Skrevet 15. juni 2011 På jobb i dag tok jeg meg én røyk utenom lunsjpausen. De ansatte som ikke røyka tok seg en pause/kaffe ute i sola. Hadde det vært mindre å gjøre i dag (jobber i butikk) hadde jeg nok tatt flere røykepauser, og de andre flere kaffepauser/telefonsamtaler på bakrommet osv. De ulike arbeidsplassene må selv finne et system på dette som funker for dem. Men det AB skriver i innlegg #6 er jo bare vilt, at røykere får pauser, men ikke ikke-røykerne. Det må være rettferdig.
Brunhilde Skrevet 15. juni 2011 #22 Skrevet 15. juni 2011 Jeg dømmer ikke røykere! jeg snuser og det er minst like ufint. Jeg syns bare 9 røykepauser iløpet av en dag er litt drøyt! Jesus Hvor mye tid bruker du på å telle hva andre gjør? 2
Capricorn Skrevet 15. juni 2011 #23 Skrevet 15. juni 2011 Sånn opplever jeg ikke det. Jeg røyker. Det tar 5-10 minutter. Dette gjør jeg tre ganger om dagen. Den ene i lunsjen. Opplever ofte at ikke-røykere henger rundt i gangene og prater. Dette gjør de MYE lenger enn det tar å røyke og MANGE flere ganger i løpet av dagen. Sitter i åpent kontorlandskap og må høre på private telefonsamtaler hele dagen av ikke-røykere. Møter også ikke-røykere ute som tar like mange pauser som oss røykere. Konklusjonen er vel at man trenger ikke å røyke for å ta lange pauser. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #24 Skrevet 15. juni 2011 Like mye tid på snus som røyk! Si meg, vet du hva snus er for noe? Porsjonssnus tar ca. 6.35 sekunder fra du tar hånden ned i lomma til snusen ligger inne. Skjerp deg! Å hvor lenge ligger snusen i kjeften? Sikkert mye lenger tid enn det tar å ta en røyk Skjerp deg sjøl...
Lunivere Skrevet 15. juni 2011 #25 Skrevet 15. juni 2011 Jeg jobber på sykehjem, og jeg røyker. Jeg tar ca. tre røykepauser på 5-10 min. fordelt utover dagen. Resten av tiden gjør jeg jobben min bra, og aktiviserer beboerene. Noen av mine ikke-røykende kollegaer derimot, bruker mye mer tid på å drikke kaffe og sladre om nabokjerringa enn jeg bruker på å røyke. Er ganske lei av at røykere hele tiden blir gjort til den store stygge ulven. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #26 Skrevet 15. juni 2011 Hvor mye tid bruker du på å telle hva andre gjør? Godt sagt. Ts burde heller bruke arbeidsdagen sin til noe produktivt istedenfor å bruke masse tid på å telle antall ganger og hvor lang tid røykerne bruker når de tar seg en røyk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #27 Skrevet 15. juni 2011 Jeg jobber på sykehjem, og jeg røyker. Jeg tar ca. tre røykepauser på 5-10 min. fordelt utover dagen. Resten av tiden gjør jeg jobben min bra, og aktiviserer beboerene. Noen av mine ikke-røykende kollegaer derimot, bruker mye mer tid på å drikke kaffe og sladre om nabokjerringa enn jeg bruker på å røyke. Er ganske lei av at røykere hele tiden blir gjort til den store stygge ulven. Litt på siden, men hva gjør du hvis du kommer borti en allergisk beboer? Hadde jeg bodd der, kunne jeg ikke vært i nærheten av en ansatt med røyklukt i hår og klær. Jeg synes oppriktig ansatte i helsesektoren bør være røykfrie, i hvert fall i arbeidstiden. Selv om man merker det godt på folk som røyker hjemme også...
Capricorn Skrevet 15. juni 2011 #28 Skrevet 15. juni 2011 Å hvor lenge ligger snusen i kjeften? Sikkert mye lenger tid enn det tar å ta en røyk Skjerp deg sjøl... Man trenger ikke pause for å snuse vettu
Lunivere Skrevet 15. juni 2011 #29 Skrevet 15. juni 2011 Litt på siden, men hva gjør du hvis du kommer borti en allergisk beboer? Hadde jeg bodd der, kunne jeg ikke vært i nærheten av en ansatt med røyklukt i hår og klær. Jeg synes oppriktig ansatte i helsesektoren bør være røykfrie, i hvert fall i arbeidstiden. Selv om man merker det godt på folk som røyker hjemme også... Jeg tar alltid en tyggis etterpå, og blir ute en liten stund for å "lufte ut" røyklukten av håret og uniformen. Jeg jobber uansett fast på en avdeling der det ikke er noen allergiske beboere for øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #30 Skrevet 15. juni 2011 Litt på siden, men hva gjør du hvis du kommer borti en allergisk beboer? Hadde jeg bodd der, kunne jeg ikke vært i nærheten av en ansatt med røyklukt i hår og klær. Jeg synes oppriktig ansatte i helsesektoren bør være røykfrie, i hvert fall i arbeidstiden. Selv om man merker det godt på folk som røyker hjemme også... Da er det bare å la noen ikke røykere ta seg av den personen. Værre er det ikke. Hvorfor i alle dager skal ikke helsearbeidere kunne leve som vanlige folk uten at sånne som du skal komme å fortelle hvordan de skal leve Jeg hadde blitt kvalm og uvel om jeg måtte fått hjelp av en som luktet veldig hvitløk eller krydder eller typisk utlenning, men jeg kan da ikke forvente at de skal legge om hele sitt kosthold for å jobbe i helsevesenet sånn at det passer min nese... 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #31 Skrevet 15. juni 2011 Man trenger ikke pause for å snuse vettu Nei men den er i kjeften, å det i arbeidstiden...
Xaphan Skrevet 15. juni 2011 #32 Skrevet 15. juni 2011 Man trenger ikke pause for å snuse vettu Det kommer an på hvor man jobber. De fleste serviceyrker tillater vel ikke snus i arbeidstiden.
Capricorn Skrevet 15. juni 2011 #33 Skrevet 15. juni 2011 Nei men den er i kjeften, å det i arbeidstiden... Ja, uff. Det er dumt.
nickless Skrevet 15. juni 2011 #34 Skrevet 15. juni 2011 På min arb plass kan man røyke i pausen sin , utenfor arb plassens område. Ingen som kan fyke ut å ta en røyk i tide og utide. Om noen sniker seg til en ekstra blås eller to i løpet av degen , ser jeg ikke problemet med, ikke følger jeg med heller , jeg passer meg selv og gjør det jeg er betalt for , og det er ikke å himmle med øynene over kollegers vaner og uvaner.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #35 Skrevet 15. juni 2011 Jeg tar alltid en tyggis etterpå, og blir ute en liten stund for å "lufte ut" røyklukten av håret og uniformen. Du lurer virkelig deg selv hvis du tror det hjelper med tyggis og et par minutter lufting... Men godt å høre det ikke er noen allergikere der i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2011 #36 Skrevet 15. juni 2011 Klart det er urettferdig! Og nei, jeg tror ikke røykere bestandig går sjeldnere på do, snakker mindre ikke-jobbsnakk med kolleger, eller sluntrer unna på andre måter enn de som er ikke-røykere. En jeg kjenner jobber et sted der alle røyker. Der tar de seg 10 min hver time. Det blir en del timer til sammen det på en uke, for å ikke snakke om måneder og år. Det er en statlig jobb, staten betaler lønnen deres og jeg syns ikke det er rett å lønne noen 1 time om dagen for å røyke.
Wonders Skrevet 17. juni 2011 #37 Skrevet 17. juni 2011 jeg pleier å ta meg spise-pauser på felles-kjøkkenet og da skjer som følger flere ganger i uken; "Næmmen Wonders da, har du spisepause nå?", og synes nok jeg tar meg litt vel mye frihet utenom lunsj. Jeg ser bare tilbake på pers og svarer i samme tone "røykepause" i hermetegn. De gliser å går videre eller lager seg en tekopp. Ingen sure miner... De har ikke noe de skulle sagt. Skal man sitte å følge med slik tror jeg dagen blir lang. Sjefen ser alt, så ikke tro du ligger dårlig ann i forhold til røyker'n her, og det er det som teller sant? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå